افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
7

مدیریت چالش های سلامت روان

  • کد خبر : 7017
مدیریت چالش های سلامت روان

توسط آنیتا چاتینی، دکترا، همانطور که به هالی لوین گفته شده است اگر تشخیص میاستنی گراویس (MG) دارید، مطالعات نشان می دهد که شما در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به افسردگی هستید. این تعجب آور نیست. MG یک بیماری است که علائمی مانند ضعف عضلانی، افتادگی پلک و مشکل در بلع و تنفس ایجاد […]


توسط آنیتا چاتینی، دکترا، همانطور که به هالی لوین گفته شده است

اگر تشخیص میاستنی گراویس (MG) دارید، مطالعات نشان می دهد که شما در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به افسردگی هستید. این تعجب آور نیست. MG یک بیماری است که علائمی مانند ضعف عضلانی، افتادگی پلک و مشکل در بلع و تنفس ایجاد می کند. همه این تغییرات بر توانایی شما برای انجام فعالیت های روزمره و زندگی آنطور که می خواهید تأثیر می گذارد.

اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای محافظت از سلامت روان خود انجام دهید. در اینجا چیزی است که من به بیماران خود توصیه می کنم:

با بدن خود یک شراکت ایجاد کنید

اگر MG دارید و در مبارزه با علائم خود هستید، این علائم همیشه پیروز خواهند شد. ایجاد یک مشارکت با علائم شما مفیدتر است: بیاموزید که چه چیزی باعث تحریک آنها می شود و چه چیزی به تسکین آنها کمک می کند. بیشتر افرادی که من با MG می بینم، مثلاً از غیرفعال کردن خستگی شکایت دارند. آنها نمی توانند با این خستگی مقابله کنند، اما می توانند یاد بگیرند که چگونه در طول روز بالا و پایین را به بهترین شکل مدیریت کنند.

بهترین راه برای توضیح این موضوع استفاده از مثال حساب جاری شخصی است. همانطور که باید ماهی دو بار در آن پول بگذارید تا حساب شما اضافه برداشت نشود، در مورد انرژی و MG نیز باید همین کار را انجام دهید. وقتی هر روز صبح از خواب بیدار می شوید، بسته به نحوه خوابیدن شب قبل، وضعیت تغذیه و علائم اخیر، مقدار مشخصی انرژی دارید. شما باید یاد بگیرید که چقدر انرژی می توانید مصرف کنید قبل از اینکه بیش از حد دچار استرس شوید. درست همانطور که می توانید به سرعت پول را در حساب جاری خود به جریان بیندازید، می توانید انرژی خود را مصرف کنید و بقیه روز را خسته کنید.

من به بیمارانم می گویم که کارهای کوچکی وجود دارد که هر روز می توانند برای صرفه جویی در انرژی انجام دهند: به عنوان مثال، استفاده از وسایل کمکی مانند چرخ دستی برای کمک به آنها در کارهای خانه مانند چیدن میز، بنابراین مجبور نیستند هشت سفر از آشپزخانه انجام دهند. به اتاق غذاخوری اگر هر روز این تنظیمات کوچک را انجام دهید، ذخایر انرژی بیشتری خواهید داشت. نتیجه؟ احساس خستگی کمتری خواهید کرد و خلق و خوی بهتری خواهید داشت. همچنین بسیار قدرتمند است زیرا شما را دوباره تحت کنترل قرار می دهد: شما مدیر تامین انرژی خود هستید، نه قربانی خستگی.

همچنین به تنظیم مجدد ذهنیت شما کمک می کند. خیلی وقت ها، افراد تصور می کنند که تشدید علائمشان به این معنی است که MG آنها بدتر می شود و وحشت می کنند. لزوماً اینطور نیست. اگر فردی بدون MG یک ماراتن را اجرا کند، حتی اگر هیچ مشکل اساسی دیگری برای سلامتی نداشته باشد، خسته خواهد شد و برای بهبودی به روزها و گاهی حتی هفته ها نیاز دارد. این دقیقاً همان مفهوم MG است. اگر احساس خستگی می‌کنید، یا ضعف عضلانی‌تان به‌ویژه آشکار به نظر می‌رسد، ممکن است در این کار زیاده‌روی کرده باشید. بدن شما به شما می گوید زمان آن رسیده که یک قدم به عقب بردارید. بهش گوش کن.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=7017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.