افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

مدیریت بحران استان تهران به حالت آماده باش درآمد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 184420
مدیریت بحران استان تهران به حالت آماده باش درآمد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر حامد یزدی مهر، بعدازظهر یکشنبه از صدور هشدار هواشناسی نارنجی به دلیل فعالیت سه سامانه بارشی گسترده، کاهش دما و وزش باد شدید در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه ها از سه شنبه سوم بهمن ماه با بارش برف، باران، مه […]

به گزارش خبرنگار مهر حامد یزدی مهر، بعدازظهر یکشنبه از صدور هشدار هواشناسی نارنجی به دلیل فعالیت سه سامانه بارشی گسترده، کاهش دما و وزش باد شدید در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه ها از سه شنبه سوم بهمن ماه با بارش برف، باران، مه و کولاک در استان تهران به ویژه نیمه شمالی و غربی آغاز می شود و از چهارشنبه چهارم بهمن ماه. با کاهش محسوس دما و وزش باد شدید در سراسر استان به ویژه در نیمه شمالی و جنوبی ادامه دارد و در نهایت روز جمعه ششم بهمن ماه به پایان می رسد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی برف و باران، مه و کولاک در این استان گفت: به همه شهروندان ساکن در نیمه شمالی و غربی استان توصیه می شود از موارد غیرضروری پرهیز کنند. تردد به دلیل احتمال لغزنده بودن معابر و معابر به ویژه در گردنه های برفگیر با کاهش دید و مه گرفتگی و در صورت لزوم حتما تجهیزات زمستانی به ویژه در جاده های کوهستانی همراه داشته باشید زیرا در صورت اخطار احتمال وجود دارد. اختلال و مانع تردد. در این مناطق مسیرهای بهمن و ریزش سنگ وجود دارد.

وی همچنین اعلام کرد که احتمال سیلابی شدن مسیل ها و بالا آمدن سطح رودخانه وجود دارد.

یزدی مهر در ادامه تصریح کرد: در هفته های اخیر با وجود هشدارها و آگاهی های گسترده مبنی بر عدم صعود به ارتفاعات، همچنان شاهد کوهنوردی و گیر افتادن برخی افراد در مسیرهای کوهستانی بوده ایم که نیاز به تذکر مجدد دارد. کوهنوردان عزیز با توجه به خطراتی که در زمان فعال بودن سامانه های بارشی وجود دارد، هنگام اخطار به ارتفاعات نروید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران همچنین نسبت به کاهش قابل توجه دما هشدار داد و افزود: مردم عزیز باید تمهیدات لازم را در خصوص تاسیسات و لوله های آبرسانی و همچنین توجه ویژه داشته باشند. آه تو باید حامل های انرژی را مدیریت کنند تا خدای ناکرده شاهد قطعی گاز نباشیم.

وی همچنین نسبت به سامانه سوم و خطر وزش باد شدید در نیمه جنوبی و کوهستانی هشدار داد و گفت: در حالی که در هنگام وزش باد شدید احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب رساندن به سازه های موقت و سست مانند داربست وجود دارد. . می بینم گلخانه ها با تابلوهای تبلیغاتی پوشیده شده و خطر شکستن درختان کهنسال وجود دارد. توصیه اکید مدیریت بحران این است که از استحکام سازه های موقت و سست مانند داربست اطمینان حاصل شود و در این مکان ها توقف نکند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران استان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به ابلاغ اخطاریه به تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی، از همه مایل به تامین تجهیزات و نیروی انسانی کامل در استان می خواهیم. علاوه بر منابع انسانی تجدید نظر آنها برای ارائه بهترین خدمات به مردم در اختیارشان هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.