افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
4

مذاکره با وزارت کشور برای نظارت و نگهداری ساختمان های موجود

  • کد خبر : 114323
مذاکره با وزارت کشور برای نظارت و نگهداری ساختمان های موجود

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در خصوص رعایت استانداردهای ملی ساختمان در ساخت و سازهای جاری و همچنین رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ (مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله) ). ) گفت: در حال حاضر نتایج پایش بسیار عالی است. در […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در خصوص رعایت استانداردهای ملی ساختمان در ساخت و سازهای جاری و همچنین رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ (مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله) ). ) گفت: در حال حاضر نتایج پایش بسیار عالی است. در سیستم صنامک نشان می دهد که مشکلات سازه ای شامل مشکلات 6 (بارهای وارده بر ساختمان)، 7 (فنداسیون)، 9 (طراحی و اجرای ساختمان های بتن آرمه)، 10 (طراحی و اجرای ساختمان های فلزی) و Carta 2800 هم در بخش طراحی و هم در بخش نظارت و اجرا نسبت به سایر موضوعات وضعیت بهتری دارد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با تاکید بر اینکه شرایط زلزله خیز کشور و سایر حوادث ساختمانی باعث شده است که گروه سازندگان، طراحان و ناظران به ایمنی ساخت و ساز توجه بیشتری داشته باشند، افزود: زلزله سال 1396 کرمانشاه نشان داد. که قطعات غیرسازه ای نیاز به توجه بیشتری دارند، زیرا در آن زلزله شاهد ریزش قطعات غیرسازه ای بودیم. از این رو با تدوین دستورالعمل های مربوط به اجزای غیرسازه ای و ابلاغ آن، میزان اجرا و نظارت در بخش غیرسازه ای نیز به حد قابل قبولی رسیده است.

به گفته مانی فر، دریافت گزارش های مستمر از نحوه رعایت قوانین، مقررات و استانداردها در ساخت قطعات غیرسازه ای در کنار اجزای سازه ای باعث شده است که سطح مقاومت ساخت و سازهای جدید از سازه های موجود بالاتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم های اداری مبحث 22 (نگهداری از ساختمان های موجود) با امضای وزیر وقت راه و شهرسازی تدوین و به وزارت کشور ارسال شد تا مطابق ماده 33 قانون اساسی در دستور کار دولت قرار گیرد. قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به پیشنهاد مشترک دو وزارتخانه. گیرد افزود: بیش از 24 میلیون ساختمان موجود در کشور نیازمند نگهداری هستند و در این راستا 24 آیین نامه ملی ساخت و ساز تحت عنوان ارزیابی و بهسازی ساختمان های موجود تهیه و تصویب شده است که پس از ابلاغ این مصوبه لازم الاجرا می شود. وزیر راه و شهرسازی.

به گفته وی، این مبحث در دو بخش سازه و آتش نشانی تدوین شده است و روش های ارزیابی و بهسازی را تشریح می کند که پس از ابلاغ، مبنای کار مهندسین، شهرداری ها و سایر مراجع مذکور در ماده 34 نظام مهندسی قرار می گیرد. قانون سیستم

منیفر ادامه داد: در حال حاضر کمیته های ایمنی در استان ها فعال است و این کمیته ها متشکل از نمایندگان نهادهای عضو هستند و لازم است مهندسان واجد شرایط و آموزش دیده به ویژه کارشناسان ماده 27 زیر نظر و هدایت این کمیته ها حضور داشته باشند. که با سرپرستی معاونت های استانی و دبیر ادارات کل راه و شهرسازی به ارزیابی ساختمان های ناایمن می پردازند. زیرا در غیر این صورت باید زمان زیادی را برای شناسایی این دسته از ساختمان ها در سراسر کشور صرف کنیم. بنابراین لازم است سازمان های نظام مهندسی استان ها تمام ظرفیت و توان فنی خود را در اختیار کمیته ها قرار دهند.

وی شناسایی ساختمان های ناایمن را کار علمی و تخصصی دانست و تاکید کرد: این کار باید توسط افراد آموزش دیده و واجد شرایط انجام شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=114323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.