افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

مردم جهان ماهیت رژیم اسرائیل را در یک سال گذشته دیده اند.

  • کد خبر : 374748
مردم جهان ماهیت رژیم اسرائیل را در یک سال گذشته دیده اند.

به گزارش بازار، مسعود بیزیکیان رئیس جمهور کشورمان در هفتاد و نهمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: آغاز هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و انتخاب شایسته جناب عالی را تبریک می گویم. امیدواریم موضوع مهم این نشست یعنی صلح، توسعه پایدار و کرامت انسانی، افق روشنی را برای […]

به گزارش بازار، مسعود بیزیکیان رئیس جمهور کشورمان در هفتاد و نهمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: آغاز هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و انتخاب شایسته جناب عالی را تبریک می گویم. امیدواریم موضوع مهم این نشست یعنی صلح، توسعه پایدار و کرامت انسانی، افق روشنی را برای نسل‌های کنونی و آینده بگشاید.

و افزود: سال گذشته سرپرست ریاست جمهوری کشورم ابراهیم رئیسی از همین تریبون با شما صحبت کرد. او در راه خدمت به مردم ایران به شهادت رسید. روحت شاد

این پزشک تاکید کرد: من برای اولین بار در مورد جایگاه جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت می کنم. مردم ما در انتخابات من به شعار محوری وحدت ملی رای دادند.

رئیس جمهور افزود: این شعار مطابق دستور خداوند متعال در قرآن کریم است. طبق آموزه های قرآن: در خلقت همه انسان ها از یک ریشه می آیند. پیامبران برای حل اختلافات بر اساس کتاب آمده اند. انسانها اختلاف ندارند مگر اینکه اسراف و تمامیت خواهی او را از راه راست منحرف کند.

وی در ادامه گفت: حضرت علی علیه السلام خطاب به یکی از والیان فرمودند: با مردم از صمیم قلب احسان کن، مهربان باش و احسان خود را نسبت به آنان عطا کن تا با مردم زیر دست رفتار نکنی. شما را با ظلم و خشونت فرمان می دهم. زیرا مردم دو دسته اند: یا برادر دینی تو هستند یا در خلقت با تو برابرند.

مدیکیان تاکید کرد: رسالت همه انبیا برقراری و گسترش عدالت در جامعه بین همه مردم فارغ از رنگ، نژاد، جنسیت و زبان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که حقوق همه افراد، جوامع و ملت ها در چارچوب عدالت و انصاف رعایت نشود، صلح و امنیت در جهان برقرار نخواهد شد. حال سؤال این است که آیا عامل جنگ و خونریزی امروز در جهان است؟ آیا غیر از این است که متجاوز، حقوق دیگران را زیر پا گذاشته، حقوق ملتی را نادیده گرفته، تبعیض و نابرابری را اعمال کرده، گروهی را ضعیف و عقب مانده نگه داشته و حقوق و استحقاق دیگران را نادیده گرفته است؟

پزشکان افزودند: تا زمانی که بی عدالتی وجود داشته باشد. ظلم و ستم اسراف؛ فقر و جهل در یک منطقه حاکم است. جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت. ما نمی‌توانیم آینده فرزندانمان را از تاریکی و نابودی نجات دهیم تا زمانی که به ریشه‌های این نابسامانی‌ها رسیدگی کنیم.

وی تاکید کرد: با برنامه هستم. بر اساس «اصلاحات»، «وحدت ملی»، «تعامل سازنده با جهان» و «توسعه اقتصادی» وارد کارزار انتخاباتی شدم و توانستم اعتماد هموطنانم را در پای صندوق های رای جلب کنم.

مسعود مزیکیان در ادامه گفت: قصد دارم پایه های محکمی را برای کشورم ایجاد کنم تا وارد دوران جدید شود و در نظام نوظهور جهانی نقش سازنده و موثر ایفا کنم و موانع و چالش ها را برطرف کنم و روابط کشورم را بر اساس نیازها و واقعیت ها سامان دهم. از دنیای امروز

