افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

محسن رضوانی: هزینه های کلان کمر فدراسیون شنا را شکست – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 209612
محسن رضوانی: هزینه های کلان کمر فدراسیون شنا را شکست – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

محسن رضوانی با اشاره به پایان مسابقات شنای قهرمانی جهان در قطر، عملکرد نمایندگان ایران در این رقابت ها و همچنین اعزام تیم های ملی شنا، واترپلو و شیرجه به مسابقات رده های سنی فیلیپین را تشریح کرد. وی با یادآوری اینکه مهرشاد افغاری و سامیار عبدلی نمایندگان ایران در قطر بودند، گفت: نمایندگان ایران […]

محسن رضوانی با اشاره به پایان مسابقات شنای قهرمانی جهان در قطر، عملکرد نمایندگان ایران در این رقابت ها و همچنین اعزام تیم های ملی شنا، واترپلو و شیرجه به مسابقات رده های سنی فیلیپین را تشریح کرد.

وی با یادآوری اینکه مهرشاد افغاری و سامیار عبدلی نمایندگان ایران در قطر بودند، گفت: نمایندگان ایران در دو ماده 50 متر پروانه و 100 متر آزاد به رقابت پرداختند. در 100 متر افغاری رکورد ملی را شکست و عبدلی عملکردی نزدیک به رکوردهای خود داشت.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو عملکرد کلی نمایندگان ایران در مسابقات جهانی شنا را قابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: مسابقات رده سنی آسیا در فیلیپین و در واقع این مسابقات را پیش رو داریم. آنها فرصتی برای آماده شدن برای مسابقه این بود.

رضوانی ادامه داد: 14 شناگر برای مسابقات رده های سنی آسیا از جمله افکاری و عبدلی به فیلیپین سفر می کنند. اوج آمادگی این دو نفر را در این مسابقات شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات رده های سنی آسیا از جمله رویدادهای مورد تایید فدراسیون جهانی برای محاسبه رکوردهای ورود به المپیک است، گفت: رکوردهای فعلی سامیار عبدلی به ورودی المپیک نزدیک است اما جبران مسافت باقی مانده اصلا کار ساده ای نیست. بنابراین، دستیابی به رکورد ثبت نام المپیک در فیلیپین کار بسیار دشواری است.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تاکید کرد: نمی توان در مدت زمان کوتاهی اختلافات را بازیابی کرد و به رکوردهای مورد تایید فدراسیون جهانی رسید. سامیار عبدلی طبق برنامه بعد از عید به رکورد ثبت نام المپیک حمله خواهد کرد. امیدواریم به رکورد برسد و سهمیه شود هرچند تاکید می کنم کار بسیار سختی است.

رضوانی در پاسخ به این سوال که: اگر با کسب رکورد ورودی، سهمیه المپیک را کسب نکنید، شانس کسب سهمیه وایلد کارت چقدر است؟ وی تصریح کرد: آیا خارج از مسابقات جهانی باید در این زمینه مذاکره شود؟

وی همچنین درباره مسابقات رده سنی آسیا و تعداد کل ورزشکاران اعزامی ایران به این مسابقات بیان کرد: این مسابقات در سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو به صورت همزمان برگزار می شود و ایران در هر سه دسته نمایندگانی دارد. در مجموع در این مسابقات یک تیم 50 نفره شامل ورزشکاران، مربیان و همراهانشان داریم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره سفر دژان میلاکوویچ به ایران برای همکاری با تیم های واترپلو در تمام رده های سنی نیز گفت: این مربی صربستانی در بازی های آسیایی همراه تیم ایران بود. طبق نظر کمیته فنی قرار شد مذاکره دیگری انجام شود تا بتوانیم از آن برای افزایش دانش و حضور همزمان در کنار همه تیم ها استفاده کنیم. البته مسائل مالی بسیار تعیین کننده است. امیدوارم بتوانیم در این زمینه به توافق برسیم.

رضوانی گفت: هزینه اعزام تیم به مسابقات رده سنی آسیا تقریباً 5 میلیارد تومان است. واقعا با این وضعیت هزینه کرد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید بیشتر کمک کنند. من به عنوان رئیس جمهور تا امروز هر کاری از دستم بر می آمد انجام داده ام اما هزینه ها کمر فدراسیون را شکسته است. کمک بیشتری لازم است. در صورت عدم توجه ویژه به شنا، این رشته از بین می رود. ما آینده خوبی را برای واترپلو متصوریم، اما بسیاری از مسائل مالی تعیین کننده هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=209612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.