افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در مسقط/ دور دوم مذاکرات علی باقری و برت مک گورک مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه به تعویق افتاد.

  • کد خبر : 231136
مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در مسقط/ دور دوم مذاکرات علی باقری و برت مک گورک مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه به تعویق افتاد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): فایننشال تایمز نوشت: به گفته مقامات آمریکایی و ایرانی، واشنگتن در سال جاری مذاکرات محرمانه ای با تهران داشته است تا این کشور را متقاعد کند که از نفوذ خود بر جنبش حوثی های یمن برای پایان دادن به حملات به کشتی ها در دریای سرخ استفاده کند. به گزارش […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

فایننشال تایمز نوشت: به گفته مقامات آمریکایی و ایرانی، واشنگتن در سال جاری مذاکرات محرمانه ای با تهران داشته است تا این کشور را متقاعد کند که از نفوذ خود بر جنبش حوثی های یمن برای پایان دادن به حملات به کشتی ها در دریای سرخ استفاده کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» در ادامه این مقاله آمده است: این مذاکرات غیرمستقیم که در جریان آن واشنگتن نیز نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده بود، در ماه ژانویه در عمان انجام شد و به گفته مقامات این کشور اولین گفتگوی این دو در 10 ماه گذشته بود.

برت مک گورک، مشاور امور خاورمیانه کاخ سفید و آبرام پیلی، نماینده این کشور در امور ایران، ریاست هیئت آمریکایی را بر عهده داشتند. علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران که مذاکره کننده ارشد هسته ای تهران نیز هست، نماینده جمهوری اسلامی ایران بود.

مقامات عمانی گفتند که بین نمایندگان ایران و آمریکا مبادله کردند تا از صحبت مستقیم آنها جلوگیری شود.

یک فرد آشنا به این موضوع گفت که مقامات آمریکایی کانال غیرمستقیم با ایران را به عنوان “راهی برای مقابله با طیف گسترده ای از تهدیدات ایران” می دانند. این گفتگو شامل انتقال “آنچه طرف مقابل باید انجام دهد تا از یک درگیری گسترده تر جلوگیری کند.”

دور دوم مذاکرات با مک گورک برای فوریه برنامه ریزی شده بود، اما این گفتگوها به تعویق افتاد زیرا او درگیر تلاش های ایالات متحده برای میانجیگری بین اسرائیل و حماس برای پایان دادن به جنگ در غزه و آزادی گروگان های اسرائیلی در غزه بود. نوار. . تبدیل شود.

آخرین گفتگوهای فاش شده بین ایالات متحده و ایران، مذاکرات موسوم به «تقریبا» در ماه مه گذشته بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=231136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.