افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

مردم کدام استان بیشترین و کمترین وام را می گیرند؟

  • کد خبر : 405046
مردم کدام استان بیشترین و کمترین وام را می گیرند؟

به گزارش بازار، آخرین اطلاعات موجودی وام‌ها و سپرده‌های بانک‌های دولتی و خصوصی و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز بانک مرکزی به تفکیک استان ارائه می‌شود. بررسی این گزارش نشان می‌دهد که دفاتر بسیاری از شرکت‌ها و شرکت‌های تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران مستقر هستند و بیشتر فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و […]

به گزارش بازار، آخرین اطلاعات موجودی وام‌ها و سپرده‌های بانک‌های دولتی و خصوصی و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز بانک مرکزی به تفکیک استان ارائه می‌شود.

بررسی این گزارش نشان می‌دهد که دفاتر بسیاری از شرکت‌ها و شرکت‌های تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران مستقر هستند و بیشتر فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در پایتخت انجام می‌شود.

آمار موجودی سپرده و خدمات بانکی در تهران با سایر استان ها تفاوت محسوسی دارد. بنابراین شعب بانک‌ها در تهران 60 درصد مانده سپرده و 57 درصد مانده تسهیلات در کشور را تشکیل می‌دهند.

رشد 38.5 درصدی سپرده های بانکی در پایان مرداد

بر اساس گزارش بانک مرکزی، مانده اعتبارات اعطایی بانک ها در پایان مردادماه سال جاری بالغ بر 8 میلیون و 325 هزار میلیون تومان بوده است.

این رقم نسبت به تیرماه سال جاری 2.2 درصد و نسبت به مرداد ماه سال گذشته 37.9 درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر، مانده سپرده ها در بانک های کشور در پایان مردادماه با رشد 2.2 درصدی و 38.5 درصدی نسبت به تیرماه سال جاری و مرداد ماه سال 1402 به 10 هزار و 925 میلیون تومان رسید.

کدام استان ها کمترین تسهیلات را دریافت کردند؟

براساس آمار بانک مرکزی از مانده اعتبارات پایان مرداد ماه به تفکیک استان، پایتخت نشینان با رقم پنج هزار و 41 میلیارد تومان بیشترین مانده اعتبارات جاری و غیرجاری را داشتند.

استان های اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب با 334 میلیارد تومان و 267 میلیارد تومان کمترین مانده تسهیلات را به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که دو استان کهگیلویه و بویراحمد و ایلام در کنار مناطق آزاد کمترین موجودی وام را در بانک ها داشتند.

رهبری تهران، اصفهان و خراسان رضوی در سپرده های بانکی

از سوی دیگر، تحلیل آمار مانده سپرده های بانکی نیز حکایت از پیشتازی سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی دارد.

بدین ترتیب این استان ها با مانده سپرده های 6 میلیون و 229 هزار میلیارد تومانی، 506 هزار میلیارد تومانی و 424 هزار میلیارد تومانی بیش از 65.5 درصد از کل سپرده های کشور را به خود اختصاص دادند.

بانک های استان کهگیلویه و بویراحمد با 30 میلیارد تومان، خراسان شمالی با 35 میلیارد تومان و ایلام با 36 میلیارد تومان نیز کمترین سپرده را داشته اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.