افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

مخالفت آلمان با شرط اخیر اردوغان برای عضویت سوئد در ناتو

  • کد خبر : 24525
مخالفت آلمان با شرط اخیر اردوغان برای عضویت سوئد در ناتو

صدراعظم آلمان اعلام کرد که ورود ترکیه به اتحادیه اروپا هیچ ارتباطی با ورود سوئد به ناتو ندارد. منابع رسانه ای غربی گزارش دادند که اولاف شولتز صدراعظم آلمان با شرایط و ضوابط اعلام شده از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در خصوص الحاق سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مخالفت کرد. […]

صدراعظم آلمان اعلام کرد که ورود ترکیه به اتحادیه اروپا هیچ ارتباطی با ورود سوئد به ناتو ندارد.

منابع رسانه ای غربی گزارش دادند که اولاف شولتز صدراعظم آلمان با شرایط و ضوابط اعلام شده از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در خصوص الحاق سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مخالفت کرد.

اردوغان روز دوشنبه در فرودگاه پیش از عزیمت به نشست سران ناتو در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، گفت: ابتدا بیایید راه را برای ترکیه در اتحادیه اروپا هموار کنیم و سپس راه را برای سوئد هموار خواهیم کرد، همانطور که برای فنلاند بود. “ما کار را انجام دادیم.”

توافق اردوغان با اتحادیه اروپا برای ورود سوئد به ناتو

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان اعلام کرد که پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا هیچ ارتباطی با پیوستن سوئد به ناتو ندارد.

شولتز افزود: سوئد تمام شرایط لازم برای عضویت در ناتو را دارد. آن موضوع دیگر (مذاکرات ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا) به این موضوع مربوط نمی شود و بنابراین فکر نمی کنم این دو موضوع را به عنوان یک موضوع مرتبط در نظر گرفت.

ترکیه چندین دهه است که علاقه مند به عضویت در اتحادیه اروپا بوده و این کشور همچنان در انتظار تکمیل فرآیند پیوستن به اتحادیه اروپا است. ترکیه در سال 1987 درخواست رسمی نامزدی خود را ارائه کرد و تا سال 1999 برای دریافت وضعیت کشور کاندید طول کشید. سپس آنکارا 6 سال دیگر (تا سال 2005) برای آغاز مذاکرات در این مورد صبر کرد که در مقایسه با سایر نامزدها روندی منحصر به فرد بود.

اظهارات سران ترکیه و آلمان درباره عضویت سوئد در ناتو و شرط اظهارات اردوغان برای اعلام موافقت ترکیه در این زمینه در حالی مطرح می شود که رهبران کشورهای عضو ناتو فردا در نشست دو روزه شرکت خواهند کرد. لیتوانی ، سهشنبه.

به گفته مقامات و رسانه های غربی، مهم ترین موضوع این نشست، بحث ادامه حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه و همچنین عضویت سوئد در ناتو است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=24525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.