افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

مراتع دهبکری کرمان برای سومین بار قربانی آتش سوزی شد

  • کد خبر : 301650
مراتع دهبکری کرمان برای سومین بار قربانی آتش سوزی شد

به گزارش رکنا، آتش در منطقه سرسبز و ییلاقی دهبکری کرمان خبر جدیدی نیست و ماه گذشته 12 هکتار از مراتع منطقه گل اناز و یک بار در بیدخون در منطقه دهبکری شهرستان بم بر اثر دخالت انسان در آتش سوخت. مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم با بیان اینکه بخشی دیگر از مرتع […]

به گزارش رکنا، آتش در منطقه سرسبز و ییلاقی دهبکری کرمان خبر جدیدی نیست و ماه گذشته 12 هکتار از مراتع منطقه گل اناز و یک بار در بیدخون در منطقه دهبکری شهرستان بم بر اثر دخالت انسان در آتش سوخت.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم با بیان اینکه بخشی دیگر از مرتع روستای دهبکری در جریان آتش سوزی سوخت، گفت: علاوه بر مرتع، یک ملک شخصی نیز در آتش سوخت.

محمد نیکخواه بعدازظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی با مداخله انسانی رخ داده و عاملان این حادثه شناسایی شده و به زودی دستگیر و درباره علت این حادثه بازجویی می شود.

وی بیان کرد: بیشتر آتش سوزی های این منطقه ناشی از عوامل انسانی است که باعث آسیب بیشتر در این مناطق می شود زیرا ارتفاع منطقه باعث سقوط امدادگران از ارتفاع و صدمه به آنها می شود اما این بار غلیظ شدن دود باعث مصدومیت افراد شد. یک آتش نشان

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم گفت: گردشگران زباله های خود را در منطقه طبیعی دهبکری رها می کنند و انعکاس نور روی زباله ها مانند شیشه باعث آتش سوزی می شود.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از دلایل افزایش آتش سوزی در شهرستان بم به دلیل بارندگی است که در ماه های اخیر پوشش گیاهی زیادی ایجاد کرده و خشکی گیاهان در این فصل باعث آتش سوزی می شود.

نیکخواه در ادامه گفت: برآورد میزان خسارت ناشی از آتش سوزی پس از بررسی های نهایی و طی روزهای آینده اعلام می شود.

یک آتش نشان به بیمارستان رفت.

روابط عمومی هلال احمر استان کرمان نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک تیم امدادی از نزدیکترین پایگاه (پایگاه امداد و نجات بین شهری بام – دهبکری) برای پشتیبانی از سایر تیم های حاضر در آتش سوزی در مراتع بخش دهبکری مستقر شدند.

بر اساس این گزارش، امدادگران هلال احمر با توجه به مصدومیت یکی از همکاران آتش نشان، اولین اقدامات را برای امدادرسانی به مصدومان انجام دادند.

هلال احمر کرمان نیز گزارش داد: امدادگران مصدوم را به دامنه کوه منتقل کردند و مصدوم برای انتقال به مرکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل داده شد و امدادرسانی در این حادثه از ساعت 16 و 40 دقیقه امروز دوشنبه آغاز شد. در شب و تا ساعت 19:00 ادامه داشت: 50.

روستای دهبکری یکی از دهستان های شهرستان بم است که در فاصله 177 کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد و از مناطق بکر و خوش آب و هوای این استان به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.