افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

محتوای توافقنامه مشارکت استراتژیک جامع روسیه و کره شمالی

  • کد خبر : 304597
محتوای توافقنامه مشارکت استراتژیک جامع روسیه و کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به گزارش خبرگزاری «تاس»، توافقنامه مشارکت راهبردی جامع روسیه و کره شمالی که دیروز به امضای ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون، رهبران دو کشور رسید، حاکی از آن است که در صورت تهاجم خارجی، دو کشور مواضع خود را هماهنگ کرده و از همکاری دوجانبه برای از […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به گزارش خبرگزاری «تاس»، توافقنامه مشارکت راهبردی جامع روسیه و کره شمالی که دیروز به امضای ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون، رهبران دو کشور رسید، حاکی از آن است که در صورت تهاجم خارجی، دو کشور مواضع خود را هماهنگ کرده و از همکاری دوجانبه برای از بین بردن این تهدید اطمینان حاصل خواهند کرد.

در این سند که متن آن توسط آژانس مرکزی تلگراف کره شمالی منتشر شده است، آمده است که مسکو و پیونگ یانگ متعهد می شوند که با کشورهای ثالث قراردادهایی که می تواند حاکمیت و امنیت روسیه و کره شمالی را تهدید کند، منعقد نکنند. روسیه و کره شمالی همچنین سامانه ای برای انجام اقدامات مشترک برای تقویت توان دفاعی یکدیگر ایجاد خواهند کرد و این اقدام با هدف جلوگیری از درگیری های نظامی و همچنین تضمین صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی توضیح داده شده است.

در این توافقنامه همچنین تاکید شده است: «اگر یکی از طرفین مورد حمله یک کشور یا گروهی از کشورها قرار گیرد و در وضعیت جنگی قرار گیرد، طرف دیگر بلافاصله از تمام وسایلی که در اختیار دارد و مطابق با قوانین داخلی روسیه استفاده خواهد کرد. فدراسیون و کره.” شمال و منشور سازمان ملل به طرف مقابل کمک نظامی و دیگر کمک خواهند کرد و به دفاع از شریک استراتژیک خود خواهند شتابند.

علاوه بر این، بر اساس این توافق، روسیه و کره شمالی متعهد می شوند که حجم مبادلات تجاری را افزایش داده، روابط دوجانبه را در زمینه فناوری اطلاعات، فضایی و انرژی هسته ای با اهداف صلح آمیز توسعه دهند و شرایط مساعدی را برای توسعه همکاری های اقتصادی ایجاد کنند. علاوه بر این، روسیه و کره شمالی همکاری رسانه ای را برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست و تحریکات خارجی تقویت خواهند کرد.

علاوه بر این، مسکو و پیونگ یانگ در پاسخ به تهدیدات استراتژیک از جمله در زمینه غذا و انرژی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، قرارداد مشارکت راهبردی روسیه و کره شمالی نامحدود بوده و بر اساس توافقات دوجانبه قابل توسعه است.

بعدازظهر چهارشنبه پوتین و کیم جونگ اون توافقنامه جدید مشارکت استراتژیک جامع بین روسیه و کره شمالی را امضا کردند. این جایگزین اسناد قبلی در مورد همکاری مورد تایید دو کشور خواهد بود. پوتین این توافق را “سند اساسی” خواند که اساس روابط بلندمدت بین دو کشور را تشکیل خواهد داد.

سفر رسمی پوتین به کره شمالی شب گذشته به پایان رسید و وی پیونگ یانگ را به مقصد هانوی، پایتخت ویتنام ترک کرد. پوتین و کیم جونگ اون در مجموع بیش از 10 ساعت را با هم سپری کردند.

رئیس جمهور کره شمالی در جشن بزرگداشت پوتین، روسیه را «صادق ترین دوست و متحد کشورش» خواند و گفت: کره شمالی روسیه را دوست و متحد خود می داند و مردم کره از پذیرایی از ولادیمیر پوتین مفتخرند. در این زمان که تمام جهان با توجه شدید به پیونگ یانگ می نگرند، جایی که دوست روسیه اینجا است، من از عزیزترین و واقعی ترین دوستم حمایت می کنم.

وی خاطرنشان کرد که بدون آینده نگری قابل توجه رئیس جمهور روسیه، انعقاد یک توافقنامه جدید مشارکت استراتژیک جامع غیرممکن بود که به “قوی ترین” پیمان بین دو کشور در تاریخ تبدیل شد. به گفته کیم جونگ اون، این توافق برای همیشه در تاریخ تعامل دوستانه بین دو کشور خواهد درخشید.

رئیس جمهور روسیه همچنین در این مراسم تاکید کرد که تمامی مذاکرات انجام شده در سفر وی با مقامات پیونگ یانگ در فضای محرمانه و دوستانه معمول انجام شده است. پوتین افزود: در مواجهه با شرایط دشوار کنونی جهان، ما همچنان با تکیه بر سنت های باشکوهی که نسل های گذشته ایجاد کرده اند، به تقویت پیوندهای دوستی، حمایت برادرانه و حسن همجواری ادامه می دهیم. ما به طور فعال در سطح بین المللی برای ارتقای صلح، ثبات و رفاه در منطقه مشترک خود و در سراسر جهان درگیر هستیم.»

وی همچنین برای مردم کره شمالی و روسیه آرزوی رفاه و سعادت کرد و یادآور شد: در روسیه و کره ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: همسایه نزدیک بهتر از خویشاوند دور است. منعکس کننده ماهیت روابط بین کشورهای ما است.

وی تاکید کرد که همکاری پیونگ یانگ و مسکو بر اساس اصول برابری و احترام متقابل برای منافع دو کشور است. وی همچنین از همتای خود برای بازدید از پایتخت روسیه دعوت کرد.

ولادیمیر پوتین همچنین در این مراسم برای خدمات ویژه در توسعه روابط روسیه و کره شمالی بالاترین نشان دولتی کره شمالی، نشان کیم ایل سونگ را دریافت کرد. علاوه بر این، کیم جونگ اون دو سگ شکاری پونگسان را به رئیس جمهور روسیه تحویل داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=304597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.