افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

مرگ نوزاد 6 ماهه در بیمارستان مفید ارتباطی با اعتراض پرستاران ندارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 142638
مرگ نوزاد 6 ماهه در بیمارستان مفید ارتباطی با اعتراض پرستاران ندارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان نظام پرستاری در پی فوت یک نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان کودکان مفید تهران اطلاعیه ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: با ابراز تأسف از درگذشت نوزاد 6 ماهه در بیمارستان کودکان مفید تهران، از کلیه رسانه های مکتوب و مجازی دعوت می کنیم و از […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان نظام پرستاری در پی فوت یک نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان کودکان مفید تهران اطلاعیه ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با ابراز تأسف از درگذشت نوزاد 6 ماهه در بیمارستان کودکان مفید تهران، از کلیه رسانه های مکتوب و مجازی دعوت می کنیم و از قضاوت های عجولانه و گمانه زنی در این زمینه پرهیز می کنیم. در این راستا به ما اجازه دهید تا به بررسی دقیق و همه جانبه جنبه های فنی، انضباطی، زیرساختی و سایر موارد مرتبط با این موضوع دردناک بپردازیم که مطمئنا پرستاران و بهورزان آن مرکز را بیش از هرکس دیگری متاثر و اندوهگین کرده است. نهادهای قانونی مسئول و در کنار آنها سازمان نظام پرستاری باید به ریشه یابی مشکل و درمان ریشه ای این گونه حوادث دردناک بدون ملاحظه اقدام کند تا شاهد تکرار صحنه های مشابه در هیچ کجای کشور نباشیم. کشور.

1- شواهد و اظهارات پرسنل بیمارستان کودکان مفید حاکی از آن است که این تظاهرات صنفی به دلیل عدم پرداخت مطالبات معوق عمدتاً توسط کارکنان صورت گرفته است. به نوبه خود سرشان شلوغ بوده و کاری انجام نشده است و این دو حادثه هیچ ربطی به هم ندارند، اما عده ای که کارشان تامین زیرساخت های بیمارستانی و رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان بیمارستان است، اهمیتی به پیوند این دو موضوع نمی دهند. . با هم تا کسی جرات تضییع حقوق آنها را نداشته باشد. مطالبات قانونی آنها حرفی را برانگیخت، بنابراین از دستگاه امین; عدالت محور و دقیق ما از قوه قضائیه و به ویژه رئیس قوه قضائیه می خواهیم که قطعاً در این روند اجازه چنین کاری را ندهند. مخلوط کردن موضوعی که باید انجام شود؛ خیر نگفت ؛ باور عملی سازمان و هیئت مدیره. در سرتاسر کشور بر این اساس است که پرستاران صبور، اگر گاهی با روش‌های مسالمت‌آمیز سعی در اعتراض دارند، اولاً از سوی مردم این کار نمی کند در نوبت کاری استفاده می شود، ثانیاً پرستاران شیفتی باید سرعت و کارایی کار خود را دو برابر کنند تا حوزه مقدس مراقبت از بیمار تحت الشعاع قرار نگیرد.

2- لذا در این مورد خاص سازمان در حال بررسی چگونگی وقوع و ابعاد قانونی، حقوقی و زیربنایی این موضوع است.

3- اما از قوه قضائیه نیز تقاضا داریم به مشکلات زیرساختی و موانع خدمات رسانی فراوانی که بر سر راه ارائه خدمات بهینه به بیماران عزیز از جمله متاسفانه این روزها بیمارستان ها و مراکز درمانی به دلیل کمبود جدی وجود دارد، رسیدگی قطعی کنند. پرسنل پزشکی. به خصوص پرستاران در رنج هستند، باید مورد توجه ویژه قرار گیرند و عمدتاً این مسائل باعث می شود که مردم به طور کامل از حقوق خود برای دریافت خدمات با کیفیت و در شأن خود بهره نبرند.

در پایان لازم است مسئولان بهداشتی به ویژه وزارت بهداشت نسبت به رفع کمبود پرستار و رفع مشکلات معیشتی آنان اقدام عاجل کنند، اما همچنان تاکید می شود که موضوع مرگ این کودک چیزی ندارد. برای رسیدگی به مسائل صنفی پرستاران در روز حادثه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=142638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.