افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

مرحله دوم انتخابات مجلس در 31 اردیبهشت 1403 برگزار می شود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 235782
مرحله دوم انتخابات مجلس در 31 اردیبهشت 1403 برگزار می شود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن اسلامی روز دوشنبه درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: این تاریخ بر اساس قانون به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب شورای نگهبان تعیین شد. وی ادامه داد: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی با رقابت برای کسب 44 کرسی از 290 کرسی شورای اسلامی در 21 حوزه […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن اسلامی روز دوشنبه درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: این تاریخ بر اساس قانون به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب شورای نگهبان تعیین شد.

وی ادامه داد: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی با رقابت برای کسب 44 کرسی از 290 کرسی شورای اسلامی در 21 حوزه انتخاباتی برگزار می شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور اسامی این 21 حوزه انتخاباتی را به شرح زیر برشمرد:

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» “، “بیرجند، ماذیم و خوسف”، “مشهد و کلات”، “آبادان”، “رامهرمز و رامشیر”، “خدا بنده”، “زنجان و طارم”، “شیراز و زرقان”، “مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد” ، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».

اسلامی همچنین تاکید کرد: با پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در نواحی هشت گانه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم آباد و چگنی و قائم شهر برگزار می شود. ” و “مالایار” به صورت کاملاً مکانیزه یا کاملاً الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آموزش نحوه رای دهی به آقازاده های این هشت حوزه انتخاباتی در دستور کار است که از طریق صدا و سیما، رسانه و انیمیشن انجام می شود.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور همچنین تصریح کرد: به نحوی برنامه ریزی خواهیم کرد که تمامی صندوق های الکترونیکی رای در محافل عمومی مانند نماز جمعه این مناطق هشت گانه قرار گیرد تا مردم شریف با آنها آشنا شوند. به طرز نزدیک. و هیچ ابهامی در روز رای گیری وجود نخواهد داشت.

اسلامی همچنین درباره برنامه زمانبندی مرحله دوم این انتخابات گفت: جدول زمانبندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی شامل زمان تبلیغات داوطلبان راه یافته به این مرحله طراحی شده است. به محض تایید شورای محترم نگهبان اعلام خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی در 20 اسفند 1402 در 208 حوزه انتخاباتی سراسر کشور برگزار شد و انتخابات در 21 حوزه به مرحله دوم گسترش یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.