افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

مدیر دانشگاه تهران: ما در خدمت دانشجویان و علم هستیم و این افتخار اصلی ماست

  • کد خبر : 368486
مدیر دانشگاه تهران: ما در خدمت دانشجویان و علم هستیم و این افتخار اصلی ماست

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی. دانشگاه تهران ، سید حسین حسینی در جلسه شورای دانشگاه تهران که در سالن جلسات شهید رئیسی برگزار شد، ضمن تبریک ربیع الاول و آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، همه ما به عنوان مدیران و مسئولان دانشگاه تهران، ما وظیفه بسیار مهمی داریم […]

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی. دانشگاه تهران ، سید حسین حسینی در جلسه شورای دانشگاه تهران که در سالن جلسات شهید رئیسی برگزار شد، ضمن تبریک ربیع الاول و آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، همه ما به عنوان مدیران و مسئولان دانشگاه تهران، ما وظیفه بسیار مهمی داریم و آن توجه جایگاه دانشگاه تهران است.

وی با اشاره به سخنان دکتر موسوی موحدی مبنی بر برتر بودن دانشگاه تهران، بر دقت لازم در جذب اعضای هیئت علمی تاکید کرد و گفت: عقاب ها باید در راس بنشینند، بنابراین به جایگاه دانشگاه توجه کنید. دانشگاه تهران و ارتقای کیفی دانشگاه باید در اولویت قرار گیرد و این ارتقای کیفی باید همه جانبه و در تمامی بخشهای دانشگاه اعم از آموزش، پژوهش و امور فرهنگی و اجتماعی باشد و همه ما وظیفه پاسداری و پاسداری از این واژه را داریم.

استاد ارشد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با بیان اینکه کیفیت امری تدریجی است و به مرور زمان به دست می آید و کیفیت به عنوان شعار محقق نمی شود، خاطرنشان کرد: استادی که به عنوان هیأت علمی استخدام می شود امروز نتایج 30 سال بعد مشخص خواهد شد. امروز بیش از گذشته باید بر حفظ و ارتقای کیفیت تمرکز کنیم و این چشم انداز باید در حوزه آموزشی، پژوهشی و فعالیت های دانشجویی و در تمامی فعالیت های دانشگاه دنبال شود.

وی تاکید کرد: ارتقای کیفیت دانشگاه نیازمند همت همه دانشگاهیان به ویژه توجه مدیران دانشگاه است.

رئیس دانشگاه تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و اهمیت این موضوع برای دانشگاه تهران، نشاط و امید را در فضای دانشگاه برشمرد و گفت: این مهم برای دانشگاه تهران است. نشاط و امید باید یکی از فعالیت ها در همه عرصه های دانشگاه باشد. باید به جنبه های فرهنگی، علمی، آموزشی، سیاسی و اجتماعی توجه شود.

حسینی با بیان اینکه ایجاد نشاط و امید با عملکرد کلی کشور ارتباط دارد و فضای کلی جامعه باید به سمت ایجاد نشاط و امید حرکت کند، تصریح کرد: مسئولیت مهمی بر عهده ماست و باید روز به روز دانش آموزان را با امید بیشتری ببینیم. امروز نسبت به گذشته اگر ما این گونه عمل کردیم و شرایطی را فراهم کردیم که روند مهاجرت کشور را تسریع کرد، باید در عملکرد خود تردید کنیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم برنامه ریزی واحدهای مختلف دانشگاه برای سال تحصیلی جدید بر دو محور ارتقای کیفی دانشگاه و ایجاد نشاط و امید باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم، سید احمدرضا خضری نیز در جلسه شورای دانشگاه تهران گفت: شورای دانشگاه تهران همواره نمادی از فرهیختگان، نخبگان و افراد برجسته دانشگاه تهران و من بوده است. به مصوبات این شورا احترام بگذارند.

خضری با تبریک میلاد پیامبر رحمت و نیکی و همچنین انتصاب دکتر حسینی به عنوان مدیر دانشگاه تهران گفت: حدود 30 سال است که افتخار آشنایی با ایشان را داشته ام، همواره شاهد بوده ام که ایشان این فرصت را داشته اند. در خدمت آموزش عالی هستند و کارنامه پرافتخاری از خود به جای گذاشته اند و امیدواریم این بار نیز همینطور باشد.

مشاور وزیر علوم با اشاره به عظمت، اهمیت و جایگاه دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران جایگاه ارزشمند و والایی دارد که نیازی به بیان ندارد. همین افتخار برای ما کافی است که برای اولین بار کلمه دانشگاه استفاده شد، دانشگاه تهران و اساساً 90 سال پیش کلمه دانشگاه در دایره لغات ما وجود نداشت و این کلمه در آستانه وجود داشت. تصویب قانون ایجاد دانشگاه تهران.

استاد دانشگاه تهران گفت: این مرکز بزرگ علمی آنقدر سربلند و بزرگ است که نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان شناخته شده است و برای رسیدن به این مسیر مسیری بسیار پر پیچ و خم را طی کرده است و بخشی از این مسیر را با این دانشگاه با نفوذ و فعالیت چهره های درخشان، اساتید صاحب نام، کارکنان پرتلاش و فارغ التحصیلان سرافراز، به این جایگاه دست یافته است که امروزه در سطح ملی و بین المللی شناخته شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: تلاش ها مقطعی است، خرسندی و خرسندی همه معلمان این است که ما در هیئت علمی هستیم و در خدمت دانشجویان و علم هستیم و این افتخار اصلی ماست.

مدیر کل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم افزود: خانه اصلی ما کلاس درس و اتاق معلم است و به آن افتخار می کنیم، به همین دلیل وظیفه ما این است که برای مدتی وظیفه مضاعف را انجام دهیم و طبیعی است که این دوره روزی به پایان می رسد.

خضری خاطرنشان کرد: بدون شک برادر عزیزمان دکتر مقیمی در دوران رهبری خود در دانشگاه تهران زحمات زیادی کشیدند و البته این زحمات فراموش نخواهد شد.

مدیرکل وزارت علوم با تاکید بر اهمیت آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها گفت: امیدواریم سال جدید با شور و نشاط، نظم و هماهنگی و ارسال پیام های مثبت و آینده آغاز شود و مناسب باشد که این پیام منتشر شود بیش از همه جا و قبل از همه جا، دانشگاه تهران که به فرموده مقام معظم رهبری «نماد آموزش عالی کشور» و «دانشگاه مادر» است، گسترش و صادر شود. همه کشورها

خزری با اشاره به انتخاب دکتر حسینی به عنوان رئیس دانشگاه تهران گفت: در میان کهکشان ستارگان مشهور دانشگاه انتخاب یکی از این عزیزان بسیار سخت بود. زیرا دانشگاه تهران دارای پرسنل آموزش دیده و شایسته زیادی است که می توانند دانشگاه را مدیریت کنند.

وی با اشاره به سوابق مدیریتی و اجرایی دکتر حسینی افزود: ایشان دو دوره موفق به عنوان رئیس دانشگاه خدمت کرده اند و توانمندی ایشان در سوابق مدیریتی ایشان در دانشکده دامپزشکی و وزارت علوم نمایان شده است. .

وی مدیریت دکتر حسینی در کنار آرامش و بردباری را از ویژگی های ایشان عنوان کرد و گفت: با توجه به سوابق مدیریتی موفق دکتر حسینی ایشان برای این دوره از سرپرستی انتخاب شده اند و امیدوارم با همکاری و رفاقت ایشان بتوان به موفقیت دست یافت. آن را تا بتوانم ترم افتخارآمیز دیگری را در دانشگاه به پایان برسانم.» تهران.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.