افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

  • کد خبر : 171798
مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

به گزارش بازار، مهاجرت تحصیلی به کانادا بسیار مورد توجه متقاضیان تحصیل در این کشور پهناور قرار گرفته است. به خصوص در سال های اخیر تعداد علاقه مندان به زندگی در این کشور بسیار افزایش یافته است. عوامل زیادی کانادا را برای بسیاری از مردم در اولویت قرار می دهد. سیستم آموزشی بسیار خوب و […]

به گزارش بازار، مهاجرت تحصیلی به کانادا بسیار مورد توجه متقاضیان تحصیل در این کشور پهناور قرار گرفته است. به خصوص در سال های اخیر تعداد علاقه مندان به زندگی در این کشور بسیار افزایش یافته است. عوامل زیادی کانادا را برای بسیاری از مردم در اولویت قرار می دهد. سیستم آموزشی بسیار خوب و پیشرفته، امکانات رفاهی و خدماتی، امنیت اجتماعی و اقتصادی و بسیاری عوامل دیگر، کانادا را به سرزمینی رویایی برای بسیاری از مردم تبدیل کرده است. همچنین بورس تحصیلی مطالعات کانادایی که به طرق مختلف به تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی اهدا می شود ، دلیل دیگری برای محبوبیت این کشور برای تحصیل است. امروز ما می خواهیم در مورد مهاجرت آموزشی به این کشور نکاتی را بیان کنیم.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی از مهمترین اقدامات مربوط به مهاجرت آموزشی به کانادا ، تهیه اسناد مربوط به این موضوع است. از آنجا که تهیه اسناد فرایندی است که ممکن است مدتی طول بکشد ، به همین دلیل باید در اسرع وقت این کار را انجام دهید. شاید بتوان از نامه پذیرش دانشگاه در کانادا به عنوان اولین مدرک، مهمترین و مستلزم بیشترین زمان نام برد.

برای پذیرش در یکی از آنها باید برای چندین دانشگاه در کانادا اقدام کنید. این نامه پذیرش یکی از مهمترین آنها است. علاوه بر این، مدرک زبان معتبر یکی دیگر از مدارک بسیار مهم است و البته زمان بر است. نمره آزمون زبان شما باید نمره قابل قبولی برای کانادا باشد.

از دیگر مدارک لازم برای این صدور داشتن مدارک هویتی مانند گذرنامه فعلی و کپی آن و مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی و کپی آن می باشد. گذرنامه شما باید دارای صفحات خالی باشد. همچنین در صورت ازدواج یا داشتن فرزند، باید سند ازدواج و گواهی فرزندآوری نیز ارائه دهید. اگر قبلاً در تعدادی از دوره های آموزشی و فوق برنامه به خصوص در رشته تحصیلی مورد نظر خود شرکت کرده اید، باید مدارک مربوط به آنها را نیز ارائه دهید.

یکی دیگر از مدارک لازم داشتن انگیزه نامه است. انگیزه نامه نوعی نامه است که در آن انگیزه ها و اهداف خود را برای ادامه تحصیل در کانادا بیان می کنید. مدرک دیگری که باید ارائه دهید، گواهی پرداخت هزینه درخواست ویزا است، مانند رسید یا رسید. همچنین باید مدرکی مبنی بر توانایی مالی ارائه شود. با این مدارک نشان می دهید که بودجه کافی برای زندگی و تحصیل در کانادا دارید. علاوه بر این موارد، باید دو قطعه عکس هم اندازه با عکس پاسپورت خود ارائه دهید.

یکی دیگر از مدارک لازم داشتن مدرکی است که نشان دهد سابقه بدی ندارید. همچنین باید ثابت کنید که پس از فارغ التحصیلی به کشور خود باز خواهید گشت. ارائه مدرک تحصیلی قبلی به همراه سوابق تحصیلی، رزومه و وضعیت تحصیلی یا استخدامی فعلی به همراه مدارک معاینه پزشکی نیز جزء الزامات می باشد. مواردی که در این قسمت ذکر می کنیم معمولاً بخشی از مدارکی است که اکثر دانشگاه ها درخواست می کنند.

