افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

مذاکره مستقیم خریداران خصوصی چینی با ایران برای واردات نفت

  • کد خبر : 192057
مذاکره مستقیم خریداران خصوصی چینی با ایران برای واردات نفت

به گزارش بازار، مذاکرات ایران و پالایشگاه های مستقل چینی بر سر تغییرات قیمت از اواسط دسامبر آغاز شد و منجر به کاهش استقبال خریداران خصوصی چینی از نفت ایران شد. در اوایل ژانویه، رویترز به نقل از منابع تجاری و پالایشگاهی گزارش داد که ایران از چین تقاضای قیمت بالاتری برای نفت خود کرده […]

به گزارش بازار، مذاکرات ایران و پالایشگاه های مستقل چینی بر سر تغییرات قیمت از اواسط دسامبر آغاز شد و منجر به کاهش استقبال خریداران خصوصی چینی از نفت ایران شد.

در اوایل ژانویه، رویترز به نقل از منابع تجاری و پالایشگاهی گزارش داد که ایران از چین تقاضای قیمت بالاتری برای نفت خود کرده و بخشی از عرضه خود را متوقف کرده است.

پس از بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران در سال 2018، چین به خرید نفت ایران ادامه داد، اما بر اساس گزارش رویترز، به نظر می رسد که ایران اکنون می خواهد تخفیف فروش نفت خود را در مقایسه با قیمت نفت برنت کاهش دهد. این مشکل به دلیل مذاکره مستمر مشتریان چینی با ایران بوده و منجر شده است.

به گفته منابع آگاه، ایران خواهان تخفیف بین پنج تا شش دلار در هر بشکه نفت سبک برای تحویل در ماه های دسامبر و ژانویه نسبت به قیمت نفت برنت است. قراردادهای دسامبر و ژانویه در ماه نوامبر با قیمتی حدود 10 دلار در هر بشکه ارزان تر از قیمت نفت برنت توافق شد.

یک خریدار چینی مستقر در شاندونگ به رویترز گفت: خریداران همچنان در تلاش هستند تا راه حلی بیابند زیرا قیمت های جدید بسیار بالا هستند.

به گفته منابع تجاری، به نظر می رسد این وضعیت در ماه ژانویه برای محموله های ارسال شده در ماه فوریه ادامه داشته باشد.

در حال حاضر، محموله‌های نفت ایران با قیمتی حدود 4.5 دلار در هر بشکه ارزان‌تر از نفت برنت برای تحویل در کشتی عرضه می‌شود.

بر اساس گزارش قیمت نفت، شرکت تحلیل داده کپلر برآورد کرده است که در نتیجه ادامه مذاکرات قیمت با چین که بزرگترین مشتری ایران است، ممکن است حجم صادرات نفت ایران تغییر کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.