افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
4

محصول “تتلو” چیست؟

  • کد خبر : 141993
محصول “تتلو” چیست؟

آفتاب نیوز: انتشار ویدئوهای جنجالی درباره امیرتتلو و ساکنان ویلای او که اغلب دختران جوان هستند، با واکنش های گسترده ای همراه بوده است. این اولین بار نیست که تتلو به خاطر اعمال و حرف هایش مورد توجه قرار می گیرد. در بسیاری از ویدئوهای فعلی مردم مدعی شده اند که دختران و نوجوانان جوان […]

آفتاب نیوز:

انتشار ویدئوهای جنجالی درباره امیرتتلو و ساکنان ویلای او که اغلب دختران جوان هستند، با واکنش های گسترده ای همراه بوده است. این اولین بار نیست که تتلو به خاطر اعمال و حرف هایش مورد توجه قرار می گیرد.

در بسیاری از ویدئوهای فعلی مردم مدعی شده اند که دختران و نوجوانان جوان در خانه این خواننده مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. پیش از این داستان ها و فیلم هایی از آزار جنسی امیر تتلو در فضای مجازی منتشر شده بود.

سحر قریشی بازیگر سینما و تلویزیون در کنار دختران ناشناخته و کمتر شناخته شده ای که داستان زندگی در دهکده وحشت امیر تتلو را مطرح کرده اند، صحبت کرده است. سحر قریشی که مدتی به نامزد جدید امیر تتلو شناخته می شد و البته مدت کوتاهی در ویلای او در ترکیه زندگی می کرد، اخیرا در کانال یوتیوب خود مدعی شده است که برخی از خالکوبی های بدن خود را در شهر تتلو انجام داده است. تحت شکنجه ، ضرب و شتم و در شرایط نامساعد روحی و روانی.

اگرچه نام امیر تتلو پس از مهاجرت به ترکیه به دلیل مشکلات حملات ناشی از مصرف مواد مخدر، ارتباطات غیرقانونی و البته فعالیت در سایت های شرط بندی بارها مطرح شده است، اما در ماه های قبل از خروج وی از ایران، حضور وی در تبلیغات ابراهیم رئیسی. ویدئو و ضبط ویدئویی در مورد انرژی هسته ای در کشتی جنگی ارتش توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

پس از انتشار اخباری عجیب و دردناک از روستای تتلو، خبرگزاری “اهلاس” ترکیه گزارش داد که پلیس ترکیه گزارش هایی از فعالان حقوق زنان دریافت کرده و تحقیقات خود را درباره محل سکونت امیر آغاز کرده است. پلیس ترکیه اعلام کرده است که تا رسیدن به نتیجه نهایی تحقیقات، دسترسی رسانه ها به این پرونده محدود خواهد بود. با این حال، اگر اتهامات درست باشد، تتلو عاقبت بدی خواهد داشت. به موازات این خبر روزنامه جام جم ایران نیز از ایران خواست امیر تتلو را از طریق اینترپل به کشور بازگرداند. این روزنامه اصولگرا نوشت: پس از افشای جنایات سیاه تتلو در خانه ترور… با توجه به اینکه قربانیان وی اتباع ایرانی بوده و خود وی نیز تبعه ایرانی است، محاکمه و مجازات وی در ایران منع قانونی ندارد. همانطور که پس از استرداد میلاد حاتمی به ایران، او به خاطر آن محاکمه و مجازات شد. به نظر می رسد پلیس اینترپل ممکن است اقداماتی را برای انتقال او به ایران در پی اعلام قرمز علیه تتلو انجام دهد.

با توجه به این شرایط سوالاتی مطرح می شود که چرا جوانان و نوجوانان با وجود همه حاشیه سازی هایش دنبال تتلو می روند و چرا تتلو به چهره ای در جامعه ایران تبدیل می شود. محمد حیدرپور، جامعه شناس فرهنگی در گفتگو با فرارو به این سوالات پاسخ داد:

روشنفکران هنر و فرهنگ را فراری دادیم.
محمد حیدرپور به فرارو گفت: اگر بخواهیم ببینیم چرا امثال امیرحسین مقصودلو (تتلو) چهره می شوند، ابتدا باید این انتقاد را به نهادهای تصمیم گیرنده در حوزه فرهنگ و هنر ارائه کنیم که چرا افراد تحصیلکرده و ممتاز را به حاشیه می برند. شرایط اجتماعی بر محیط کار هنرمندان تأثیر می گذارد، هنرمندان مستقل که تمایلی به جریان های فکری خاصی ندارند، اغلب به صورت انزوا کار می کنند و حتی مردم نیز این افراد را نمی شناسند، طبیعی است که وقتی افراد جامعه نمی شناسند. شخصیت های ارزشمند فرهنگ و هنر خواه ناخواه به سمت ابتذال گرایش پیدا می کنند، ما به جای رشد جریان های اصیل فرهنگی، ریشه آنها را خشکانده ایم، معلوم است که در این شرایط جوانان علاقه خود را به این افراد ارزشمند از دست می دهند.

