افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

مخبر: توجه به تولید در دولت سیزدهم ضروری بود. مدیریت قیمت و فراوانی محصولات کشاورزی یکی از مهمترین ماموریت های وزارت جهاد کشاورزی است.

  • کد خبر : 289274
مخبر: توجه به تولید در دولت سیزدهم ضروری بود.  مدیریت قیمت و فراوانی محصولات کشاورزی یکی از مهمترین ماموریت های وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش رکنا، محمد مخبر در این بازدید بعدازظهر امروز جمعه وزیر جهاد کشاورزی وی را همراهی می کند کشاورزی در حین کار سامانه های پهنه بندی کشاورزی، ثبت اطلاعات کشاورزان بر اساس سامانه هوشمند سامکا (اطلاعات مکانی کشاورزی ایران)، پایش تعداد محصولات کاشت و برداشت شده با کمک تصاویر ماهواره ای، سامانه سیفا انجام […]

به گزارش رکنا، محمد مخبر در این بازدید بعدازظهر امروز جمعه وزیر جهاد کشاورزی وی را همراهی می کند کشاورزی در حین کار سامانه های پهنه بندی کشاورزی، ثبت اطلاعات کشاورزان بر اساس سامانه هوشمند سامکا (اطلاعات مکانی کشاورزی ایران)، پایش تعداد محصولات کاشت و برداشت شده با کمک تصاویر ماهواره ای، سامانه سیفا انجام شد. (خرید گندم)، سامانه پایش و پایش هوشمند زنجیره طیور، سامانه ذخیره استراتژیک و سامانه کنترل نظارت کودها نصب شد.

سرپرست ریاست جمهوری در این بازدید با تشکر از دست اندرکاران اداره کشاورزی وی برای ایجاد مرکز آنلاین جمع آوری و پایش اطلاعات کشاورزی کشور بر تدوین سیاست های هوشمند مبتنی بر اطلاعات سیستمی، مدیریت و پیش بینی کمیت تولید، عرضه بازار و نیاز مصرف کنندگان از طریق استفاده از این سامانه ها تاکید کرد و گفت: مدیریت قیمت و وفور محصولات کشاورزی یکی از مهمترین مأموریت های این وزارتخانه است کشاورزی با کمک سیستم های اطلاعاتی مرکز پایش اطلاعات کشاورزی ایران.

مخبر همچنین تلاش سه سال اخیر این وزارتخانه برای مدیریت و آرام سازی بازار محصولات و نهاده های کشاورزی و دامی در کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امنیت غذایی یکی از مولفه های مهم اقتدار کشور است. همچنین باید تدوین و اجرا شود که در این زمینه باید با تاکید بر حداقل زمان برای دستیابی به اهداف برنامه ریزی شده برنامه ریزی شود.

سرپرست معاونت ارتقای بهره وری در محصولات کشاورزی وی استفاده از فناوری های نوین، مدیریت آب و تدوین صحیح سیاست ها را مهمترین مولفه های سیاستی در حوزه کشاورزی و دامپروری کشور در راستای امنیت غذایی پایدار عنوان کرد و گفت: بخش کشاورزی یکی از بخش هایی است که مردم می توانند از آن برخوردار باشند. بیشترین مشارکت در این زمینه اقتصادی است. و وابستگی به دولت و نیاز به ارز در این زمینه باید با حضور و مدیریت مردم به حداقل برسد.

این مخبر همچنین بر لزوم توجه به قیمت تمام شده به ویژه هزینه حمل و نقل محصولات کشاورزی، دامی و باغی از نظر جغرافیایی، گسترش کشت فراساحلی، تکمیل و به روز رسانی الگوی کشت و کنترل واردات محصولات کشاورزی تاکید کرد.

سرپرست رئیس جمهور افزود: توجه به تولید در دولت سیزدهم تمرکز جدی بود و به فضل الهی در حوزه کشاورزی و دام، تولید گندم و مرغ و وضعیت گوشت به نقطه نسبتا خوبی رسیده ایم.

وی ادامه داد: باید بازدهی بخش کشاورزی و تولید تناژ در هکتار مدیریت شود. همچنین اگر مصرف آب در بخش کشاورزی مدیریت شود، چندین برابر آب مورد نیاز کشور در این بخش خواهیم داشت.

وی افزود: وضعیت ذخایر استراتژیک محصولات کشاورزی با تلاش وزارت جهاد و کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی نسبت به پنج سال گذشته بی سابقه بوده و در برخی محصولات به اندازه کافی انباشته شده است. ذخایر تا 9 ماه انجام می شود.

سرپرست رئیس جمهور در خصوص مطالبات گندمکاران تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 40 میلیارد تومان گندم خریداری شده که 30 میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شده و مابقی مطالبات آنان نیز پرداخت می شود. به زودی.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی نیز در این بازدید بهبود شاخص های مهم کشاورزی از جمله افزایش نرخ رشد ارزش افزوده را از منفی 4.6 درصد در بهار سال گذشته به 0.5 درصد مثبت در بهار سال گذشته برشمرد. بهار. زمستان 1402 و همچنین افزایش میلیاردی صادرات در سال گذشته نسبت به سال 1401 تاکید کرد: افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی از مهم ترین سیاست های این وزارتخانه در دولت سیزدهم بوده است. و با تلاش این وزارتخانه در 3 سال گذشته، موجودی کالاهای اساسی به بهترین حالت خود رسیده و تمامی تولیدکنندگان نیازمند نهاده هستند. دام تا پایان شهریور ماه تامین شده است.

ضمناً در این بازدید اطلاعاتی نقطه به نقطه از کنترل تورم مواد غذایی و کاهش آن به زیر 23 درصد در سال 1403، روند خرید گندم از کشاورزان در سال جاری، مدیریت تولید محصولات اساسی در بخش کشاورزی ارائه می شود . ، مقایسه برنامه و درصد جوجه ریزی به تفکیک استان از ابتدای خرداد تا کنون، ذخیره و میزان ذخایر 65 هزار تنی مرغ، میزان فروش و ذخایر نهاده های دامی در کشور، ذخیره از یک میلیون و 213 هزار تن ذرت، 743 هزار تن کنجاله سویا و 248 هزار تن جو و همچنین 442 هزار تن ذخیره کود کشور در سال جاری و برای کشت پاییزه به 700 هزار تن برنامه ریزی شده است. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=289274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.