افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

مشارکت همه جانبه نهادها در امر آموزش مردم ضروری است

  • کد خبر : 131505
مشارکت همه جانبه نهادها در امر آموزش مردم ضروری است

به گزارش رکنا، مدیرعامل آتش نشانی تهران در ششمین کمپین ملی پیشگیری از خطر گاز مونوکسید کربن گفت: توان اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در ششمین ستاد ملی پیشگیری از خطرات گاز مونوکسید کربن در مشارکت همه جانبه دستگاه ها، استفاده از فضای مجازی و شهروندی خطرناک تاکید […]

به گزارش رکنا، مدیرعامل آتش نشانی تهران در ششمین کمپین ملی پیشگیری از خطر گاز مونوکسید کربن گفت: توان اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در ششمین ستاد ملی پیشگیری از خطرات گاز مونوکسید کربن در مشارکت همه جانبه دستگاه ها، استفاده از فضای مجازی و شهروندی خطرناک تاکید کرد: آموزش با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از این گاز است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار، به اهمیت پیشگیری از حوادث مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه در ششمین سال خود با عنوان ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود. جلوگیری از خطرات گاز مونوکسید کربن. سال گذشته در تهران برگزار و به طور جدی جشن گرفته شد و شاهد تاثیرات بسیار خوبی در روند کاهش حوادث گاز بودیم.

وی افزود: با تغییر سبک زندگی شهری و روستایی و استفاده از گاز شهری، حوادثی رخ می دهد خفگی همچنین به ویژه در شهرها افزایش یافته است زیرا ترکیب ساختمان‌ها و فضاهای قبلی تغییر نکرده است و بیشترین حوادث مربوط به بافت‌های فرسوده و نوسازی نشده و مناطق حاشیه‌ای جنوب شهر و سکونتگاه‌های کارگری است.

دکتر محمدی با اشاره به موفقیت نسبی این طرح در سال گذشته خاطرنشان کرد: سال گذشته همزمان با آغاز فصل سرما و آغاز طرح ملی پیشگیری از خطرات گاز مونوکسید کربن، اداره کل تهران آتش نشانان به استعلام شهروندان و هموطنان در سراسر کشور جهت اطلاع رسانی و مشاوره به ویژه دستگاه های مولد گرما و تجهیزات مربوطه پاسخ دادند.

وی افزود: در سال گذشته 900 نفر بر اثر این حوادث در سراسر کشور جان باختند و این آمار به این معناست که 900 خانواده و افراد تحت تکفل آنها و زندگی و اشتغال بسیاری از مردم قطعا تحت تاثیر قرار می گیرد و اگر بتوانیم جان خود را نجات دهیم. از 1 نفر در این طرح ما یک ماموریت نجات بزرگ انجام داده ایم.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی و نظارتی، شبکه های اجتماعی و … باید در این اطلاع رسانی و آگاهی مردم مشارکت داشته و آموزش و اطلاع رسانی جدی شهروندان را در این زمینه مدنظر قرار دهند. خطرات گاز مونوکسید کربن باید به درستی انجام شود تا امسال نیز با روند نزولی مواجه شویم.

وی با اشاره به اجرای این طرح گفت: هفته پایانی آبان ماه به عنوان هفته کاهش خطرات گاز مونوکسید کربن نامگذاری شده است و امروز 7 آبان ماه کمپین سراسری به طور همزمان در سراسر کشور اجرا می شود. با اجرای اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خطرات گاز مونوکسید کربن آغاز می شود.

و افزود: برای پاسخگویی به سوالات شهروندان، شماره 64323232 با پیش شماره 021 آماده پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص گاز مونوکسید کربن است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.