وی افزود: وقتی دولت یا نهادهای تصمیم گیرنده تلاش می کنند بسیاری از فعالان عرصه فرهنگ و هنر را رها کنند و خوش سلیقه رفتار کنند، توقع دارند جامعه جوان چه واکنشی نشان دهند؟ مسائل فرهنگ و هنر بسیار ظریف است. هر نوع رفتار سلیقه ای یا محدودیت های غیرعادی می تواند به همان نتایجی که می بینیم منجر شود. پیروی از فردی مانند تتلو توسط گروه بزرگی از جوانان و آسیب پذیر بودن در برابر آن فرد همراه با تأثیرگذاری مداوم، محصول تفکراتی است که به هنر و فرهنگ به صورت انحصاری می نگرند.

این جامعه شناس فرهنگی در ادامه گفت: تقویت قشر تحصیلکرده و نخبگان یک جامعه می تواند از گرایش جوانان به ابتذال و گرایش های پست جلوگیری کند. زمانی که انتشار موسیقی ملی در سبک های مختلف و بر اساس سلایق مختلف مجاز نباشد، زمانی که دسترسی جوانان و نوجوانان به برخی حوزه های مرتبط با هنر در سطح پایین تری قرار دارد، افرادی مانند تتلو به چهره های مهم جامعه تبدیل می شوند. ایرانیان می گوید نوجوانانی که با چهره های درخشان موسیقی کشور خوب می شناسند و کامل نیستند. سرمایه گذاری برای توسعه توانمندی های این بخش وظیفه عوامل عرصه موسیقی و فرهنگ است.

و افزود: خیلی عجیب است که شخصی مثل تتلو که نه تنها در موسیقی که تولید می کند بلکه در کنسرت ها با ساده ترین کلمات مخاطب را مخاطب قرار می دهد، یک بار در کشور خودمان، این فرصت را داشته باشد که موسیقی بنوازد و باشد. دیده شود و در محافل مهم سیاسی حضور داشته باشد، اما بسیاری از چهره های ماندگار موسیقی کشور نه تنها برای جوانان ناشناخته است، نه تنها از روی چهره بلکه به نام، عجیب تر از آن است که برخی از چهره های اصیل موسیقی ما شهرت جهانی داشته باشند. اما در کشور خودمان اساساً از اقبال مسئولین و تصمیم گیران برخوردار نیستند و نتیجه این می شود که ذائقه موسیقایی مردم به درستی رشد نمی کند و شاهد تکثیر افرادی مانند تتلو و متعصبانی مانند تتلیتیت ها هستیم.

تتلو نشانه یک بحران اجتماعی است
این استاد دانشگاه تصریح کرد: معتقدم راه حل واحدی برای ارتقای ذائقه عموم وجود ندارد، بلکه راه حل اصلی در کشور ما بازکردن فضا برای فعالیت اهالی فرهنگ و هنر است. مدیریت سفت و سخت و چارچوب خشک در این زمینه جواب نمی دهد. ویژگی یک جامعه پویا و آگاه این است که دارای افکار و عقاید گوناگون است. یک جامعه بسته و یکنواخت در نهایت به همان مرحله ای می رسد که ما به آن رسیده ایم. افرادی مانند تتلو نشانه یک بحران اجتماعی هستند. مشکل ما شخص تتلو نیست، بحث بر سر محدودیت هایی است که تتلو را بزرگ و بزرگتر می کند. وقتی درها را به روی فعالان واقعی عرصه فرهنگ و هنر باز کنیم، خود به خود ذائقه جامعه تغییر خواهد کرد.»

وی افزود: محدودیت فقط در حوزه موسیقی وجود ندارد، زمانی که کتابی نوشته می شود و اجازه انتشار ندارد، زمانی که سریال ساخته می شود و سانسور می شود و زمانی که فیلمی ساخته می شود و نمی شود. اکران شدن یعنی بستن فضای فرهنگ و هنر برای عده ای این است که درها را به روی عده ای باز کنند که از قضا هنر و فرهنگ ندارند افراد بی امکانات و بی امکانات دقیقاً در شرایط رشد می کنند. که در آن قحطی هنر اصیل است.«طبیعی است که وقتی فضا برعکس شود، از تعداد تتلو و طرفدارانش کاسته شود».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.