افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

مشارکت 22 درصدی سرمایه گذاری دولت در توسعه زیرساخت های مناطق آزاد

  • کد خبر : 111703
مشارکت 22 درصدی سرمایه گذاری دولت در توسعه زیرساخت های مناطق آزاد

به گزارش خبرنگار بازار، رضا مبصری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی به گلستان و در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، هفت ماده تشکیل شد. تصویب شد که از این تعداد چهار مورد برای منطقه آزاد تصویب شد، آنچه […]

به گزارش خبرنگار بازار، رضا مبصری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی به گلستان و در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، هفت ماده تشکیل شد. تصویب شد که از این تعداد چهار مورد برای منطقه آزاد تصویب شد، آنچه وجود داشت مربوط بود.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به این مصوبات افزود: کمک به فنس کشی فاز اول منطقه آزاد که حدود چهار هزار هکتار وسعت دارد اولین مصوبه این جلسه بود.

وی افزود: بر اساس برآوردها برای حصارکشی این منطقه حدود 50 میلیارد سرمایه نیاز است که بانک ملت موظف به پرداخت آن شد.

وی ادامه داد: راه اندازی گمرک و تبدیل گمرک فعلی اینچه برون به گمرک مستقر در منطقه آزاد نیز دومین مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اقتصاد تشکیل شد. امور و دارایی.

مبصری گفت: مشارکت بانک ها در قالب کنسرسیوم در ایجاد زیرساخت های منطقه آزاد و همچنین تحقق بودجه 12 میلیارد تومانی مشارکت دولت برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد دو مصوبه دیگر بود. از این جلسه

مبصری تصریح کرد: سهم دولت در واقع 22 درصد از کل سرمایه گذاری در منطقه آزاد اینچه برون را شامل می شود که با هدف ایجاد زیرساخت ها از جمله آب، برق، گاز، راه آهن و…

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی به اجرای این مصوبات ادامه خواهد داد، گفت: ابلاغیه هیات مدیره منطقه آزاد از سوی معاون رئیس جمهور صادر شد و هفته آینده اسامی رسما اعلام می شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی تصریح کرد: مجوز آبرسانی به منطقه آزاد از طریق احداث چاه صادر شده و با تقویت خطوط موجود، برق رسانی می شود.

وی افزود: علاوه بر حفر چاه، استفاده از فاضلاب و نمک زدایی آب دریا دو راه دیگر برای تامین آب مورد نیاز منطقه آزاد اینچه برون است که در حال تلاش برای آن هستیم.

مبصری بیان کرد: در صورت تعطیلی منطقه امکان فروش زمین تا سقف 15 میلیارد وجود دارد که می تواند به توسعه منطقه کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.