افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

مدیریت بحران نسبت به احتمال فعالیت سامانه بارشی در تهران هشدار داد

  • کد خبر : 375436
مدیریت بحران نسبت به احتمال فعالیت سامانه بارشی در تهران هشدار داد

آفتاب نیوز: حامد یزدیمهر از اعلام هشدار زرد از سوی سازمان هواشناسی در چهارشنبه شب خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این پیش بینی از فردا پنجشنبه 14 مهرماه تا دوشنبه 18 مهرماه با 2 سامانه فعالیت بارشی متناوب مواجه خواهیم بود. سامانه، ظهور ناپایداری های همرفتی و افت محسوس دما در استان تهران. […]

آفتاب نیوز:

حامد یزدیمهر از اعلام هشدار زرد از سوی سازمان هواشناسی در چهارشنبه شب خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این پیش بینی از فردا پنجشنبه 14 مهرماه تا دوشنبه 18 مهرماه با 2 سامانه فعالیت بارشی متناوب مواجه خواهیم بود. سامانه، ظهور ناپایداری های همرفتی و افت محسوس دما در استان تهران.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی فردا و پس فردا پنجشنبه و جمعه 14 و 15 مهرماه برای لحظاتی شاهد خطراتی از جمله بارش باران، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در نیمه شمالی به ویژه دامنه ها و ارتفاعات استان تهران. وی گفت: شنبه 16 و شنبه 17 مهر در سراسر استان تهران به ویژه در نیمه شمالی و نواحی مرکزی و دوشنبه مهم مهر در شمال شاهد تاثیر مخاطرات خواهیم بود. نیمه، به خصوص دسترسی و ارتفاعات.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران خطاب به شهروندان استان تهران که برای تردد در زمان های ذکر شده برنامه دارند، گفت: با توجه به صدور اخطاریه زرد، احتمال لغزش و خطر ریزش سنگ در جاده های کوهستانی. و گردنه ها و ظهور مه و کاهش دید به ویژه در مناطق مرتفع و بارش برف و گاهی کولاک در قله ها و رعد و برق در نقاط مستعد رگبار تگرگ توصیه می شود، لذا به تمامی افراد توصیه می شود در سفر و بازدید از این مناطق احتیاط کنند.

وی در ادامه لحظاتی نسبت به وزش باد شدید تا بسیار شدید هشدار داد و گفت: با توجه به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، به کشاورزان توصیه می‌شود به پوشش گلخانه‌ها توجه ویژه داشته باشند، همچنین از همه علاقمندان می‌خواهیم مقاومت گلخانه‌ها را بررسی کنند. سازه های موقت ، داربست و پوسترهای تبلیغاتی.

یزدمهر همچنین به شهروندان توصیه کرد از پارک خودرو و قرار دادن درختان کهنسال خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر عدم تردد و اقامت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تاکید کرد و گفت: پاکسازی، افتتاح پل ها، لایروبی مسیل ها و آبراه ها باید در دستور کار دستگاه های اجرایی و امدادی ذیربط قرار گیرد. . آژانس ها باید در حالت آماده باش باشند.

وی با اشاره به نفوذ توده هوای سرد که از فردا پنجشنبه 14 مهرماه آغاز می شود، یادآور شد: این خطر در نیمه شمالی بین 8 تا 13 درجه سانتیگراد و در نیمه جنوبی بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد است. تهران پیش بینی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از خطر تنش گرمایی در کل استان تهران به ویژه در نیمه شمالی خبر داد و افزود: لحظه پایان افت محسوس هواشناسی دمای هوا برای صبح روز دوشنبه 18 مهرماه پیش بینی می شود و توصیه مدیریت بحران در این زمینه کنترل دمای گلخانه ها، خانه های پرورش قارچ و طیور و دامداری ها و استقرار سیستم گرمایشی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.