افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارند ما به دنبال بازارهای صادراتی هستیم

  • کد خبر : 327043
محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارند ما به دنبال بازارهای صادراتی هستیم

به گزارش بازار، فعالان این صنعت تاکید می کنند که محصولات آرایشی و بهداشتی کشور در بسیاری از موارد با کیفیت بهتری قابل عرضه است. از این رو این صنعت توانسته است محصولاتی با ظرفیت رقابتی در اختیار کشور قرار دهد که نه تنها پاسخگوی نسل جوان و نیاز داخلی برای خرید محصولات با کیفیت […]

به گزارش بازار، فعالان این صنعت تاکید می کنند که محصولات آرایشی و بهداشتی کشور در بسیاری از موارد با کیفیت بهتری قابل عرضه است. از این رو این صنعت توانسته است محصولاتی با ظرفیت رقابتی در اختیار کشور قرار دهد که نه تنها پاسخگوی نسل جوان و نیاز داخلی برای خرید محصولات با کیفیت ایرانی است، بلکه قابلیت رقابت و صادرات را نیز دارد.

اولین نشست تخصصی لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران با عنوان (CosmoPrivate یا تولیدکنندگان بدون کارخانه) امروز (چهارشنبه) در مقر اتاق بازرگانی ایران با حضور فعالان این صنعت که از صادرکنندگان مشهور این حوزه نیز هستند، برگزار شد. .

موسی احمدزاده موسس انجمن تولیدکنندگان بدون کارخانه با بیان اینکه تاکید ما بر اقتصاد رقابتی و بازار بین المللی است، اظهار داشت: برای دولت فردی که وارد می کند و عوارض و گمرکی می پردازد با تولیدکننده فرقی ندارد؛ بلکه برای دولت باید از تولیدکنندگان خارج شود. در واقع با مالیات هایی که می پردازید به بودجه دولت و درآمد کشور کمک می کنید.

وی با انتقاد از تصمیمات خلق الساعه تصریح کرد: زمانی که درهای کشور به روی واردات محصولات آرایشی و بهداشتی در یک تصمیم یک شبه و بدون مشورت با اتاق بازرگانی و انجمن تخصصی بسته شد، بیش از 8 هزار کارگر بیکار شدند. این در حالی است که تجارت در ایران 2500 سال قدمت دارد و از آن زمان تاجران ایرانی کالاهایی را از چین وارد کرده و در روم می فروختند.

این عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور پدیده جدیدی است و به تازگی وارد ادبیات اقتصادی کشور شده است.

احمدزاده به همایش تولید بدون کارخانه (Cosmo Private) اشاره کرد و اظهار داشت: اولین همایش در 27 مهرماه سال گذشته برگزار شد و با وجود اینکه هیچ فردی شرکت نمی کرد، بیش از 860 نفر از فعالان این حوزه در این همایش شرکت کردند. موفقیت این کنفرانس و استقبال گسترده از آن باعث شد دوم این کنفرانس همچنین در اکتبر سال جاری برگزار خواهد شد. بنابراین با وجود اینکه بیش از 100 شرکت در این انجمن عضویت دارند، انتظار استقبال بیشتر از سال گذشته را داریم.

وی در خصوص قاچاق فرآورده های آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: قبل از ممنوعیت واردات، قاچاق در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی حدود 1.5 میلیارد دلار بود اما اکنون به بیش از 2.1 میلیارد دلار رسیده است. بارها اعلام کرده ایم ممنوعیت واردات باعث حمایت از تولید داخلی نمی شود. اتفاقاً ما کاملاً طرفدار واردات هستیم، زیرا به جرأت می‌توان ادعا کرد که محصولات ایرانی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است و شاید در بسیاری از موارد کیفیت بالاتری هم داشته باشد.

رئیس انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی و عطرسازی کشور در خصوص آزادسازی واردات عمده لوازم آرایشی و بهداشتی تاکید کرد: این مصوبه به دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است. هر شرکتی می تواند با مدارک کامل سفارش ثبت کند. اگر در این زمینه مشکلی دارید می توانید با مراجعه به انجمن موضوع را پیگیری کنید و ما مشکل را حل خواهیم کرد.

