افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

مسلمانان استرالیا از شرکت در مراسم افطار دولتی خودداری کردند

  • کد خبر : 217958
مسلمانان استرالیا از شرکت در مراسم افطار دولتی خودداری کردند

با توجه “میزاناعضای سازمان های اسلامی در نیو ساوت ولز و ویکتوریا استرالیا دعوت به مراسم افطار دولتی را رد کردند. ایکنا نوشت: شورای ملی ائمه اطهار استرالیا (آنیک) و شورای اسلامی ویکتوریا (ICV) در پی ناامیدی جوامع مسلمان از نحوه واکنش دولت این کشور قبل از غزه، اعلام کردند که در مراسم افطار دولتی […]

با توجه “میزاناعضای سازمان های اسلامی در نیو ساوت ولز و ویکتوریا استرالیا دعوت به مراسم افطار دولتی را رد کردند.

ایکنا نوشت: شورای ملی ائمه اطهار استرالیا (آنیک) و شورای اسلامی ویکتوریا (ICV) در پی ناامیدی جوامع مسلمان از نحوه واکنش دولت این کشور قبل از غزه، اعلام کردند که در مراسم افطار دولتی امسال شرکت نخواهند کرد. جنگ

عادل سلمان، مدیر ICV گفت: برگزاری چنین مراسمی برای احترام به درد و رنج فلسطینی ها شایسته نیست. وی افزود: در حال حاضر جامعه از مواضع حزب کارگر استرالیا در قبال جنگ غزه ناامید شده است. آنچه ما انتظار داریم بیانیه صریح دولت در همبستگی با مردم فلسطین است.

سلمان افزود: اکنون زمان مناسبی است که نخست وزیر توصیه هایی را که دولتش از مسلمانان دریافت کرده است بپذیرد.

سخنگوی شورای ملی ائمه اطهار استرالیا (آنیک) به گاردین گفت که آنها عمیقاً از عدم واکنش دولت به ناراحتی جوامع مسلمان و عرب در نیو ساوت ولز ناامید شدند. وی افزود: آنیک امیدوار است دولت رویکرد سنجیده تری برای همدردی با جوامع مسلمان نیو ساوت ولز و رنج مردم فلسطین اتخاذ کند.

شیخ وسام شرقاوی، فعال اجتماعی و دانشگاهی اهل سیدنی گفت: همه ائمه جماعات از حضور در این مراسم خودداری می کنند. وی تاکید کرد: هیچ گاه میزان خشم را در جامعه به این شکل ندیده ام. تمایل جامعه به دیدار با نخست وزیر یا وزرای او باطل است.

در سال های اخیر، ضیافت های افطاری دولتی در ماه رمضان رایج شده است که در آن سیاستمداران، رهبران جامعه مسلمانان، روحانیون عالی رتبه همه ادیان و سفرای کشورهای اسلامی شرکت می کنند. در ویکتوریا، نخست وزیر محلی از سال 2015 هر سال میزبان این رویداد بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=217958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.