افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

مراقبت از پوست در تابستان

  • کد خبر : 240961
مراقبت از پوست در تابستان

تابستان زمان سفر، تفریحات ساحلی، مهمانی ها و تعطیلات است. البته تابستان زمان بسیار خوبی برای اصلاح روتین مراقبت از پوست است. روزهای طولانی‌تر و هوای گرم‌تر می‌تواند تأثیر متفاوتی بر پوست ما نسبت به روزهای سردتر و تاریک‌تر زمستان داشته باشد.برخی از مراحل مراقبت از پوست در تابستان ممکن است به محل زندگی شما […]

تابستان زمان سفر، تفریحات ساحلی، مهمانی ها و تعطیلات است. البته تابستان زمان بسیار خوبی برای اصلاح روتین مراقبت از پوست است. روزهای طولانی‌تر و هوای گرم‌تر می‌تواند تأثیر متفاوتی بر پوست ما نسبت به روزهای سردتر و تاریک‌تر زمستان داشته باشد.
برخی از مراحل مراقبت از پوست در تابستان ممکن است به محل زندگی شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، شخصی که در یک مکان مرطوب و گرم زندگی می کند ممکن است نسبت به کسی که در یک شهر گرم و خشک زندگی می کند به تغییرات کمتری در روال مراقبت از پوست خود نیاز داشته باشد. البته اقداماتی مانند استفاده از کرم ضد آفتاب و اجتناب از دوش گرفتن زیاد برای همه مهم است.
در زیر نکاتی را به شما می‌دهیم که به شما کمک می‌کند در حین مراقبت از پوستتان از آفتاب و لذت تابستان بیشتر لذت ببرید.

عناوین مقاله را ببینید

از ضد آفتاب استفاده کنید

اگر در تابستان هیچ کار دیگری برای پوست خود انجام نمی دهید، از آن زمان ضد آفتاب حتما استفاده کنید.
به دنبال ضد آفتاب هایی باشید که دارای ویژگی های زیر باشند:

  • حداقل SPF 30
  • محافظت در برابر طیف وسیع تری از نور خورشید.
  • قابل استفاده روی لب و دور چشم.

الیزابت مولانز، متخصص پوست می گوید: «مهم ترین چیز محافظت از پوست در برابر نور خورشید است. اگر این کار را نکنید، پوست شما سریعتر پیر می شود و خطر ابتلا به سرطان پوست افزایش می یابد. استفاده از کرم ضد آفتاب هر زمان که زیر نور آفتاب هستید، حتی در زمستان ضروری است.
بنیاد سرطان پوست می گوید که استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 15 می تواند خطر ابتلا به ملانوم را تا 50 درصد و سرطان سلول سنگفرشی (SCC) را تا حدود 40 درصد کاهش دهد. همچنین از پوست شما در برابر پیری زودرس محافظت می کند.
مولنز به بیمارانش می‌گوید که در تابستان از ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنند. او می گوید: «جهش بزرگی از نظر اشعه مسدود شده بین SPF 15 و 30 وجود دارد، اما بالای 30، تفاوت زیادی وجود ندارد.

در تابستان از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

نوع ضد آفتابی که استفاده می کنید تا حد زیادی به ترجیحات شخصی بستگی دارد. Mullens شخصاً به دنبال ضدآفتاب های معدنی با اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است که به جای مسدود کننده های شیمیایی، مسدود کننده های فیزیکی هستند.
دکتر جویس پارک، متخصص پوست و متخصص پوست مستقر در کالیفرنیا می‌گوید کرم ضد آفتاب را هر 2 ساعت یک بار تجدید کنید. او می گوید باید به اندازه کافی از ضد آفتاب برای بدن و صورت خود استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب را برای لب های خود فراموش نکنید.

گلدمن (بری گلدمن) می گوید: من افراد زیادی را در ناحیه لب مبتلا به سرطان پوست می بینم.
بسیاری از برندها کرم ضد آفتاب را به طور خاص برای لب ها می فروشند. به همین دلیل بهتر است یک ضد آفتاب لب با حداقل SPF 30 پیدا کنید.

