افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

مرکز درمانی کشور با کمبود دارو مواجه است.

  • کد خبر : 163436
مرکز درمانی کشور با کمبود دارو مواجه است.

سامیه گلابگیریان; بازار: کمبود دارو به ویژه داروهای خاص در داروخانه های استان یزد بیداد می کند و بیماران از ترس نداشتن دارو، داروخانه ها را یکی یکی زیر پا می گذارند تا داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند. بخش بزرگی از کمبود دارو مربوط به تحریم های ظالمانه ای است که بر کشور […]

سامیه گلابگیریان; بازار: کمبود دارو به ویژه داروهای خاص در داروخانه های استان یزد بیداد می کند و بیماران از ترس نداشتن دارو، داروخانه ها را یکی یکی زیر پا می گذارند تا داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

بخش بزرگی از کمبود دارو مربوط به تحریم های ظالمانه ای است که بر کشور اعمال شده است که قابل انکار نیست، اما توجهی به تامین نیاز دارویی جنوب شرق کشور در استان یزد و افزایش داروها نشده است. مصرف سرانه دارو در بین ساکنان استان یزد پذیرفته نشده است.

تقریبا نیمی از خدمات پزشکی و دارویی استان یزد به بیمارانی که از استان های جنوب شرق کشور به عنوان مرکز درمانی کشور به یزد می آیند ارائه می شود، بنابراین سهمیه ای که به یزد ارائه می شود با تقاضای مردمی که از قبل با جدیت مواجه شده اند متناسب نیست. چالش در تامین دارو اگرچه کمبود داروهای بیماران خاص در تمام استان های کشور مشهود است، اما استان یزد نه تنها با این مشکل مواجه است، بلکه گاهی اوقات در تامین داروهای نه چندان خاص نیز مشکلات زیادی به وجود می آید.

یزد در تامین داروهای غیر اختصاصی نیز با مشکل مواجه است

یکی از بیمارانی که به داروخانه ای در مرکز شهر یزد مراجعه کرده بود به خبرنگار بازار گفت: چهار روز است که از ابتدا تا انتهای شهر یزد به بیش از 20 داروخانه مراجعه کرده ام تا ماموری را عصبی کنم اما هنوز موفق به دریافت آن شدم

یک شهروند یزدی: اگر مسئولان موافق هستند که یزد مرکز درمانی کشور است، باید برای بیمارانی که برای درمان به یزد مراجعه می کنند، سهمیه ای هم در نظر بگیرند.

رضا غلامپور با بیان اینکه در ماه های اخیر یافتن این دارو سخت بود اما امکان پذیر بود، افزود: معلوم نیست چرا این داروها که سرانه مشخصی دارند در زمان خاصی کاملا نایاب می شوند.

وی افزود: این کمبود به طور قطع نشان دهنده افزایش تقاضا برای این داروها است و با توجه به اینکه وضعیت بیماران بومی به یکباره افزایش چشمگیری نخواهد داشت، بدیهی است که بخش قابل توجهی از این داروها در اختیار غیرنظامیان قرار گرفته است. -بومی ها. . بیماران بومی

این شهروند با بیان اینکه بسیاری از بیماران غیربومی در طول دوره درمان در منازل شهروندان زندگی می کنند و مورد پذیرش قرار می گیرند، گفت: اما این انتظار وجود دارد که با توجه به افزایش ویزیت بیماران، چشم انداز کشور به سمت سرانه درمان و دارو برای استان یزد باشد. بیماران غیربومی باید افزایش پیدا کنند، تاکید کرد: زمانی که یزدی ها در تامین داروهای مورد نیاز خود با چنین کمبودی مواجه می شوند، قطعاً تغییراتی در درمان آنها با بیماران غیربومی ایجاد می شود که مطلوب نیست.

دلیل کمبود داروهای خاص در یزد

یکی دیگر از بیماران یزدی با اشاره به کمبود جدی داروهای خاص در داروخانه های استان یزد گفت: بسیاری از بیماران غیربومی مبتلا به بیماری های خاص به دلیل توانمندی های پزشکی و زیرساخت های درمانی برای درمان به یزد مراجعه می کنند و با توجه به اینکه بیماران سرطانی بیماران مجبور به درمان هستند. یک دوره شیمی درمانی را در یزد می گذرانند و داروهای خود را نیز در استان یزد تهیه می کنند، بنابراین کمبود داروهای خاص در یزد بسیار جدی تر از استان های دیگر است.

