به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی یکی از اعضای شورای شهر تهران طی تذکری در شهرداری تهران گفت: تذکر اینجانب در رابطه با بند هشت ماده 80 قانون مربوط است. اختيارات و وظايف شورا و انتخاب شهردار كه قانون در اينجا آمده است كه يكي از وظايف شوراي اسلامي شهرها نظارت بر حسن اداري و حفظ سرمايه و وجوه نقد، اموال جنسي و اموال منقول و غيرمنقول است. . شهرداری و همچنین نظارت بر حساب ها و درآمدها و هزینه های آن. گزارشی مبنی بر امانت 30 تابلوی نقاشی ارزشمند از موزه امام علی (ع) به مجموعه ای خارج از شهرداری با گزارش جلسه ای با عنوان “برگزاری نمایشگاه” دریافت کردم. اما پس از گذشت چندین ماه و در حالی که این نمایشگاه برگزار نشد، این تابلوهای با ارزش و هنری به موزه امام علی (ع) وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری بازگردانده نشد. مسئولان این موزه تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این تابلوها انجام دادند اما به تماس تلفنی آنها پاسخی ندادند.

وی ادامه داد: در 19 مرداد 1403 نامه ای به سازمان فرهنگی هنری شهرداری نوشتم و خانم مدنی پور یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی را مامور پیگیری این موضوع کرده بود. من هم از آنها پیگیری کردم اما تاکنون پاسخی به ما نداده اند. من نامه دوره ای نوشتم تا کیفیت این جریان را به شورا گزارش کنم. اما نه تنها گزارشی نرسید و پاسخ من داده نشد، بلکه حتی عضو محترم کمیسیون فرهنگی شورا هم پاسخ روشنی دریافت نکرد و ما نگران هستیم. چون فقط یکی از این تابلوها حدود 30 میلیارد تومان ارزش داشت. تابلوها علاوه بر داشتن ارزش مادی; ارزش معنوی آنها برای ما بسیار مهمتر از ارزش مادی آنهاست و به همین دلیل وظیفه خود دانستم که بر اساس این بند از قانون به شهرداری تهران تذکر بدهم که این تابلوها را که ارزش معنوی و مادی بالایی دارند پیگیری و عودت دهند. . به موزه امام علی(ع)

امانی در ادامه گفت: یادداشت دوم من مربوط به ساخت و سازهایی است که در بهشت ​​زهرا شروع شد. در کنار قطعه 53 Mártires de la Santa Defensa، انباری با دهانه 12 متر، طول 40 متر و مساحت 500 متر مربع ساخته شده است، زیرا دارای دو طبقه و ارتفاع حدود هشت متر است. در مجموع هزار متر مربع انباری در آنجا ساخته می شود که در مرحله فونداسیون است و سقف و بدنه آن تخریب شده و در حال دیوارکشی و دگرگونی بخشی از پارکینگ شهدای دفاع مقدس هستند. یک سوله ساخت این بنا باعث مسدود شدن دید قبور مطهر شهدا و ایجاد جلوه بصری نامناسب در آن شده است که موجب آزردگی خانواده شهدا و ایثارگران شده و شهروندان در این زمینه معترض هستند.
این عضو شورای شهر تهران گفت: گفته می شود 10 ایستگاه فرهنگی صلواتی در آنجا فعال است و فرض بر این است که این ایستگاه ها به این سوله منتقل شوند و اگر این اتفاق بیفتد چون اقدامات داوطلبانه مردمی زیادی داریم. در ارتفاعات بهشت ​​زهرا (س) بقیه قرار است سوله دریافت کنند. همچنین مصوبه سال 93 هیات وزیران داریم که هر گونه ساخت و ساز و جابجایی قبور شهدا و یا در مجاورت آنها باید با مجوز بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شود. هشدار می‌دهم باید به بالاترین مقامات شهرداری اطلاع داده شود و تا مشخص شدن هدف این موضوع سریعاً دستور توقف ساخت این سوله و بررسی مجوزهای لازم داده شود و در صورت وجود مشکلاتی که عرض کردم، حتماً باید به فکر برچیده شدن این سوله باشند و اجازه ساختن سوله های مشابه در اطراف قبور شهدا را ندهند.