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: مردم جهان در طول یک سال گذشته ماهیت رژیم اسرائیل را دیده اند. آنها دیده اند که چگونه سران این رژیم جنایت می کنند و در یازده ماه بیش از 41 هزار انسان بی گناه را در غزه کشتند که اکثریت آنها زنان و کودکان بی گناه بودند. اما نسل کشی، کودک کشی، جنایات جنگی و تروریسم دولتی را «دفاع مشروع» می گویند! بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها و مدارس را «هدف‌های نظامی مشروع» می‌نامند، مردم شجاع و آزادی‌خواه را که به نسل‌کشی خود در غرب و شرق جهان اعتراض می‌کنند، «یهود ستیز» نامیده می‌شوند، مردم ستمدیده‌ای که بعداً از هفت سال گذشته دهه‌ها اشغال و تحقیر، در برابر آنها می‌ایستند و می‌گویند “تروریست!” اما این اسرائیل است که دانشمندان، دیپلمات ها و مهمانان ما را در سرزمین ما به قتل رسانده و از داعش و گروه های تروریستی به طور پنهان و آشکار حمایت کرده است. از سوی دیگر، ایران از جنبش‌های آزادی‌بخش و مردمی که چهار نسل قربانی جنایات و استعمار رژیم اسرائیل بوده‌اند، حمایت کرده است.

وی تاکید کرد: ما از مردم کشورهای شما که در خیابان ها علیه اقدامات اسرائیل تظاهرات می کنند حمایت می کنیم و جنایت علیه بشریت را محکوم می کنیم.

مدکیان گفت: جامعه بین المللی باید فورا خشونت را متوقف کند و آتش بس دائمی را در اسرع وقت برقرار کند و وحشیگری دیوانه وار اسرائیل در لبنان را قبل از اینکه منطقه و جهان را به آتش بکشد، متوقف کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل در غزه شکست خورده است و نمی تواند اسطوره شکست ناپذیری خود را با جنایات، وحشیگری و تلاش برای گسترش جنگ بازسازی کند.

وی گفت: طبیعی است که جنایات کور و تروریستی روزهای اخیر و تجاوزات گسترده به لبنان که جان هزاران انسان بی گناه را گرفته است، بی پاسخ نمی ماند و مسئولیت عواقب آن بر عهده دولت های مخالف است. تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به درگیری‌ها با این فاجعه وحشتناک روبرو هستند و هنوز خود را مدافع حقوق بشر می‌نامند.

مدیکیان تاکید کرد: تنها راه پایان دادن به کابوس 70 ساله ناامنی غرب آسیا و جهان، احیای حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین است.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد می کنیم همه مردم فلسطین، چه آنهایی که اکنون در سرزمین خود هستند و چه آنهایی که مجبور به ترک خانه های خود شده اند، در یک همه پرسی سراسری برای آینده خود تصمیم گیری کنند.

رئیس جمهور کشورمان گفت: ما معتقدیم با چنین سازوکاری می توان به صلح پایدار دست یافت. تنها از این طریق است که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان می توانند با هم در یک سرزمین، در صلح و آرامش و به دور از نژادپرستی و آپارتاید زندگی کنند.

پزشکان گفتند: به تاریخ معاصر منطقه نگاه کنید! ایران هیچ جنگی را آغاز نکرده و فقط قهرمانانه از خود در برابر تجاوزات دیگران دفاع کرده و متجاوزان را توبه کرده است!

وی خاطرنشان کرد: ایران خاک هیچ ملتی را اشغال نکرده است. او به منابع هیچ کشوری نگاه نکرده است. و بارها طرح های مختلفی را برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه به همسایگان و مجامع بین المللی پیشنهاد داده است.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه گفت: درباره لزوم اتحاد منطقه و تشکیل «منطقه قوی» صحبت کرده ایم. “منطقه متحد و قوی” بر چند اصل استوار است:

و افزود: اولاً بپذیریم که همسایه هستیم و به لطف همسایگی همیشه با هم خواهیم بود. حضور قدرت های خارجی در منطقه موقتی و منشأ بی ثباتی است. پیشرفت و پیشرفت ما و شما به یکدیگر پیوند خورده است. برون سپاری امنیت به کشورهای فرامنطقه ای به نفع هیچ یک از ما نیست.

وی گفت: ثانیا نظم نوین منطقه باید جامع باشد و به نفع همه همسایگان باشد. نظامی که به منافع هر کشور همسایه توجهی نداشته باشد، نمی تواند پایدار باشد.

و افزود: ثالثاً کشورهای همسایه و برادر منابع ارزشمند خود را در مسابقات فرسایشی و مسابقات تسلیحاتی هدر ندهند. منطقه ما از جنگ، تنش های فرقه ای، تروریسم و ​​افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر، کمبود آب، بحران پناهجویان، تخریب محیط زیست و مداخلات خارجی رنج می برد.

کارشناسان پزشکی خاطرنشان کردند: ما می توانیم با هم به این چالش های مشترک بپردازیم تا آینده بهتری را برای نسل های آینده تضمین کنیم.

