افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

مرگ مترجم و اعلام اسامی مجتمع های با نام های خارجی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 280852
مرگ مترجم و اعلام اسامی مجتمع های با نام های خارجی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر _ گروه فرهنگ و ادب: با خواندن و مرور اخبار این هفته در حوزه کتاب و ادبیات به بررسی هفت خبر پرداخته ایم. درگذشت نیلوفر امرایی و اعلام اسامی مجموعه هایی که نام خارجی خود را تغییر نمی دهند از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمترین اخبار این هفته در حوزه […]

خبرگزاری بیشتر _ گروه فرهنگ و ادب: با خواندن و مرور اخبار این هفته در حوزه کتاب و ادبیات به بررسی هفت خبر پرداخته ایم.

درگذشت نیلوفر امرایی و اعلام اسامی مجموعه هایی که نام خارجی خود را تغییر نمی دهند از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمترین اخبار این هفته در حوزه کتاب و ادبیات است.

امضای دو تفاهم نامه برای انتشارات مجمع جهانی کتابخوان در نمایشگاه بین المللی کتاب کوالالامپور، بازگشت 23000 بسته پستی کتاب ناقص به چرخه توزیع، از سرگیری سیستم بازار کتاب، گزارش محموله های آسیب دیده بخش مجازی نمایشگاه کتاب توسط خریداران از دیگر اخبار مهم در حوزه کتاب و ادبیات است که در این گزارش به آن پرداخته ایم.

دقیق این گزارش را در زیر بخوانید:

درگذشت نیلوفر امرایی

نیلوفر امرایی مترجم و روزنامه نگار ادبیات کودک و نوجوان درگذشت.

«آشپزخانه خانم گیلاس»، «با ایده نو چه می شود کرد»، «ساعت: کتاب فعالیت با نقاشی، رنگ و برچسب» و «آموزش در منزل (اعداد)» از جمله کتاب های منتشر شده توسط این مترجم هستند. ارایه شده

این مترجم فرزند اسدالله امرایی مترجم سرشناس ادبیات انگلیسی متولد 1368 بود که صبح روز شنبه 14 خرداد درگذشت.

بازگشت 23000 بسته کتاب ناقص به چرخه توزیع

گروه بررسی و نظارت پستی خانه کتاب و ادبیات ایران شرکت ملی پست در قسمت مجازی سی و پنجم در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیش از 23 هزار بسته پستی که از چرخه توزیع خارج شده بودند اصلاح شد.

موافقت نامه نشر مجمع جهانی اهل بیت(ع)به) و تعجب

مصطفی بهبهانی پور، مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت، خبر تفاهم نامه همکاری مجمع جهانی انتشارات اهل بیت(ع) در نمایشگاه بین بین المللی کوالالامپور را رزرو کنید تا آثار این انتشارات را در برنامه Wonderbuuk به نمایش بگذارید.

وی افزود: با هدف انتشار حداکثری محتوا و علاقه افسردگی از همه قابلیت ها، از جمله قابلیت های نشر الکترونیک منطقه ای؛ بیرون نمایشگاه بین المللی کتاب کوالالامپور با مدیر عامل پلتفرم Wonderbuuk جلسه ای برگزار کرد و توافقات لازم را برای ارائه محتوا در این بستر منطقه ای انجام داد.

از سرگیری سامانه «بازار کتاب».

در پایان سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، سامانه بازار کتاب در شرایطی متفاوت از گذشته فعالیت خود را از سر گرفت.

در شرایط جدید هر کدام کد ملی می توانید تا سقف ده میلیون ریال با یارانه 25 درصدی در کتابفروشی های سامانه خریداری کنید. همچنین امکان افزودن 250 هزار تومان یارانه برای اعضای زیر 18 سال خانواده توسط والدین از طریق صفحه کاربری خود و اضافه کردن فرزندان و خرید کتاب وجود دارد.

اسامی استراحتگاه هایی که نام خارجی خود را تغییر نمی دهند را اعلام کنید.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای حفاظت از زبان فارسی گفت: اسامی مجتمع هایی که از قانون سرپیچی کنند و طبق قانون حاضر به تغییر نام خارجی خود نباشند منتشر می شود. در رسانه ها.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اسامی تفرجگاه هایی که حاضر به تغییر نام خارجی خود نیستند را اعلام کنید تا در رسانه ها منتشر کنیم. ما در اداره کشور بد اخلاق نیستیم. اگر بگویند ما بیخیالیم، این خلاف قانون است.

اسماعیلی گفت: قطعا در همه زمینه ها با دادستانی کل کشور ارتباط خوبی داریم. به دادسرا مربوطه اعلام می کنیم و در صورت نیاز به دادگاه شکایت می کنیم و در صورت نیاز به اساسنامه و اصلاحیه در دولت تصویب می کنیم.

امضای تفاهم نامه بین بنیاد شهید مطهری اندونزی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت

مصطفی بهبهانی پور مدیر کل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) با مدیرعامل بنیاد شهید مطهری اندونزی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

در این دیدار در حاشیه نمایشگاه بین بین المللی کتاب کوالالامپور با همکاری مشترک انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) تهیه شده است.به) و بر بنیاد شهید مطهری در رابطه با ترجمه آثار مجمع به زبان اندونزیایی و چاپ کتابهای مجمع به زبان انگلیسی در این کشور تاکید شد.

گزارش محموله های آسیب دیده بخش مجازی نمایشگاه کتاب توسط خریداران

مؤسسه کتاب و ادبیات ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: برای ارائه بهترین خدمات ممکن به مخاطبان بخش مجازی نمایشگاه کتاب، مخاطبانی که محموله خود را به صورت آسیب دیده تحویل گرفته اند، می توانند عکس محموله را ارسال کنند. از طریق بخش بلیط صفحه خرید را برای درخواست خود در خصوص خسارت مورد بررسی و پیگیری قرار دهید.

در صورت تایید ایراد توسط کارشناسان، کتاب های جبرانی یا جایگزینی برای خریداران دریافت کنید. سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برنامه ریزی شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=280852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.