افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

مراقب فعالیت های تجاری غیرمجاز در فضای مجازی باشید

  • کد خبر : 196803
مراقب فعالیت های تجاری غیرمجاز در فضای مجازی باشید

به گزارش بازار، به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمدمهدی منتظری با اعلام این خبر، اعلام کرد: در پی شکایت مردم مبنی بر فعالیت غیرمجاز برخی افراد در فضای مجازی در قالب کانال و بورس. گروه ها و ارائه مشاوره در زمینه سرمایه گذاری ها، فروش سیگنال ها و سبدگردانی و در […]

به گزارش بازار، به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمدمهدی منتظری با اعلام این خبر، اعلام کرد: در پی شکایت مردم مبنی بر فعالیت غیرمجاز برخی افراد در فضای مجازی در قالب کانال و بورس. گروه ها و ارائه مشاوره در زمینه سرمایه گذاری ها، فروش سیگنال ها و سبدگردانی و در رابطه با زیان اموال افرادی که به این افراد اعتماد کرده و سرمایه خود را تامین کرده اند، اداره پیشگیری از ناهنجاری های سازمان بورس و اوراق بهادار را اعلام می کند. هدف از اطلاع رسانی و هشدار این است که اطلاعیه ها و فعالیت های بورسی در کارگزاران داخلی پیام لزوماً نشانه داشتن مجوز فعالیت از سازمان بورس نیست و بر این اساس لازم است سرمایه گذاران از موسسات مالی از جمله سرمایه گذاری خدمات دریافت کنند. مشاوره و سبدگردانی فقط از شرکت های مجاز سازمان بورس و اوراق بهادار است و در صورت مشاهده از مجاری غیرمجاز مراتب را به سازمان بورس اطلاع دهند.

منتظری در تشریح جهات حقوقی موضوع خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 10 آذرماه 1383، ارائه خدمات مالی به سرمایه گذاران (از قبیل مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردانی) مشروط به اخذ مجوز. سازمان بورس و اوراق بهادار، اما برخی افراد برای سودجویی در بستر پیام رسان های داخلی و خارجی از طریق ایجاد کانال ها، گروه ها یا صفحات مجازی بدون اخذ مجوز از این سازمان در زمینه مشاوره سرمایه گذاری (سیگنال، فروش سیگنال یا همان توصیه صریح یا ضمنی خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار) و سبدگردانی (مدیریت دارایی) و حتی در مواردی افشای اطلاعات تجاری افراد، سوء استفاده از اطلاعات محرمانه یا دستکاری قیمت اقدامات و استفاده از ترفندهای متقلبانه برای سوء استفاده اطلاعات مردم بودجه برای محافظت از منافع شخصی شما

رئیس اداره پیشگیری از ناهنجاری ها در ادامه گفت: با توجه به بند (6) بند (ه) فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، هرگونه تجارت مجرمانه و فعالیت های اقتصادی رایانه ای از جمله فعالیت های غیرمجاز مرتبط با بازار اوراق بهادار را انجام دهید. . توسط کارگروه (کمیته) تشخیص مصادیق مجرمانه، در دادستانی کل کشور محتوای مجرمانه محسوب می شود و ارائه دهندگان خدمات میزبانی موظفند در صورت وجود محتوای مجرمانه در سیستم های رایانه ای خود از دسترسی به آن جلوگیری کنند.

منتظری افزود: لازم است تمامی مدیران پیام رسان داخلی کشور با نظارت مستمر و هوشمندانه (از جمله شناسایی خودکار محتوای مجرمانه با تهیه فهرست کلمات بازار بورس از جمله) اقدامات پیشگیرانه و اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت های غیرمجاز این افراد انجام دهند. «استعلام»، سرمایه گذاری، «مدیریت سبد»، «سیگنال سهام» و…) و بلافاصله این کانال ها و گروه ها را حذف کرده و هشدارهای لازم را به کاربران آن ها ارائه کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.