اما برخی از دانشگاه ها بسته به شرایط ممکن است مدارک دیگری نیز دریافت کنند. لذا حتما قبل از هر اقدامی تمامی شرایط را از سایت دانشگاه مربوطه استخراج نمایید. یکی دیگر از مواردی که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید بدانید این است که حداقل 18 سال سن داشته باشید. اما اگر اقدام شما برای فرزند زیر 18 سال شما باشد، این اقدام باید به نام شما به عنوان والدین باشد. لطفا توجه داشته باشید که اگر خانواده شما نیز می خواهند با شما بیایند، باید فرم درخواست خانواده را نیز ارسال کنید.

مراحل مختلف مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا باید قدم به قدم پیش برویم. اولین قدم این است که بر اساس اهداف خود و گزینه های موجود دانشگاه را انتخاب کنید. شما باید لیستی از دانشگاه های مختلف را بر اساس اهداف، فرصت های آموزشی، هزینه ها و رشته مورد نظر خود تهیه کنید، چند دانشگاه را انتخاب کرده و درخواست دهید. پذیرش در دانشگاه های مختلف مستلزم پرداخت هزینه است که غیر قابل استرداد می باشد.

شما می توانید از چندین دانشگاه پذیرش بگیرید. در این صورت کار شما آسان تر خواهد شد. شما می توانید از بین گزینه های موجود دانشگاهی را انتخاب کنید که با شرایط و اهداف شما سازگاری بیشتری دارد. مرحله بعدی آمادگی برای آزمون های ورودی دانشگاه است. از مهمترین این آزمون ها می توان به آزمون های زبان مانند تافل، آیلتس، GMAT و GRE اشاره کرد. نکته مهمی که در مورد آزمون های زبان باید بدانید این است که برنامه ریزی شما باید به گونه ای باشد که در صورت عدم کسب نمره قابل قبول، فرصت شرکت مجدد در این آزمون ها را داشته باشید.

در واقع شرکت شما در آزمون باید به گونه ای باشد که تا قبل از شهریور که شروع ترم جدید دانشگاه است، تمامی آزمون های مورد نیاز را تکمیل کرده و نتایج خود را دریافت کرده باشید. گام بعدی برنامه ریزی مسائل مالی است. شما قرار است چند سال در یک کشور خارجی زندگی کنید و هزینه تحصیل و هزینه های عادی زندگی خود را بپردازید. تامین مالی این هزینه ها از طرق مختلف امکان پذیر است. روش هایی مانند دریافت کمک هزینه تحصیلی، حمایت مالی از والدین یا شخص دیگری، دریافت وام دانشجویی، پس انداز شخصی، دریافت اجاره و ….

مهاجرت به کانادا

در نهایت، زمانی که تمام این مراحل را انجام دادید، مدارک مورد نیازی که در بالا به آن اشاره کردیم را تهیه کردید و نامه پذیرش را از دانشگاه دریافت کردید، می توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. افرادی که برای تحصیل به کانادا می آیند باید دو ویزای بازدید و یک ویزای دانشجویی داشته باشند. البته اگر مدت تحصیل شما کمتر از 6 ماه باشد یا برای یک کانادایی مورد تایید Global Affairs Canada کار می کنید و یا از اعضای خانواده آنها هستید از دریافت ویزا معاف خواهید شد.

حرف پایانی

در مقاله امروز به طور خلاصه به مهاجرت تحصیلی به کانادا می پردازیم. به یاد داشته باشید که برای مهاجرت باید اطلاعات دقیق و کاملی از تمام جزئیات داشته باشید. زیرا کوچکترین اشتباه باعث اتلاف وقت و هزینه شما می شود. بنابراین مشورت با افراد مجرب این مسیر را برای شما آسان می کند. شرکت آوا مهاجرت او با ارائه جدیدترین و به روزترین اطلاعات مهاجرت می تواند مشاور و وکیل خوبی برای شما باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.