افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

مرزهای شیرینو تثبیت شد/گامی مهم برای توسعه شهرستان کنگان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 368990
مرزهای شیرینو تثبیت شد/گامی مهم برای توسعه شهرستان کنگان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

ابراهیم بهمنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرزهای شهرستان را تثبیت کنید شیرینی ها در شهرستان کنگان به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم پس از سال ها بلاتکلیفی و با مطالبات مکرر مردم و شورای شهر و نظارت مستمر فرماندار کنگان از کشور به نتیجه رسید. دفتر بخش وزارت کشور. وی […]

ابراهیم بهمنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرزهای شهرستان را تثبیت کنید شیرینی ها در شهرستان کنگان به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم پس از سال ها بلاتکلیفی و با مطالبات مکرر مردم و شورای شهر و نظارت مستمر فرماندار کنگان از کشور به نتیجه رسید. دفتر بخش وزارت کشور.

وی افزود: این اقدام منجر به شفاف سازی مرزهای این منطقه و رفع بسیاری از سوءتفاهم ها شد.

نایب رئیس شورای شهرداری کنگان و شهر شیرینی ها وی بیان کرد: مشکل مرزبندی شیرینی ها از آذرماه 1391 یعنی زمانی که عسلویه از ناحیه ای به شهر دیگر ارتقاء یافت آغاز شد.

وی ادامه داد: این تغییر باعث ایجاد محدوده شهرک شد شیرینی ها آنها دچار سردرگمی شدند و با گسترش صنایع در این منطقه، برخی مسئولان و مدیران صنعتی تصور نادرستی از مرزهای جغرافیایی این منطقه داشتند. اما پس از بررسی دقیق نقشه های موجود و ابلاغ رسمی از طریق نامه شماره 23199 مورخ 02/12/1403 توسط مدیرکل تقسیمات کشوری به استانداری بوشهر و مختصات و حریم UTM پیوست، محدوده روستای قدیم شیرینی ها که در سال 1401 به یک شهر ارتقا یافت، تثبیت شد.

وی تصریح کرد: این اقدام منجر به شفافیت کامل و جلوگیری از سوء تفاهم شد.

بهمنی تاکید کرد: انتشار برخی اخبار در فضای مجازی که حاوی تیترهای نامناسب و نادرست بود موجب نگرانی مردم شریف شهرستان عسلویه شد.

بهمنی تصریح کرد: برخی تصور می کردند بخشی از اراضی این شهرستان به کنگان اضافه شده است اما حقیقت این است که هیچ تغییری در مرزهای عسلویه رخ نداده و این اقدام تنها برای بازنگری و مرمت مرزهای تاریخی است. شیرینی ها مربوط است.

وی گفت: با این تثبیت نگرانی مردم عسلویه برطرف شده و ابهاماتی که در خصوص مرزهای این منطقه وجود داشت برطرف شده است.

ادامه: تثبیت مرزها. شیرینی ها فرصت های جدیدی را برای این منطقه به ارمغان خواهد آورد.

نایب رئیس شورای شهرداری کنگان و شهر شیرینی ها وی یادآور شد: با شفاف سازی مرزهای این شهرستان، صنایع و پتروشیمی های بزرگ فعال در این منطقه که بیش از 22 شرکت به صورت رسمی جزء شهرستان کنگان هستند نیز تحت تاثیر این اقدام قرار خواهند گرفت. این امر می تواند به بهبود شرایط زندگی مردم و ایجاد فرصت های جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه کمک کند.

نایب رئیس شورای شهرداری کنگان همچنین به تغییرات اجتماعی ناشی از ورود صنایع به این منطقه اشاره کرد و گفت: قبل از ورود صنعت به این منطقه روستای «چاه کوتاه» یکی از روستاهای این روستا بوده است. شیرینی ها و بسیاری از ساکنان آن به کشاورزی، دامداری و ماهیگیری اختصاص داشتند.

وی گفت: با ورود صنایع پتروشیمی و تغییرات اقتصادی بسیاری از ساکنان این شهرک به مرکز شهر یعنی شهر کوچ کردند. شیرینی ها، بدون قدرت مهاجرت کردند و چند جمعیت آن آبادی به شهر گلدار فارس مهاجرت کردند.

بهمنی ادامه داد: تثبیت مرزهای این شهرستان می تواند به بهبود وضعیت معیشتی مردم و ایجاد فرصت های جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه کمک کند.

بهمنی در ادامه بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم این اقدام تقویت همبستگی بین شهرستان های کنگان و عسلویه بوده است. این ابهامات مرزی در گذشته بارها باعث ایجاد تنش بین مردم و مسئولان و حتی مدیران صنایع شده بود.

وی ادامه داد: هر دو شهر در صنعت نفت و گاز کشور بسیار حائز اهمیت هستند و این تثبیت مرزها باعث هم افزایی و همکاری بیشتر آنها می شود.

بهمنی تصریح کرد: رفع ابهامات مرزی بستر مناسبی برای افزایش همکاری های اقتصادی و اجتماعی دو شهرستان ایجاد می کند و از بروز اختلاف جلوگیری می کند.

وی در پایان گفت: تثبیت مرزهای شهرستان. شیرینی ها یکی از دستاوردهای کلیدی دولت سیزدهم این بود که توانست پس از سال ها بلاتکلیفی به نتیجه برسد و به شفاف سازی مرزهای این منطقه کمک کند.

نایب رئیس شورای شهر کنگان ادامه داد: این اقدام نه تنها باعث خوشحالی مردم می شود شیرینی ها و کنگان اما از هرگونه سوء تفاهم بین مردم عسلویه جلوگیری کرد و با تثبیت این مرزها فرصت های اقتصادی و اجتماعی جدیدی برای مردم منطقه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: همچنین همکاری و همبستگی بین شهرستان های کنگان و عسلویه تقویت شده است و این اقدام می تواند به توسعه پایدار و بهبود زیرساخت ها در منطقه منجر شود و زمینه استفاده بهتر از توانمندی های موجود را فراهم کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.