افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

«مرحله سوم» جنگ، برخلاف تبلیغات اسرائیل، تاکتیکی نیست و نشانه ضعف است.

  • کد خبر : 175481
«مرحله سوم» جنگ، برخلاف تبلیغات اسرائیل، تاکتیکی نیست و نشانه ضعف است.

«حلقه باتلاق صهیونیستی» عنوان نشست خبری امروز چهارشنبه 29 دی ماه در محل نشست خبرگزاری قدس بود؛ جلسه ای که در آن ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین وی آخرین وقایع در غزه را توضیح داد. ابوشریف با اشاره به تداوم مقاومت، اهداف محقق نشده و آخرین آمار تلفات رژیم صهیونیستی گفت: در چهارمین […]

«حلقه باتلاق صهیونیستی» عنوان نشست خبری امروز چهارشنبه 29 دی ماه در محل نشست خبرگزاری قدس بود؛ جلسه ای که در آن ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین وی آخرین وقایع در غزه را توضیح داد.

ابوشریف با اشاره به تداوم مقاومت، اهداف محقق نشده و آخرین آمار تلفات رژیم صهیونیستی گفت: در چهارمین ماه از جنگ جنایتکارانه علیه غزه هستیم و با وجود آن، مقاومت ادامه دارد و اسرائیلی ها همچنین شهادت داد که مقاومت به کنترل امور غزه ادامه می دهد.

وی افزود: اسرائیلی ها این مرحله از جنگ را مرحله سوم نامیده اند که به جنگ زمینی اختصاص دارد. آنچه دشمن در ابتدای جنگ مد نظر داشت، نابودی حماس و بازگشت اسرای یهودی بود، اما هیچ یک از این اهداف محقق نشد و برعکس، مقاومت ضربه سختی به رژیم صهیونیستی وارد کرد.

تنها در هفته گذشته 40 خودروی نظامی رژیم منهدم شد، 20 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و ده ها نظامی زخمی شدند.

به گفته نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته به اهداف خود دست یابد و تنها هدفی که به دست آورده کشتن بیش از 23 هزار نفر، تخریب مدارس، بیمارستان ها و حتی فرهنگ و تاریخ است. غزه تنها هدفی که تل آویو توانسته به آن دست یابد همین موارد است، البته این جنایت برای رژیم بازتاب و عواقبی داشته و مردم جهان و حتی نهادهای بین المللی از این همه جنایت و نسل کشی به خشم آمده اند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون در داخل با یک بحران واقعی مواجه است، تاکید کرد: این بحران باعث شده که روند سیاسی در داخل به بن بست برسد و این موضوع بر جنگ غزه نیز تاثیرگذار خواهد بود. مشکل دیگر رژیم این است که راست افراطی از درک مشکلات داخلی و بین المللی ناتوان است. به همین دلیل بحران این رژیم ادامه خواهد داشت و عمیق تر خواهد شد.

ابوشریف همچنین نگاهی به مواضع آمریکا و پشت صحنه چرایی حمایت بی قید و شرط کاخ سفید از این رژیم داشت و تصریح کرد: مشکل به آمریکا برمی گردد؛ کشوری که لابی قدرتمند صهیونیستی در آن نفوذ چشمگیری دارد، در حال حاضر برخی از سیاستمداران آمریکایی بایدن را برای ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار می دهند.اخیرا یک روزنامه نگار صهیونیست اعتراف کرد که اگر آمریکا از حمایت از اسرائیل دست بردارد، اسرائیل باید با سنگ و چوب با مقاومت بجنگد.

این مقام فلسطینی با اشاره به مواضع آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و سفرهای متوالی وی به منطقه گفت: بلینکن در این جنگ سه ماهه بارها به منطقه سفر کرده است. وی اخیرا سفری به غرب آسیا داشته و با سران کشورهای عربی منطقه دیدار و گفتگو کرده است. وی در این گفتگوها بر ضرورت پایان جنگ تاکید کرد، اما البته این موضع مشکل فلسطین و غزه را حل نخواهد کرد و صهیونیست ها به شهرک سازی باز خواهند گشت. صلح اقتصادی زودتر برقرار شد، اما این روند نمی تواند دوام بیاورد. طولانی بنابراین نه تنها مردم فلسطین بلکه منطقه نیز آن را رد می کنند. بنابراین باید مشکل فعلی را به طور اساسی حل کرد و با اشغالگری مخالفت کرد.

وی از نقش و نوع اقدامات کشورهای عربی منطقه در جریان جنگ غزه گلایه کرد و گفت: متأسفانه کشورهای عربی علیه فلسطین توطئه کردند. هر بار که بلینکن از منطقه بازدید می کرد و با آنها ملاقات می کرد، جنایات افزایش می یافت. ما یک فرصت تاریخی داشتیم و کشورهای عربی می توانستند نقش منطقه ای قابل قبولی داشته باشند، اما متأسفانه این کار را نکردند. تنها ابتکار او میانجیگری بین مقاومت و اسرائیل بود. میانجیگری که در آن منافع آمریکا نیز در نظر گرفته شد.

ابوشریف در خصوص مرحله سوم جنگ رژیم صهیونیستی که ادعا می شود گزینشی تر است، آن را نه یک تاکتیک، بلکه نشانه ضعف و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اگر این رژیم می توانست، بدون شک، او یکباره کل ارتش را به غزه می برد و کار را انجام می داد… هر سرباز اسرائیلی روزانه 80 دلار دریافت می کند. سربازانی که قبل از جنگ در مشاغل دیگری مشغول به کار بودند.

و افزود: در شرایط کنونی از یک سو به دلیل بازنشستگی کارمندان و سایر مشاغل، ادارات اداری نظام دچار کمبود نیروی انسانی شده اند و از سوی دیگر این میزان حقوق دریافت می کنند. برای شرکت و حضور در ارتش. بنابراین رژیم چاره ای جز کاهش تعداد نیروها در غزه نداشت. پس این یک تاکتیک نیست، بلکه نتیجه ضعف و شکست رژیم صهیونیستی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه وجدان انسانی و ثبات مردم فلسطین این دستاوردها را ممکن کرد، گفت: در فلسطین به قدرت ایمان اعتماد داریم. توانایی های ما در مقایسه با رژیم صهیونیستی و غرب بسیار ناچیز است. با این حال ما در 100 سال گذشته از حقوق خود کوتاهی نکرده ایم. در این مدت به ما نشان داده شد که مقاومت تنها نیست و دنیا از ما حمایت می کند.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.