افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

مخالفت شورای عالی نظارت با تعطیلی روز شنبه

  • کد خبر : 282240
مخالفت شورای عالی نظارت با تعطیلی روز شنبه

به گزارش بازار، ریاست شورای عالی نظارت به ریاست آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای عالی نظارت و با حضور اکثریت اعضا وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی تشکیل می شود. . ، روسای سازمان امور اداری و کار، امور مالی و سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس […]

به گزارش بازار، ریاست شورای عالی نظارت به ریاست آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای عالی نظارت و با حضور اکثریت اعضا وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی تشکیل می شود. . ، روسای سازمان امور اداری و کار، امور مالی و سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس کمیسیون داخلی کشور و شوراهای شورای اسلامی تشکیل جلسه دادند.

در ابتدای جلسه مصوبه شورای اسلامی در مورد جدول اجرای لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس تبصره 3 این لایحه مقرر شد کلیه دستگاه های اجرایی پس از استماع گزارش سازمان امور اداری و استخدامی کشور و بیان نظرات مسئولان اتاق بازرگانی، ساعت کاری خود را در پنج روز در هفته از یکشنبه تا پنجشنبه تعدیل کنند. اعضا نظرات خود را در قالب موافق و مخالف این قطعنامه بیان کردند.

سپس رای گیری شد و در نتیجه این قسمت از لایحه به دلیل ناعادلانه بودن ماده 2 و تبصره 4 این ماده مغایر بند 9 ماده 10 سیاست های کلی قانون گذاری تشخیص داده شد. همچنین اعضای شورای عالی تبصره 4 را مغایر با بند 11 سیاست های کلی تشویق سرمایه گذاری به دلیل افزایش هزینه های بخش خصوصی دانستند.

کمیته عالی نظارت نیز اصلاحیه شورای اسلامی در طرح یک فوریتی اصلاح قانون قاچاق اسلحه و مهمات را مورد بررسی قرار داد و آن را راه حل مغایرت های قبلی این کمیته دانست.

بر اساس این گزارش، اعضای شورای عالی نظارت بررسی مغایرت های «برنامه پژوهشی جزء 1 بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده» را در دستور کار قرار دادند و پس از استماع گزارش کمیسیون تخصصی و وزیر اقتصاد و دارایی نقطه نظرات خود را ارائه کردند. پس از بحث های گسترده و بررسی موضوع از ابعاد مختلف، مصوبه مذکور مغایر با سیاست های کلی نظام تشخیص داده نشد.

کمیسیون عالی نظارت در بخش پایانی جلسه، مغایرت مصوبه مجلس در مورد طرح تحقیق و تفحص در ماده 32 قانون انتخابات شورای اسلامی را با سیاست های کلی نظام بررسی کرد.

پس از استماع گزارش وزیر کشور و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای شورای اسلامی، اعضا به بیان نقطه نظرات خود و در نتیجه تصمیم مندرج در این استفساریه مبنی بر انتقال به بالا پرداختند. به استثنای بند 9 ماده 10 مغایر با سیاست های کلی نظام قانونگذاری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=282240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.