افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

مراسم تشییع اکبر گلپا خواننده خاطره ساز/فیلم

  • کد خبر : 121878
مراسم تشییع اکبر گلپا خواننده خاطره ساز/فیلم

به گزارش رکنا، مراسم خاکسپاری جسد متوفی اکبر گلپایگانی خواننده پیشکسوت موسیقی ایران صبح سه شنبه 26 آبان ماه با حضور تنی چند از هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی ایرانی در محل کار هنرمندان بهشت ​​زهرا (س) دیدار کرد. دقایقی قبل از شروع مراسم آثار ماندگار مرحوم اکبر گلپایگانی از بلندگو پخش شد که […]

به گزارش رکنا، مراسم خاکسپاری جسد متوفی اکبر گلپایگانی خواننده پیشکسوت موسیقی ایران صبح سه شنبه 26 آبان ماه با حضور تنی چند از هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی ایرانی در محل کار هنرمندان بهشت ​​زهرا (س) دیدار کرد. دقایقی قبل از شروع مراسم آثار ماندگار مرحوم اکبر گلپایگانی از بلندگو پخش شد که حاضران برنامه با هم سر مزار این خواننده فقید خواندند.

همزمان مراسم تشییع پیکر الهام شکیب بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در حال برگزاری است و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی از حاضران در مراسم وداع اکبر گلپایگانی خواست تا در مراسم تشییع شکیب نیز شرکت کنند.

حسین خواجه امیری (ایرج)، بهرام حصیری، فضل الله توکل، بابک شهرکی، ناصر ایزدی، محمد گلریز، احسان خواجه امیری، اصغر همت محمد اله یاری و محمد نیشاری از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

اکبر گلپایگانی ملقب به گلپا از خوانندگان مطرح موسیقی ایران پس از یک دوره طولانی بیماری در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

اکبر گلپایگانی در 10 بهمن 1312 در تهران به دنیا آمد. در سال 1318 بود که این هنرمند پس از ورود به دبستان فرهنگ به عنوان قاری قرآن مدرسه انتخاب شد و از آن زمان بود که مقدمات آواز و موسیقی ایرانی را فرا گرفت.

در سال 1326 پس از شاگردی پدرش، اولین تجربه خود را در ارکستر و گروه کر کسب کرد و در سال 1327 به عضویت انجمن موسیقی مدرسه نظام درآمد. این هنرمند از سال 1328 با هنرمندان مشهور موسیقی آشنا شد و زیر نظر آنها به تمرین پرداخت.

اولین عکس از مزار اکبر گلپایگانی

از اساتید اکبر گلپایگانی می توان به هنرمندانی چون حسن یکرنگی، نورعلی برومند، اسماعیل گرمی، ابوالحسن صبا، یوسف فروتن، محمد ایرانی مجدار، عبدالله دوامی، ادیب خوانساری، حسین طاهرزاده و سلیمان امیر قاسمی اشاره کرد.

مرد حنجره طلایی موسیقی ایرانی در یونسکو

این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایران که به حنجره طلایی موسیقی ایرانی معروف است، در سال 1335 به دعوت یونسکو به همراه نورعلی برومند و علی اصغر بهاری به اجرای برنامه ای از موسیقی و آواز ایرانی پرداخت.

«موی سپید»، «مست عشق»، «عقیق»، «دل ای دل»، «عاشقان بزم»، «عشق را روی برگ بنویس»، «چرا دوستت ندارم»، «قدر محبت» از جمله آثار هستند. آثار موجود در آلبوم او جدای از کنسرت ها و اجراهای زنده اکبر گلپایگانی در جمع مخاطبان ظاهر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.