این پزشک تاکید کرد: من رئیس جمهور کشوری هستم که در تاریخ معاصر خود بارها مورد تهدید، جنگ، اشغال و تحریم قرار گرفته است. دیگران هرگز به کمک ما نیامدند، اعلامیه بی طرفی ما را نادیده گرفتند و حتی به کمک متجاوز آمدند. ما از تجربه آموخته ایم که فقط می توانیم به مردم و توانایی های بومی خود اعتماد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به تامین و تضمین امنیت خود است نه ایجاد ناامنی برای دیگران.

و افزود: ما صلح را برای همه می خواهیم و نمی خواهیم با کسی بجنگیم. ما خواهان صلح و امنیت پایدار برای مردم اوکراین و روسیه هستیم. جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ و تاکید بر ضرورت پایان سریع درگیری‌های نظامی در اوکراین، از هرگونه راه‌حل مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند و معتقد است که این بحران تنها از طریق گفتگو قابل پایان است.

این پزشکان می‌گویند: «در دنیای به هم پیوسته امروزی، هرگز نمی‌توان امنیت و منافع یک کشور را با از بین بردن امنیت و منافع دیگران تضمین کرد. برای حل مشکلات جهانی نیازمند نگاهی نو هستیم. این چشم انداز باید بر فرصت ها متمرکز شود نه تهدیدها. از این منطق تعاملی می توان فرصت های جدیدی برای همکاری ایجاد کرد.

وی افزود: ایران و قدرت های جهانی با نگرش فرصت محور به برجام رسیدند و ما بالاترین سطح پیگیری را در حوزه هسته ای در قبال به رسمیت شناختن حقوق ایران و لغو تحریم ها می پذیریم. خروج یکجانبه ترامپ از برجام، نگاهی تهدیدمحور در حوزه سیاسی و دیدگاه قدرت محور در حوزه اقتصادی را نشان داد.

وی تاکید کرد: تحریم های یکجانبه مردم را هدف گرفته و به دنبال تخریب پایه های اقتصادی ایران است. هدف این است که ایران امن تر شود و نتیجه آن ناامنی برای همه است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست فشار حداکثری زمانی علیه ملت ایران اعمال شد که ایران به تمام تعهدات خود در برجام که مورد تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود عمل کرد.

وی در ادامه گفت: آماده تعامل با اعضای برجام هستیم. اگر تعهدات برجام به طور کامل و با حسن نیت اجرا شود، می‌توانیم درباره موضوعات دیگر وارد گفت‌وگو شویم.

رئیس جمهور کشورمان خطاب به مردم آمریکا گفت: این ایران نیست که در کنار مرزهای خود پایگاه نظامی ساخته است. این ایران نیست که کشور شما را تحریم کرده و مانع روابط تجاری آن با دنیا شده است. این ایران نیست که مانع از دسترسی آنها به دارو می شود. این ایران نیست که دسترسی شما را به سیستم بانکی و پولی جهان مسدود کرده است. این ما نیستیم که فرماندهان ارتش آن کشور را ترور کرده ایم، بلکه آمریکا محبوب ترین فرمانده نظامی ایران را در فرودگاه بغداد ترور کرده است.

وی افزود: پیام من به همه دولت هایی که راهبرد غیرسازنده ای در قبال ایران در پیش گرفته اند این است که از تاریخ درس بگیرند. ما می توانیم بر این محدودیت ها غلبه کنیم و عصر جدیدی را آغاز کنیم. این دوره جدید با شناخت نگرانی های امنیتی ایران و همکاری مشترک بر روی مسائل مشترک آغاز می شود.

پزشکان گفتند: تحریم ها سلاحی مخرب و غیرانسانی است که با هدف فلج کردن اقتصاد کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی یکی از دردناک ترین پیامدهای تحریم است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد. این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر، بلکه جنایت علیه بشریت است.

وی تاکید کرد: ملت ما در چند سال گذشته با تحمل سختی های فراوان ناشی از تحریم ها نشان داده است که در مقابل ظلم ایستاده است. اگرچه زخم‌های ناشی از تحریم‌ها بر جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ از ما ملتی قوی‌تر، با اراده‌ای پولادین و خودباور ساخته است.

وی گفت: ایران برای ساختن جهانی بهتر مایل است روابط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی موثر و برابری با قدرت های جهانی و همسایگان خود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پاسخ مناسب به چنین پیامی از سوی ایران، اعمال تحریم های بیشتر نیست، بلکه اجرای تعهدات قبلی برای رفع تحریم ها برای بهبود واقعی شرایط اقتصادی مردم ایران و بسترسازی برای توافق های بیشتر است. .

رئیس جمهور کشورمان در پایان گفت: امیدوارم امروز این صدای ایران به خوبی شنیده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.