افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

محل کارخانه بسته بندی میدان نفتی نانو طعم

  • کد خبر : 376922
محل کارخانه بسته بندی میدان نفتی نانو طعم

پکرها یکی از تجهیزات چاه نفت هستند که در فرآیندهای مربوط به تعمیر، نگهداری و تقویت چاه های نفت مورد استفاده قرار می گیرند. تولید رسیده و اکنون در میادین نفتی مورد استفاده قرار می گیرند و به گفته خودشان قیمت نمونه های داخلی است. 30 درصد کمتر از نمونه های بین المللی. به گزارش […]

پکرها یکی از تجهیزات چاه نفت هستند که در فرآیندهای مربوط به تعمیر، نگهداری و تقویت چاه های نفت مورد استفاده قرار می گیرند. تولید رسیده و اکنون در میادین نفتی مورد استفاده قرار می گیرند و به گفته خودشان قیمت نمونه های داخلی است. 30 درصد کمتر از نمونه های بین المللی.

به گزارش ایسنا، مسدود کننده های داون هول که به عنوان بسته کننده های بادی قابل بازیابی شناخته می شوند، از مهم ترین تجهیزات حفره ای هستند که در فرآیندهای مربوط به کار، نگهداری، تحریک و تقویت چاه های نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

این ابزارها امکان انجام عملیاتی مانند تحریک چاه، اسیدی کردن انتخابی، آزمایش چاه انتخابی، تعمیر سر چاه، تزریق ژل، مسدود کردن دائمی یا موقت چاه و بسیاری از عملیات های دیگر را بدون نیاز به حذف خط تولید از سکو می دهند.

پکرها با عبور از لوله مغزی و پس از رسیدن به عمق مورد نظر، تا 3 برابر قطر اولیه روی دیواره لوله متورم شده و عملیات آب بندی دیواره لوله چاه های نفت و گاز را انجام می دهند. استفاده از فناوری نانو در این محصولات باعث شده است که قطعات لاستیکی با وجود افزایش طولی زیاد (600%)، کمترین افت مقاومت را حتی در دمای کاری بالا به خوبی از خود نشان دهند. پس از اتمام عملیات مورد نظر، اندازه بسته‌بندی قابل بادی و قابل بازیابی به اندازه اصلی کاهش یافته و از چاه خارج می‌شود.

این پکرها از نظر کیفیت و کارایی با نمونه های مشابه خارجی برابری می کنند و می توانند در زمان و قیمت بسیار مناسب تری نسبت به نمونه های خارجی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرند.

تاکنون عملیات های میدانی متعددی از جمله چاه های اهواز، مارون و آغاجاری با استفاده از این عناصر آب بندی بادی با موفقیت انجام شده است که باعث افزایش بیش از 3 هزار بشکه در روز دبی شده و حتی در برخی موارد منجر به تولید چاه های نفت دوشاخه چاه بادی دائمی و دوشاخه چاه بادی دو محصول دیگر از فناوران کشور هستند که گواهینامه نانو مقیاس را برای استفاده در صنعت نفت و گاز دریافت کردند.

ندا عامری، رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت های دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا. وی با بیان اینکه شرکت ما در زمینه تجهیزات گودال چاه های نفت و گاز فعال است، گفت: در این شرکت پکر بادی، پکر بادی و واشر لاستیکی را با موفقیت طراحی و تولید کرده ایم.

وی یکی از محصولات این شرکت را پکرهای منبسط شونده دانست که برای حفاری چاه های نفت استفاده می شود و افزود: ابزار بسته بندی قابل انبساط با اتصال به لوله مغزی متحرک وارد چاه می شود. این نوع پکرها می توانند از مناطقی با قطر کم و محدود عبور کنند و با رسیدن به عمق مورد نظر تا 3 برابر قطر اولیه منبسط شده و کار آب بندی را انجام می دهند.

بسته بندی قابل افزایش

عامری تصریح کرد: پکر منبسط کننده پس از عملیات به حالت اولیه باز می گردد و از چاه خارج می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیلر قابل افزایش برای عملیات پیچیده و پرهزینه استفاده می شود و مدت زمان عملیات را از حدود یک ماه به 24 ساعت کاهش می دهد که از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان با اشاره به ساخت پکرهای بادی گفت: سیستم های آب بندی هوشمند (فعال شده توسط سیال محیط) فناوری خاصی است که اگرچه استفاده آسان، اما ضریب اطمینان آب بندی بالایی ایجاد می کند. . عملکرد این سیستم ها بر اساس تغییر خواص الاستومر به دلیل برهمکنش با سیال است.

