به گزارش رکنا، حسین زاهدی در رابطه با برنامه المپیک شبکه خبر گفت: طبق قانون سرباز قهرمان تنها قهرمانان دارای مدال طلا، نقره و برنز از بازی های المپیک، قهرمانی جهان و بازی های المپیک آسیایی از مشارکت مردمی معاف هستند. خدمت و بر اساس این قانون یکی از فرزندان اول تا سوم بازی های پارالمپیک نیز از مزایا و معافیت از خدمت سربازی بهره مند خواهد شد.

وی در خصوص سایر رشته ها به ویژه فوتبال، بسکتبال و والیبال افزود: از سال 1396 تا سال گذشته قوانین تعویق زمان اعزام برخی از ورزشکاران به صورت آزمایشی اجرا شد و ورزشکاران به درخواست فدراسیون ها از این امتیازات بهره مند شدند. ستاد کل نیروهای مسلح در سال 1402 تمامی این ورزشکاران مشمول اعزام به خدمت نظام وظیفه عمومی شدند.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی گفت: برای همکاری با این دسته از ورزشکاران و هماهنگی، تهیه و تنظیم شرایط قرارداد آنها با باشگاه ها از مهر ماه 1402 تا پایان تیرماه مهلت داده شد. 1403 و از پایان این دوره باید ورزشکاران مذکور تعیین تکلیف شوند. خدمت سربازی باید تدابیر لازم را رعایت و اجرا کند و استثناء ندارد.

زاهدی تصریح کرد: هنوز هیچ ابلاغیه ای برای این عزیزان تایید نشده و هر آنچه در رسانه ها منتشر می شود حدس و گمان است. برای کمک به ملی پوشان فقط به لژیونرها تا مهرماه فرصت داده شده است اما باید بازیکنان دیگر به خدمت اعزام شوند.