از کرم ضد آفتاب برای لب استفاده کنید
از کرم ضد آفتاب برای لب استفاده کنید

در تابستان پوست را هیدراته نگه دارید

به طور کلی هوا در تابستان به خشکی زمستان نیست. با این حال، گلدمن حذف مرطوب کننده را پیشنهاد نمی کند زیرا پوست هنوز هم در تابستان خشک می شود.
یک مرطوب کننده سنگین می تواند پوست شما را در هوای گرم احساس سنگینی و زبری کند. گلدمن پیشنهاد می کند یک مرطوب کننده سبک تر را جایگزین کنید.

توصیه می‌شود به دنبال مرطوب‌کننده‌ای با SPF باشید تا لایه‌ای از محافظت را نیز فراهم کند. نکته مهم این است که فقط در ابتدای روز از آن استفاده نکنید و فکر کنید که می تواند جایگزین ضد آفتاب در طول روز شود. این به سادگی کافی نیست. حداقل به SPF 30 نیاز دارید و هر 2 ساعت یکبار آن را تجدید کنید. [اگر زیر نور خورشید هستید].

استفاده از مرطوب کننده در تابستان
استفاده از مرطوب کننده در تابستان

در تابستان آرایش سبک تری داشته باشید.

در روزهای گرم تر، آرایش بیش از حد می تواند مانند یک لایه اضافی غیر ضروری به نظر برسد. و اگر عرق کنید، آرایشتان به راحتی لکه می‌شود. بهتر است از آرایش بسیار سبک استفاده کنید و به پوست خود استراحت دهید.
گلدمن می گوید: آرایش کمتر به پوست اجازه تنفس می دهد. به پاهای شما اجازه می دهد طوری نفس بکشند که انگار بدون جوراب می خوابید.

از لوازم آرایشی با SPF استفاده کنید

استفاده از ضد آفتاب روی آرایش بی عیب و نقص شما ممکن است چندان جذاب به نظر نرسد.
اما، اگر بعد از ظهر در یک عروسی در فضای باز شرکت می کنید یا یک ناهار طولانی بیرون می خورید، باید از پوست خود محافظت کنید. بنابراین به دنبال ضد آفتاب با ویژگی های زیر باشید:

  • رنگارنگ
  • حداقل SPF 30
  • سبک

گلدمن می گوید یک مرطوب کننده رنگی می تواند حداقل پوشش طبیعی را برای پوست شما ایجاد کند. می توانید از ضد آفتاب نیز استفاده کنید.

لوازم آرایشی با SPF
لوازم آرایشی با SPF

پارک می گوید: «سخت است که بدانید چه مقدار پودر روی صورتتان بزنید. من کرم‌های ضد آفتاب پودری را دوست دارم زیرا استفاده از آنها روی آرایش آسان است، اما هرگز توصیه نمی‌کنم از پودر به عنوان تنها منبع ضد آفتاب استفاده کنید.

پارک توضیح می دهد: کرم ضد آفتاب را وارونه کنید. سه یا چهار بار روی یک سطح صاف ضربه بزنید. وقتی درپوش را برداشتید، انگشت خود را روی برس بکشید تا بتوانید میزان پودر موجود در هوا را ببینید و مطمئن شوید که محصول کافی روی موهای برس دارید. »
حتما دستورالعمل های روی کرم های ضد آفتاب پودری را رعایت کنید. پودر را برگردانید، سه بار روی آن ضربه بزنید و قبل از استفاده مطمئن شوید که پودر کافی روی برس وجود دارد.

یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب مهم است، اما عرق راه طبیعی بدن برای خنک کردن خود است. و هر دو می توانند بر منافذ شما تأثیر بگذارند. اینجاست که لایه برداری اهمیت پیدا می کند.
گلدمن می‌گوید لایه‌برداری می‌تواند به باز کردن منافذ پوست و کاهش لکه‌ها کمک کند، اما او هشدار می‌دهد که بیش از حد آن را انجام ندهید.
اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید، بهتر است لایه برداری نکنید. اجازه دهید پوست خود به خود بدون تحریک اضافی بهبود یابد.
در حالی که اشکالی ندارد که در تابستان بیشتر از زمستان لایه برداری کنید، گلدمن توصیه می کند آن را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید.

او می گوید: “اگر این کار را بیش از حد انجام دهید، پوست خود را می سوزانید و سفت، ترک خورده و پوسته پوسته می شود.” شما فقط می خواهید عرق، SPF و چربی را از پوست خود پاک کنید.

لایه برداری پوست در تابستان.
لایه برداری پوست در تابستان.

از برنزه کردن خودداری کنید

افرادی که احتمال برنزه شدن بیشتر از سوختگی دارند، ممکن است بخواهند برای برنزه کردن پوست خود از کرم ضد آفتاب خودداری کنند. اما حتی اگر برنزه شدن دردناک نباشد و پوست شما را نسوزد، باز هم از نظر فنی آسیب نور خورشید است.
پارک هشدار می دهد که چیزی به نام برنزه شدن سالم وجود ندارد. تیره شدن پوست پاسخی به اشعه ماوراء بنفش است که به سلول های پوست آسیب می رساند.
روش جایگزین کرم ها و اسپری های برنزه کننده پوست است. با برنزه ظاهری آفتاب‌بوس داشته باشید. هر روز دوباره استفاده کنید تا رنگ دلخواه به دست آید.

پوست برنزه در تابستان
پوست برنزه در تابستان

از تجهیزات و لباس های محافظ در برابر آفتاب استفاده کنید.

هنگام اصلاح روتین مراقبت از پوست خود برای تابستان، ایده خوبی است که به بخش لباس نیز مراجعه کنید.

لباس های تابستانی که باید داشته باشید عبارتند از:

  • کلاه های لبه پهن
  • عینک آفتابی UV-400
  • لباس با رنگ و پارچه مناسب با جاذب اشعه ماوراء بنفش.

کلاه می تواند از صورت و چشمان شما در برابر نور خورشید محافظت کند. عینک آفتابی نیز کمک می کند.

عینک آفتابی در تابستان
در تابستان از عینک آفتابی استفاده کنید

صورتت را بشوی

وقتی هوا گرم است، ممکن است احساس کنید که نیاز به شستشوی مداوم صورت یا دوش گرفتن دارید. کارشناسان توصیه می کنند از این کار اجتناب کنید.

گلدمن می گوید: «بدن شما مواد مرطوب کننده طبیعی ایجاد می کند که آب را در پوست نگه می دارد. هنگام شستن آنها، قسمت بالایی پوست ممکن است دچار کم آبی شود.
در عوض، گلدمن دوش گرفتن یک بار در روز و بعد از ورزش را توصیه می کند. صبح و شب صورت خود را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم بشویید.

مطالعه پیشنهادی:

13 مرحله برای شستن صورت برای داشتن پوستی شاداب و تمیز

نتیجه

تابستان معمولا گرمتر و آفتابی تر از زمستان است. طبیعی است که پوست شما نیازهای متفاوتی دارد.
زمان بیشتری را زیر نور آفتاب می گذرانید و استفاده از کرم ضد آفتاب مهم است. برای محافظت از پوست در برابر پیری زودرس و سرطان پوست، به دنبال کرم ضد آفتاب با SPF وسیع 30 باشید و هر 2 ساعت یکبار آن را تجدید کنید.
از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید و آرایش خود را سبک نگه دارید و بیش از یک بار در هفته لایه برداری نکنید.
لباس ها و اکسسوری های سازگار با پوست را به کمد لباس خود اضافه کنید. یک روال تابستانی مناسب پوست شما را در تمام فصول شاد و سالم نگه می دارد.

منبع: healthline.com

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.