افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 13 October , 2024
1

محکومیت استفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای نسل کشی

  • کد خبر : 395277
محکومیت استفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای نسل کشی

۲۲ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۱۷:۱۸:۰۵ آزاد در سمینار “هوش مصنوعی” نمایندگان زنان IPU: نماینده مجلس شورای اسلامی در IPU ضمن محکومیت استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای نسل کشی، گفت: جمهوری اسلامی ایران رفتارهایی را که ناقض قوانین بین المللی است محکوم کرده و از دیگر کشورها نیز می خواهد که چنین کنند. […]


۲۲ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۱۷:۱۸:۰۵

آزاد در سمینار “هوش مصنوعی” نمایندگان زنان IPU:




نماینده مجلس شورای اسلامی در IPU ضمن محکومیت استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای نسل کشی، گفت: جمهوری اسلامی ایران رفتارهایی را که ناقض قوانین بین المللی است محکوم کرده و از دیگر کشورها نیز می خواهد که چنین کنند.

به گزارش ایلنا، الهام آزاد در سی و هشتمین نشست مجمع زنان اتحادیه بین المللی شوراهای بین المللی با موضوع “ترویج و حمایت از حقوق زنان و دختران و صلح پایدار و تامین عدالت با تاکید بر هوش مصنوعی” در ژنو سخنرانی کرد. مرکز کنفرانس های بین المللی من این دیدار را فرصتی برای جلب توجه حضار به وضعیت مردم مظلوم غزه و لبنان می دانم. در حالی که ما از مشارکت بیشتر زنان در هوش مصنوعی صحبت می کنیم، رژیم اشغالگر و نسل کشی اسرائیل از سلاح های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری های هوشمند برای کشتن زنان و دختران استفاده می کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با شدیدترین لحن این رفتارها را محکوم می کند و از دیگر کشورها نیز می خواهد. جمهوری اسلامی ایران به موضوع حقوق زنان و برابری فرصت‌های زنان و دختران اهمیت زیادی می‌دهد و معتقدیم در هر پدیده نوظهوری باید مسائل مربوط به حقوق زنان و دختران مورد توجه قرار گیرد. برای اعمال شفاف و بدون ابهام موضوع در سیاست ها، باید از استفاده از مفاهیم مبهم و مشخصاً نام بردن از زنان و دختران پرهیز کرد.

آزاد یادآور شد: در این راستا پیشنهاد می کنیم به جای عبارت «منظر جنسیتی» از عبارت شفاف تر «توجه ویژه به زنان و دختران؛ با توجه ویژه به زنان و دختران» استفاده شود و به شکاف جنسیتی بین زن و مرد توجه شود. در بهره مندی از هوش مصنوعی و قوانین مجلس برای تضمین بستر فعالیت و بهره مندی زنان و دختران از هوش مصنوعی.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: بدیهی است که تضمین حقوق زنان و دختران در حوزه های مرتبط با هوش مصنوعی مستلزم مشارکت فعال و فراگیر زنان در همه جوامع اعم از توسعه یافته و در حال توسعه در فرآیندهای مرتبط با توسعه است. هوش مصنوعی و این موضوعی است که قبل از هر چیز مستلزم دسترسی همه زنان و دختران به فناوری‌های جدید و مشارکت برابر همه زنان در همه جوامع برای تکمیل و توسعه هوش مصنوعی است.

عضو مجمع زنان اتحادیه بین المللی مجامع ادامه داد: در خصوص مفهوم هنجارهای اجتماعی مربوط به زنان تاکید می کنیم که هر جامعه ای در طول زمان متناسب با فرهنگ و ارزش های خود هنجارهایی را ایجاد کرده است که نمی توان برون سازی مبتنی بر آن باشد. . دیدگاه‌های متنی، بیگانه و مبتنی بر ارزش‌های غیربومی، آنها را به صورت منفی یا مثبت تفسیر می‌کنند، به همین دلیل ایران بر توجه به تنوع فرهنگی در حوزه زنان و انعکاس آن در حوزه‌های مرتبط با هوش مصنوعی تاکید دارد.


انتهای پیام/


تلگرام خبری

فرنام صنعت پاکسا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.