به گفته وی، سهولت استفاده، قیمت مناسب و آب بندی مطمئن و باکیفیت باعث شده تا استفاده از این نوع سیستم های آب بندی در صنعت نفت به ویژه در حفاری چاه های نفت و گاز به سرعت گسترش یابد.

عامری تاکید کرد: مهمترین نوع این سیستم های آب بندی در پکرهای بادی استفاده می شود. متخصصان ما انواع مختلفی از الاستومرهای تشدید کننده را طراحی کرده اند که می تواند تمامی نیازهای صنعت نفت ایران و جهان را برآورده کند.

و افزود: تاجر قادر به انتخاب نوع بسته بندی بین بادی های آب، نفت، گاز و هیبرید (همزمان با هر سه) خواهد بود. این پکرها در ابعاد مختلف قابلیت نصب بر روی انواع لوله های مغزی، دیواری و پوششی چاه را دارند و عملیات نصب آنها به سادگی در محل چاه انجام می شود و نیاز به برنامه و دانش خاصی از اپراتور ندارد. فشارش بده در چاه، و تنها عملیات مورد نیاز برای نصب آن، بستن پیچ های تجهیزات برای محکم کردن آن به لوله است.

عامری با بیان اینکه کارفرما اطلاعاتی از قبیل نوع محیط و اندازه قطر لوله را در اختیار ما قرار می دهد، گفت: بسته به این اطلاعات بسته بندی مناسب را طراحی می کنیم. قسمت الاستومری این پکر هوشمند بوده و به محض بروز نشتی در لوله، منبسط شده و به دیواره های لوله برخورد می کند و در نتیجه از ادامه نشت مواد نفتی جلوگیری می کند.

وی با تاکید بر اینکه در این پکرها از دانش، فناوری و علم مهندسی پلیمر الاستومری در کنار طراحی مکانیکی ساخت و ساز استفاده شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون این محصول وارداتی بوده و شروع به تولید آن کردیم و در سال گذشته حداقل 10 مورد این محصول در شرکت های نفتی به بازار عرضه شده است.

عامری با اشاره به بسته بندی بادی افزود: این محصول برای آب بندی استفاده می شود و با فناوری نانو افزایش حجم لاستیک را که فرآیندی نامطلوب است به فرآیندی مطلوب تبدیل کرده ایم. این محصول بدون نیاز به مکانیزم فعال سازی با آب، روغن، گاز یا هیبرید به صورت هوشمند باد می شود و کار آب بندی را انجام می دهد.

وی افزود: در تمامی محصولات این شرکت از نانو افزودنی ها برای تقویت خواص شیمیایی محصول استفاده شده است. بخش نفت و انرژی به دلیل اهمیتی که دارد برای کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل تلاش می شود از آخرین فناوری ها برای بهینه سازی این صنعت استفاده شود. یکی از مشکلاتی که در حمل و نقل روغن وجود دارد، احتمال سوراخ شدن و یا هرگونه آسیب به دیواره لوله های انتقال است که در صورت عدم تشخیص به موقع می تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

عامری با بیان اینکه این نمونه برای اولین بار ارائه می شود، تصریح کرد: نمونه ای از این پکرها را قبلا تولید کرده بودیم اما استفاده از این نمونه جدید بسیار راحت تر از نمونه قبلی است. در مثال قبلی کارفرما باید لوله را برای نصب به مغازه می برد و پس از اتصال پکر به لوله، لوله را به داخل چاه منتقل می کرد که زمان بر و پرهزینه بود اما در نمونه جدید . ، به صرفه تر است و باعث صرفه جویی در زمان می شود. پکر گرفته شده و مستقیماً در محل چاه نفت نصب می شود.

وی همچنین به ناشناخته بودن این محصول در صنعت نفت و گاز در گذشته اشاره و بیان کرد: این نمونه در داخل کشور تولید نشده و شرکت های حفاری با این محصول آشنایی نداشتند اما اکنون که اعتماد کرده اند. در آن مهر و موم، آنها از آن در خطوط لوله استفاده می کنند. قبلا از نمونه وارداتی استفاده می شد. با وجود این قیمت پیشنهادی ما بدون احتساب هزینه حمل و نقل و گمرک تقریبا 30 درصد کمتر از قیمت جهانی است و یکی از مزیت های این محصول است که شرکت های ملی می توانند از آن بهره مند شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.