زینب حکیمی با بیان اینکه درمان و دارو منطقه و منطقه نمی شناسد و همه باید تحت پوشش و حمایت قرار گیرند، افزود: بیماران نباید جز بیماری رنج ببرند و دغدغه ای جز درمان نداشته باشند اما از یک سو هزینه های گزاف و کمبود داروها. از طرفی بیماران و خانواده هایشان را به شدت تحت فشار و آزار قرار می دهد.

وی ادامه داد: اگر مسئولان موافق هستند که یزد مرکز درمانی کشور است، باید برای بیمارانی که برای درمان به یزد مراجعه می کنند، سهمیه ای برای تامین دارو نیز در نظر بگیرند. در غیر این صورت سرانه جاری نه تنها پاسخگوی نیاز یزدی ها نیست، بلکه در آینده نزدیک حتی پاسخگوی نیاز بیماران غیربومی نیز نخواهد بود.

نایب رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد: پس از تشکیل جلسه فوری شورای تامین، آخرین درخواست ها برای افزایش سهمیه دارو بر اساس آمار و اطلاعات بیماران به وزارت بهداشت ارسال شده است.

این بیمار ادامه داد: مسئولان استان و کشور باید بپذیرند که توانمندی های پزشکی استان یزد در کشور و حتی در دنیا محک زده شده است و بیماران زیادی از نقاط مختلف کشور به ویژه جنوب و جنوب شرق … کشور. ، برای درمان به یزد بیایید، از این رو سرانه هزینه های پزشکی و دارویی استان است. یزد باید افزایش یابد.

افزایش سرانه دارو مطالبه مردم و مسئولان یزد است.

در همین راستا معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تلاش های مکرر برای افزایش سرانه قیمت فرآورده های دارویی در استان از سال های اخیر تاکنون، اظهار داشت: مسئولان امر استان یزد با جدیت پیگیر افزایش سرانه هستند و این موضوع حتی از تایید وزارتخانه برخوردار است. وزارت بهداشت هم رسیده که باید به تایید وزارت کشور برسد تا نهایی شود.

بهروز حیدری بیان کرد: سرانه مصرف دارو در استان یزد با توجه به استقبال بیماران غیربومی باید افزایش یابد و این موضوع به طور جدی در استان برنامه ریزی و بررسی و در نهایت به وزارت بهداشت ارائه شده است. درمان و آموزش پزشکی در قالب مصوبه شورای تامین. افزایش سرانه دارو در استان یزد مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته اما وزارت کشور هنوز آن را قبول نکرده است که بی شک دلایلی دارد.

مرکز درمانی کشور با کمبود دارو مواجه است تحریم سهمیه ایزدی از سوی وزارت کشور

این موضوع در شورای تامین مطرح شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: پس از تشکیل جلسه شورای تامین به صورت فوری آخرین درخواست ها برای افزایش سهمیه دارو بر اساس آمار و اطلاعات از بیماران ارائه شد. بهداشت و درمان تایید شده ولی تغییر سهمیه نیاز به تایید وزارت کشور دارد.

حیدری به سهمیه بندی نیز اشاره کرد و گفت: از پاسخ وزارت کشور مشخص می شود که بازنگری در سهمیه های درمان در دستور کار وزارت کشور است اما در حال حاضر سهمیه دارویی استان یزد افزایش نیافته است.

مرکز درمانی بودن استان یزد باعث افتخار است، آرامش روح و جسم بیمارانی که از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور به یزد می آیند و خدمت به بیمارانی که به توانمندی های پزشکان اعتماد دارند مایه سعادت است. از اين ولايت و با اميد به اين ولايت رجوع مي كنند، چيزي پسنديده است.

اما با وجود همه این مسائل باید در نظر داشت که راضی نگه داشتن بیماران بومی و ارائه خدمات خوب به بیماران غیر بومی که به عنوان گردشگر سلامت به یزد می آیند نیازمند زیرساخت هایی از جمله تامین دارو است که باید مورد توجه قرار گیرد. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.