افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
6

مختصات شهر رفح و ابعاد فاجعه عملیات زمینی رژیم صهیونیستی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 256384
مختصات شهر رفح و ابعاد فاجعه عملیات زمینی رژیم صهیونیستی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شهر رافا این شهر تاریخی در جنوب نوار غزه است که بیش از 5 هزار سال قدمت دارد. این منطقه در نزدیکی مرز مصر قرار دارد و گذرگاه زمینی غزه به جهان محسوب می شود. رافا به دلیل اینکه در خط رویارویی با رژیم صهیونیستی در منطقه […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شهر رافا این شهر تاریخی در جنوب نوار غزه است که بیش از 5 هزار سال قدمت دارد. این منطقه در نزدیکی مرز مصر قرار دارد و گذرگاه زمینی غزه به جهان محسوب می شود. رافا به دلیل اینکه در خط رویارویی با رژیم صهیونیستی در منطقه قرار دارد، یک محور راهبردی و حساس محسوب می شود.

یکی دیگر از جنبه های اهمیت این منطقه استراتژیک در زمان جنگ غزه مهاجرت صدها هزار نفر از مردم غزه از مناطق مختلف به این شهر است. تعداد ساکنان اصلی این منطقه تا قبل از جنگ اخیر 260 هزار نفر بود، اما در حال حاضر بیش از یک میلیون و 400 هزار فلسطینی در این منطقه زندگی می کنند که در شرایط سخت انسانی زندگی می کنند و حمله زمینی رژیم صهیونیستی زندگی آنها را تحت تاثیر قرار داده است. وضعیت معیشتی و امنیتی آن را دشوارتر خواهد کرد.

جغرافیای دشوار رفح برای عملیات نظامی

رافا از شمال به خان یونس، از جنوب به سرزمین‌های مصر، از غرب به دریای مدیترانه و از شرق به منطقه موسوم به خط سبز منتهی می‌شود که مرز بین سرزمین‌های 1967 فلسطین و سرزمین‌های اشغالی است. اراضی .

این منطقه تنها 48 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و بیشتر آن نواری ساحلی است و در عین حال در مجاورت صحرای سینا قرار دارد که رژیم صهیونیستی سعی کرد از این منطقه به عنوان سرزمین خود استفاده کند. . جایگزین. برای مردم غزه، اما مصر و ساکنان غزه و دیگر کشورهای عربی و اسلامی با آن مخالفت کردند.

شهر رافا شامل 10 محله و منطقه است که عبارتند از: منطقه المواسی و همیشه السلطان و مرکز شهر و منطقه. معتاد به مواد مخدر و رافا غربی و کف دست و خراب عدس و سلام صلح و باغ و آلبوکرکی. مساحت این منطقه تنها 63 کیلومتر مربع است.

آب و هوای این منطقه کویری مانند و دارای تابستان های طولانی، گرم و مرطوب و زمستان های سرد و خشک است. میانگین دمای تابستان در این منطقه 31 درجه است.

ابعاد غیرانسانی عملیات نظامی در رونق و خشم جامعه جهانی

تبدیل شدن به شریان اصلی حیاتی مردم غزه دلیل دیگری بر اهمیت استراتژیک این منطقه است. رافا هستند. گذرگاه رافا در طی نزدیک به دو دهه محاصره، این منطقه یکی از معدود گذرگاه‌های فعال غزه محسوب می‌شد.

محافل بین المللی و اکثریت قریب به اتفاق اعضای جامعه جهانی و کشورهای غربی با توجه به تمرکز بالای انسانی در این منطقه، شروع عملیات نظامی زمینی در آن را فاجعه ارزیابی کرده اند. هستند. کشورهای غربی حامی تل آویو معتقدند افزایش تلفات غیرنظامیان در نتیجه این عملیات خشم جهانی را علیه رژیم صهیونیستی گسترش می دهد و این موضوع ممکن است برای تل آویو خطرناک باشد. سایر کشورها نیز نسبت به حجم بالای تلفات احتمالی غیرنظامیان در این منطقه هشدار داده اند. هستند.

گردان های مقاومت در رفح با تمام توان خود آماده جنگ هستند

کرم رنگ الفلاحی کارشناس مسائل نظامی و راهبردی و سرتیپ ستاد کل ارتش در گفت و گو با الجزیره تاکید کرد که عملیات نظامی اسرائیل در رافا برای ارتش این رژیم آسان نخواهد بود، زیرا گردان های مقاومت در این منطقه با تمام پتانسیل و توانایی خود آماده جنگ هستند.

بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، 4 گردان وابسته به گروه های مقاومت در رافا آنها حضور دارند و گفته می شود در درگیری های گذشته غزه دخالتی نداشته اند و از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی در آمادگی کامل هستند. علاوه بر این که این نیروها در محیطی که کاملاً می شناسند و شبکه گسترده تونل ها می جنگند. رافا همچنین به آنها کمک خواهد کرد.

تجربه درگیری ارتش صهیونیستی در سایر مناطق غزه نیز پیچیدگی این عملیات را برای ارتش صهیونیستی نشان می دهد. در درگیری های گذشته 1300 واحد از تجهیزات نظامی دشمن صهیونیستی منهدم شد و ارتش اشغالگر مجبور به عقب نشینی از خان یونس شد.

الجزیره به نقل از این کارشناس مسائل نظامی می افزاید که علاوه بر این مشکلات، ارتش رژیم صهیونیستی نیز در درگیری های گذشته دچار فرسایش و تلفات زیادی شده است. الفلاحی وی همچنین بر هماهنگی گسترده گروه های مقاومت تاکید کرد و تاکید کرد: اتاق عملیات این گروه ها تشکیل شده و هماهنگی بسیار بالایی بین آنها وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=256384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.