افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

مزایای اوراق قرضه انتقال آب و هوای ژاپن؛ سعی کنید از برق کمتری استفاده کنید.

  • کد خبر : 204767
مزایای اوراق قرضه انتقال آب و هوای ژاپن؛  سعی کنید از برق کمتری استفاده کنید.

بازار؛ گروه بین الملل: به تازگی، ژاپن اولین اوراق قرضه انتقال اقلیم مستقل را منتشر کرد. در نتیجه، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی 803 میلیارد دلاری، اجرای انتقال سبز، سیاست شاخص ژاپن برای دستیابی به بی‌طرفی کربن را تسریع خواهد کرد. در واقع، هدف این اقدام کمک به تامین مالی پروژه های کاهش […]

بازار؛ گروه بین الملل: به تازگی، ژاپن اولین اوراق قرضه انتقال اقلیم مستقل را منتشر کرد. در نتیجه، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی 803 میلیارد دلاری، اجرای انتقال سبز، سیاست شاخص ژاپن برای دستیابی به بی‌طرفی کربن را تسریع خواهد کرد. در واقع، هدف این اقدام کمک به تامین مالی پروژه های کاهش گازهای گلخانه ای از هم اکنون تا سال 2050 و تبدیل شدن به جامعه ای بدون کربن است.

طرفداران انرژی پاک از انقلاب سبز به دلیل ترویج فناوری هایی مانند تولید برق با سوخت زغال سنگ و آمونیاک و جذب و ذخیره کربن انتقاد کرده اند که عمدتاً در مقیاس تجاری آزمایش نشده و در مهار آلودگی بی اثر هستند. آلودگی کربنی. تغییرات آب و هوایی تا حد زیادی از این فناوری ها جلوگیری می کند.

در عوض، دولت ژاپن قصد دارد از درآمدهای اوراق قرضه برای فناوری هایی استفاده کند که دولت و صنعت کشور را در جهت درست از نظر شرایط آب و هوایی و رقابت صادراتی هدایت کند. علاوه بر این، دولت ژاپن به همراه شرکت های ژاپنی قصد دارد در دهه آینده 150 تریلیون ین در پروژه های انرژی سبز سرمایه گذاری کند. در نتیجه، در مقایسه با جامعه فراصنعتی غرب، ژاپن به صادرات کالاهای تولیدی مانند وسایل نقلیه موتوری، ماشین آلات و تجهیزات الکترونیکی افتخار می کند.

این بدان معناست که کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از بخش صنعت ضروری است و بخش بزرگی از درآمد حاصل از اوراق انتقال آب و هوا دقیقاً صرف این موضوع می شود. بر اساس شاخص نیکی، 254 میلیارد ین به تحقیق و توسعه کوره های بلند هیدروژنی برای فولادسازی و 32.5 میلیارد ین برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از کوره های صنعتی اختصاص خواهد یافت. این پیوند انتقالی همچنین به توسعه نسل بعدی انرژی های تجدیدپذیر مانند سلول های خورشیدی پروسکایت و بادهای دریایی شناور کمک خواهد کرد. نصب مزارع خورشیدی و بادی در استان های ژاپن به طور فزاینده ای بحث برانگیز است، زیرا ساکنان چندین منطقه نگران تأثیرات زیست محیطی استفاده از زمین های مرتبط با این پروژه ها هستند.

دولت ژاپن متعهد به حمایت از تولید باتری و زنجیره تامین است، در حالی که فناوری های بهره وری انرژی جزو اولویت های اصلی سرمایه گذاری دولت است.

از سوی دیگر، سلول‌های پروسکایت انعطاف‌پذیر قابلیت استفاده در سطوحی مانند پل‌ها و نمای ساختمان‌ها را دارند. ضمن پرهیز از نیاز به اختصاص زمین های بزرگ به پارک های خورشیدی. باد دریایی شناور تا حد زیادی بزرگترین فرصت برای تقویت انرژی پاک در ژاپن است که منطقه اقتصادی انحصاری آن 10 برابر مساحت زمین است. برای تکمیل این انرژی های تجدیدپذیر، دولت ژاپن نیز متعهد به حمایت از تولید باتری و زنجیره تامین است. فناوری های کارآمد انرژی نیز یکی از اولویت های سرمایه گذاری دولت است.

اوراق قرضه انتقال آب و هوایی ژاپن با تخصیص بخش بزرگی از درآمد به توسعه نیمه هادی های نسل بعدی که مصرف انرژی در مراکز داده را به طور چشمگیری کاهش می دهد، این نگرانی را برطرف می کند.

همانطور که استفاده از هوش مصنوعی در سطح جهانی رشد می کند، پردازش و ذخیره سازی داده ها برق زیادی مصرف می کند. همانطور که آژانس بین المللی انرژی هشدار داده است، افزایش بهره وری انرژی با افزایش حجم کاری مرکز داده و ترافیک اینترنت بسیار مهم خواهد بود. اوراق قرضه انتقال آب و هوایی ژاپن با تخصیص بخش بزرگی از درآمد به توسعه نیمه هادی های نسل بعدی که مصرف انرژی در مراکز داده را به طور چشمگیری کاهش می دهد، این نگرانی را برطرف می کند.

کمک به اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ژاپن تنها کاری نیست که این فناوری ها انجام خواهند داد. شرکت های ژاپنی نیز فرصتی واقعی برای رهبری جهان در توسعه و صادرات دارند. ژاپن تاکنون در تولید برخی از فن‌آوری‌های کلیدی انرژی پاک از دیگر کشورها عقب مانده است، اما این موضوع مانع از آن نشده است که مقامات این کشور به دنبال بخش‌هایی باشند که بتوانند به صادرکنندگان اصلی تبدیل شوند.

چین، ایالات متحده و اروپا نسل بعدی سلول ها و تراشه های خورشیدی پروسکایت را تولید می کنند. اما برخلاف خودروهای معمولی خورشیدی و الکتریکی، هنوز سفارش این محصولات مشخص نشده است. ژاپن فرصت تبدیل شدن به یک نیروگاه در این فناوری های نوظهور را دارد و پیوند انتقال آب و هوا می تواند کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=204767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.