افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
3

مزایای اصلی فعالیت بدنی منظم

  • کد خبر : 213203
مزایای اصلی فعالیت بدنی منظم

کارشناسان سلامت در پاسخ به سوالی در مورد زمان ورزش می گویند: زمان ورزش بستگی به اهداف شما دارد. اما هر ورزش، صرف نظر از زمان روز، بهتر از ورزش نکردن است. دکتر سو دکوتیس، متخصص کاهش وزن، اخیراً به بی بی سی گفت: «من به مشتریانم می گویم هر زمان که می توانند ورزش […]

کارشناسان سلامت در پاسخ به سوالی در مورد زمان ورزش می گویند: زمان ورزش بستگی به اهداف شما دارد. اما هر ورزش، صرف نظر از زمان روز، بهتر از ورزش نکردن است.

دکتر سو دکوتیس، متخصص کاهش وزن، اخیراً به بی بی سی گفت: «من به مشتریانم می گویم هر زمان که می توانند ورزش کنند. اگر برایتان راحت‌تر است که صبح‌ها به باشگاه بروید، این کار را انجام دهید. اگر تا عصر نمی توانید به باشگاه بروید، همان شب بروید.

«مائورو مایتا»، کارشناس سلامت، می‌گوید وقتی صحبت از ورزش و ورزش بدنی در ساعات مختلف روز و شب می‌شود، باید تفاوت‌هایی را در نظر گرفت.

مایتا می گوید: ورزش صبحگاهی می تواند به افزایش متابولیسم و ​​میزان انرژی موجود در طول روز کمک کند و برای داشتن یک برنامه روزانه ثابت عالی است.

بر اساس مطالعه ای که در سال گذشته انجام شد، کارشناسان یک “رابطه خطی قوی” بین ورزش و کاهش چاقی در افرادی که صبح ها ورزش می کردند، پیدا کردند. این رابطه قوی در گروهی که بعد از ظهر و عصر ورزش می کردند دیده نشد.

مایتا درباره ورزش بعد از ظهر می گوید: ورزش عصرگاهی پس از یک روز طولانی به عنوان یک کاهش دهنده استرس عمل می کند. علاوه بر این، دمای بدن و انعطاف پذیری عضلات در اواخر بعد از ظهر به اوج خود می رسد. بنابراین زمان خوبی برای انجام تمرینات بدنی شدیدتر است.

در شب ورزش کنید

به گزارش ایندیپندنت، به گفته مایتا، ورزش در شب به شما کمک می کند تا از استرس روز خلاص شوید و همچنین به آرامش شما کمک می کند.

مایتا در این باره می گوید: اگر می خواهید در شب ورزش کنید، باید این فعالیت را حداقل چند ساعت قبل از خواب به پایان برسانید تا از اختلالات خواب جلوگیری کنید.

او می گوید: حتما 15 تا 20 دقیقه را به استراحت کامل بدن خود اختصاص دهید تا ضربان قلب خود را به سطح مناسب برای استراحت نزدیک کنید.

به گفته مایتا، بهترین زمان و دفعات ورزش به ترجیحات شخصی و برنامه فردی و نحوه واکنش بدن هر فرد بستگی دارد. به علاوه لازم نیست زمان و ساعت خاصی از روز را به ورزش اختصاص دهید.

تمرینات بدنی کوتاه (میکرو تمرینات) هر بار 20 ثانیه تا چند دقیقه نیز راهی عالی برای گنجاندن فعالیت بدنی در برنامه روزانه شماست.

مایتا می‌گوید: برنامه‌ای را انتخاب کنید که به شما یکنواختی در روال تمرین بدنی شما بدهد. نظارت و نظم و انضباط مهمتر از ورزش بدنی در یک زمان خاص از شبانه روز است. به بدن خود توجه کنید و طبق نیاز خود عمل کنید. اگر هدف ورزشی خاصی یا ملاحظات سلامت خاصی را دنبال می کنید، حتما با یک متخصص مشورت کنید.

فواید فعالیت بدنی منظم

داشتن یک برنامه ورزشی و فعالیت بدنی مناسب و مناسب برای همه ما برای حفظ سلامت و تناسب اندام ضروری است.

فعالیت بدنی و ورزش منظم می تواند امید به زندگی را افزایش دهد و زندگی شادتری را به افراد بدهد.

در زیر شش مورد از مزایای اصلی فعالیت بدنی منظم را بررسی خواهیم کرد:

1. ورزش وزن را کنترل می کند

ورزش می تواند به کنترل وزن، جلوگیری از افزایش وزن یا حفظ کاهش وزن کمک کند. وقتی فعالیت بدنی انجام می دهید، کالری می سوزانید و هر چه فعالیت شدیدتر باشد، کالری بیشتری خواهید سوزاند.

2. ورزش با بیماری های قلبی مبارزه می کند

فعال بودن باعث افزایش لیپوپروتئین های با چگالی بالا یا HDL یا کلسترول خوب می شود و تری گلیسیریدهای ناسالم را کاهش می دهد. همچنین باعث کندی جریان خون می شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

3. ورزش باعث بهبود خلق و خو می شود

فعالیت بدنی مواد شیمیایی مختلفی را در مغز تحریک می کند که باعث می شود احساس شادی، آرامش بیشتر و کمتر مضطرب کنید. همچنین اگر به طور منظم ورزش کنید، ممکن است نسبت به ظاهر خود احساس بهتری داشته باشید، که می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و عزت نفس شما را بهبود بخشد.

4. ورزش باعث افزایش انرژی می شود.

فعالیت بدنی منظم می تواند قدرت عضلانی را بهبود بخشد و استقامت را افزایش دهد. ورزش اکسیژن و مواد مغذی را به بافت ها می رساند و به عملکرد موثرتر سیستم قلبی عروقی کمک می کند. به علاوه، زمانی که سلامت قلب و ریه شما بهبود یابد، انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خواهید داشت.

5. ورزش خواب را بهبود می بخشد

فعالیت بدنی منظم می تواند به شما کمک کند سریعتر بخوابید، بهتر بخوابید و عمیق تر بخوابید.

6. ورزش به بهبود زندگی اجتماعی کمک می کند

ورزش و فعالیت بدنی می تواند لذت بخش باشد. ورزش به شما این فرصت را می دهد که استراحت کنید، از فضای باز لذت ببرید یا به سادگی در فعالیت هایی شرکت کنید که شما را خوشحال می کند. فعالیت بدنی همچنین می تواند به شما در ارتباط با خانواده یا دوستان در یک محیط اجتماعی سرگرم کننده کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=213203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.