احمدزاده تولیدات بدون کارخانه یا بدون کارخانه را موتور محرکه صنعت آرایشی و بهداشتی دانست و گفت: در واقع برای تولید نیازی به واردات ماشین آلات یا سرمایه گذاری کلان نیست. بلکه صاحبان برند می توانند از ظرفیت خالی کارخانه های دیگر برای تولید محصولات خود با برند و فرمول خاص خود استفاده کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با آغاز به کار دولت جدید و وزارتخانه های کشور و با توجه به اینکه رئیس جمهور در رأس دولت چهاردهم دغدغه ویژه ای برای سلامت مردم دارد، نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. رویدادهای این منطقه

حضور رقبای خارجی باعث رشد صنعت داخلی شد.

در ادامه این جلسه میثم نصیری، عضو هیئت مدیره انجمن با تاکید بر اهمیت بازاریابی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی، یادآور شد: در دهه 60 که واردات ممنوع بود، تولیدکننده اهمیتی نمی داد. در مورد بازاریابی، بسته بندی، کیفیت و رضایت مشتری. وی بیان کرد: اما با آزادسازی واردات و حضور رقبای خارجی، تولیدکنندگان باید برای حضور در بازار به این مولفه ها توجه می کردند.

وی افزود: از سوی دیگر نیاز بازار باعث شد تا سرمایه گذاری های جدیدی در این زمینه شکل بگیرد. افزایش حضور تولید کننده باعث رقابت بیشتر در بازار شد. امروزه چنین محصولات باکیفیتی از شرکت های ایرانی به کشورهای دیگر نیز صادر می شود و فعالان این صنعت نگران آزادسازی واردات نیستند. از آنجایی که تولیدات داخلی نیاز مصرف کنندگان و حتی نسل جدید را برآورده می کند، محصولات ایرانی را با همان کیفیت و حتی در بسیاری موارد بهتر از نمونه های خارجی و با قیمت ارزان تری عرضه می کنند.

سهم محصولات آرایشی و بهداشتی زیاد نیست اما تاثیر زیادی دارد…

نصیری در خصوص جایگاه محصولات آرایشی و بهداشتی در سبد خانوارهای ایرانی، اظهار داشت: نسبت این محصولات سه به پنج است، اما به دلیل تاثیر آن در حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری ها، تاثیر بالایی دارد. امروزه مصرف کننده ایرانی با حساسیت بالایی به جست و جوی محصولات با کیفیت می پردازد و آنها را با هم مقایسه می کند. در گذشته، هر فردی که از سفر خارج از کشور می آمد، یک سری لوازم آرایشی و بهداشتی برای استفاده خود یا به عنوان سوغات می آورد، اما امروزه چنین چیزهایی بسیار کم شده است. زیرا محصولات ایرانی از کیفیتی مشابه خارجی برخوردارند. به گونه ای که در جلساتی که با برخی شرکت های خارجی داشتیم از کیفیت محصولات ایرانی شگفت زده شدند.

می توان از ظرفیت سفارت ها برای نفوذ به بازارهای جهانی استفاده کرد.

علی نقیب رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق ایران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نقش دولت در حمایت از صادرات محصولات در این حوزه، اظهار داشت: به مرحله ای رسیده ایم که نمی توانیم آنها مشوق های صادراتی مانند ترکیه می خواهند و نه جوایز صادراتی. بلکه تنها درخواست ما از دولت این است که یک شبه بوروکراسی ها و بخشنامه های اداری را بدون هماهنگی و اجماع بخش خصوصی کنار بگذارد.

وی افزود: کیفیت محصولات ایرانی به قدری افزایش یافته که به دنبال بازارهای صادراتی هستیم، اما متأسفانه کم کاری و انفعال رایزنان اقتصادی در سفارتخانه ها باعث شده که در رویدادها و نمایشگاه های اصلی حضور نداشته باشیم. این رشته.” با توجه به صحبت های رئیس جمهور در زمان انتخابات باید عملکرد را از مدیران مطالبه کرد. سازمان توسعه تجارت نیز باید گزارش هایی از مشاوران داشته باشد. با توجه به توان صادرات و کسب ارز در این حوزه، وظیفه حاکمیتی دولت ایجاب می کند که حداکثر توان خود را در این زمینه به کار گیرد.

نقیب در پایان تصریح کرد: دولت و وزیر آینده صلح انجمن ها، تشکل ها و اتاق های بازرگانی را به عنوان بازوی کمکی در تجارت و تولید بدانند. بهترین فرم ها و نظرات کارشناسی از این سازمان ها قابل ارائه به دولت است. زیرا اینها متخصصان و فعالان حوزه هستند که مشکلات را از نزدیک در گوشت لمس می کنند و هر روز در این زمینه فعال هستند و موانع را به خوبی می شناسند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=327043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.