افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

محورهای رایزنی «پاتروشف» با رئیس امنیت رژیم صهیونیستی درباره غزه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 159823
محورهای رایزنی «پاتروشف» با رئیس امنیت رژیم صهیونیستی درباره غزه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت ملی روسیه جمعه امروز با صدور بیانیه ای از رایزنی تلفنی رئیس این نهاد با تزاخی هانگبی رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خبر داد. به گزارش اسپوتنیک، این خبر را سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه اعلام کرد. در بیانیه منتشر شده از سوی […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت ملی روسیه جمعه امروز با صدور بیانیه ای از رایزنی تلفنی رئیس این نهاد با تزاخی هانگبی رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه اعلام کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه آمده است: نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه با رئیس شورای امنیت داخلی (رژیم) اسرائیل گفت وگوی تلفنی داشت که طی آن پاتروشف با زاچی هانگبی راه های حل و فصل را بررسی کرد. مشکلات بشردوستانه در نوار غزه

تاکنون جزئیات بیشتری از این گفتگو در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

در 22 دسامبر، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه طی تماس تلفنی با هانگبی به درگیری‌های فلسطین و اشغالگران قدس پرداخت و بر وخامت اوضاع انسانی در غزه تاکید کرد.

در گفتگوی تلفنی قبلی پاتروشف و تزاخی هانگبی، وضعیت کنونی منطقه بین فلسطینی ها و اسرائیل در رابطه با حوادث نوار غزه مورد بررسی قرار گرفت.

این در حالی است که وزیر امور خارجه روسیه پیشتر در سخنان خود تاکید کرده بود که کشورش هیچ توافقی را برای حل مناقشه در غرب آسیا که به امنیت اسرائیل آسیب می زند و شامل تشکیل کشور فلسطین نمی شود، نمی پذیرد.

لاوروف در سخنرانی خود در شورای فدراسیون روسیه گفت: مشکل حل نشده عدم تشکیل کشور مستقل فلسطین تنها و اصلی ترین عامل دامن زدن به افراط گرایی در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) است. تصمیمات بین المللی وجود دارد که 75 سال قدمت دارد و بر ایجاد کشور فلسطین تاکید دارد. یک کشور عربی مستقل که هیچ کس در کنار اسرائیل آن را به رسمیت نشناخته است. بر اساس موضعی که غرب در این مقطع اتخاذ کرده است، مشخص است که هیچ قصدی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی ندارد. غرب و مقامات کنونی اسرائیل نمی خواهند نوار غزه را با کرانه باختری ادغام کنند، همانطور که در طرح دولت فلسطین مشخص شده است. رویکرد اسرائیل علیه حماس که باعث رنج غیرنظامیان فلسطینی می شود قابل قبول نیست و تل آویو علیرغم درخواست روسیه و چندین کشور به شهرک سازی در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی ادامه می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.