افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

«مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث کشور» در پایان سال به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 117201
«مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث کشور» در پایان سال به بهره برداری می رسد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، یعقوب سلیمانی دبیرکل هلال احمر در مراسم تجهیز مراکز عملیاتی شعب هلال احمر استان تهران که در محل سازمان امداد و نجات غزه و غزه برگزار شد، گفت: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی، انبارها و تأسیسات. هلال احمر فلسطین در غزه بار دیگر نشان داد که دشمنان […]

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، یعقوب سلیمانی دبیرکل هلال احمر در مراسم تجهیز مراکز عملیاتی شعب هلال احمر استان تهران که در محل سازمان امداد و نجات غزه و غزه برگزار شد، گفت: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی، انبارها و تأسیسات. هلال احمر فلسطین در غزه بار دیگر نشان داد که دشمنان ما جدا از رعایت نکردن اصول بدیهی بشردوستانه، هیچ تعهدی به پایبندی به کنوانسیون های چهارگانه ژنو و ضمایم آن در خصوص رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه در زمینه عدم حمله به مراکز درمانی ندارند. ، مراکز هلال احمر و صلیب سرخ. و مراکز حیاتی نیازهای اولیه انسان مانند آب، غذا، برق و ارتباطات را ندارند.

سلیمانی با بیان اینکه حتی اجازه دریافت و ارسال کمک های بشردوستانه را نمی دهند، افزود: بنابراین دومین اقدام مهمی که در دو سال اخیر با جدیت بیشتری در حال انجام است رعایت اصول پدافند غیرعامل در ساختمان ها، انبارها، تاسیسات حیاتی و حتی … زیرساخت های سایبری، ناوبری… و نرم افزاری است برای آماده سازی مردم در برابر خرابکاری.

دبیرکل جمعیت هلال حمر خاطرنشان کرد: در این زمینه با همکاری وزارت دفاع در حال ساخت و تجهیز مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث با بالاترین استانداردها هستیم. در صورت بروز حوادث احتمالی، اصل وحدت فرماندهی و یکپارچگی در جمعیت باید کاملاً حفظ شود.

وی افزود: در زمینه آموزش و آموزش نیروها گام های بسیار خوبی برداشته شده است و سال گذشته برای اولین بار 120 نفر از نخبگان امداد و نجات از سراسر کشور در سازمان پدافند غیرعامل دوره های آموزشی پدافند غیرعامل را گذرانده و هم اکنون در حال حاضر هستند. آموزش نیروهای متخصص ما.»

دبیرکل هلال احمر در ادامه بیان کرد: امسال بیش از 100 مانور با همکاری همه سازمان های دست اندرکار کشور انجام شده است. تا به امروز 10 دوره آموزشی مستمر برای مدیران و کارکنان برگزار شده و با برگزاری میزهای گرد فرآیند مدیریت به طور کامل تمرین شده است.

سلیمانی با بیان اینکه در قسمت چهارم که همکاری در آموزش همگانی است، دوره های پدافند غیرعامل به صورت رایگان در سامانه آموزش مجازی جمعیت قرار گرفته و در اختیار عموم قرار گرفته است. از این حیث، امسال حدود 35000 نفر از نیروهای امدادی اولیه و جوان در دوره های تخصصی پدافند غیرعامل شرکت می کنند و هر ساله حدود 500000 نفر از مردم عادی در دوره آموزش عمومی آمادگی در برابر خطر شرکت می کنند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر طی دو سال گذشته چندین تریلر، کلیپ و پوستر آموزشی در فضای مجازی تولید و منتشر کرده است که برآورد ما از تعداد بازدیدهای آن حدود 2 میلیون است که هدف آن این است. فرهنگ سازی و آموزش شهروندان در بحران ها بوده و هستیم و انشاءالله در سال آینده برنامه ریزی می کنیم تا آنها را گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: دفاع بخشی از هویت یک ملت زنده است، تاکید می کنم برای پدافند غیرعامل باید اقدامات موثری را اجرا کنیم. استحکام، به وسعت ایمان، به بلندی امید، پدافند غیرعامل دفاع کامل در برابر جنگ ترکیبی انتخاب شده است.

سلیمانی با بیان اینکه مجاهدت نیروی نظامی و وحدت و بصیرت ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی و محور مقاومت دشمن واقعا جرات حمله مستقیم به کشور ما را ندارد، تصریح کرد: اما اگر جهاد تبیین شود، روشنگری شود. کارآمد، صادقانه خدمت می کند و امید ایجاد می کند. اگر به عناصر اصلی رویارویی شناختی و ترکیبی دشمن توجه نکنیم، این بخش به تنگه انقلاب احد تبدیل خواهد شد. در جمعیت هلال احمر گام های مهمی در این زمینه برداشته ایم.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.