افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه برای مسافران ایرانی در پاییز 1403

  • کد خبر : 359126
محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه برای مسافران ایرانی در پاییز 1403

به گزارش بازار، باید فصل پاییز را زمان مناسبی برای سفر به ترکیه دانست زیرا در این فصل به دلیل کاهش تعداد گردشگران و کاهش تقاضا برای سفر، قیمت تور ترکیه کاهش می یابد. پس اگر به دنبال راه های ارزان تری برای سفر به این کشور هستید، بهتر است فصل پاییز را برای این […]

به گزارش بازار، باید فصل پاییز را زمان مناسبی برای سفر به ترکیه دانست زیرا در این فصل به دلیل کاهش تعداد گردشگران و کاهش تقاضا برای سفر، قیمت تور ترکیه کاهش می یابد. پس اگر به دنبال راه های ارزان تری برای سفر به این کشور هستید، بهتر است فصل پاییز را برای این سفر انتخاب کنید. بسیاری از شهرهای ترکیه به عنوان مقاصد گردشگری شناخته می شوند، اما کدام یک از آنها برای یک سفر پاییزی مناسب هستند؟ در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوال را بررسی کنیم. اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در این زمینه هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پاییز استانبول; شهری که تغییر رنگ می دهد

استانبول شهری که در قلب دو قاره واقع شده است در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد. اما پاییز در استانبول که برگ های درختان رنگارنگ می شود و هوای شهر لطیف می شود زیبایی دو چندانی به خود می گیرد. وقتی پاییز فرا می رسد، گرمای طاقت فرسا تابستان جای خود را به آب و هوای معتدل و دلپذیر می دهد. با شروع این فصل از ازدحام در استانبول کاسته می شود و به راحتی می توانید از جاذبه های گردشگری دیدن کنید و این شهر باستانی را بالا و پایین کنید. برگ های رنگارنگ درختان زیبایی شهر را دو چندان کرده و فرصت های بی نظیری را برای عکاسی فراهم می کند. پاییز در استانبول همچنین فصل برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی مختلف است. آیا این دلایل برای رزرو تور استانبول در این فصل کافی نیست؟

پاییز؛ مناسب ترین فصل برای سفر به وان

یکی دیگر از شهرهای ترکیه که هر روز از سال مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان است، وان نام دارد. اگرچه این شهر دارای جاذبه های فراوانی است اما هدف اکثر گردشگران ایرانی که به این شهر سفر می کنند خرید است. برای خرید لباس های طرح دار ارزان پیشنهاد می کنیم پکیج پاییزه ترکیه (دی ماه) را رزرو کنید. در این تاریخ ها جمعه سیاه یا جمعه سیاه آخر سال جشن گرفته می شود و شما می توانید با رزرو، مواد مورد نیاز خود را به نصف قیمت خریداری کنید.

همانطور که می دانید خرید معادل پیاده روی زیاد است و تلفیق آن با گرمای تابستان می تواند بسیار خسته کننده باشد. اما اگر در هوای خوب و فوق العاده پاییز به دستشویی بروید، با این مشکل مواجه نخواهید شد. گذشته از این، هزینه سفر به وان در پاییز ارزان تر است و سفری ارزان و مقرون به صرفه را برای شما رقم می زند.

کاپادوکیه؛ یک افسانه در پاییز

یکی از بهترین مقاصد ترکیه در فصل پاییز، کاپادوکیه است. هرگز نباید فرصت سفر به این شهر را در فصل پاییز از دست بدهید و با بالون بر فراز آن پرواز کنید. جالب ترین فعالیت هایی که می توانید در سفر پاییزی خود به کاپادوکیه انجام دهید، پیاده روی و دوچرخه سواری در شهر است. همچنین در این سفر حتما از کلیساهای زیرزمینی و مخفی دیدن کنید.

ماردین; برای دوستداران تاریخ

ماردین یکی از استان های جنوب شرقی ترکیه است که آثار تاریخی و مذهبی زیادی در آن وجود دارد. جذابیت این شهر موقعیت خاص آن بر روی صخره ای شناور بر فراز دشت بین النهرین است. این منطقه از سنگ آهک اخرایی رنگ تشکیل شده و در فصل پاییز جلوه بسیار زیبایی به خود می گیرد. ماردین آنقدر عجیب و غریب است که وقتی از آن دیدن می کنید فکر می کنید پا به سیاره دیگری گذاشته اید. اگر در این شهر یافتید، حتما زمانی را برای امتحان غذاهای محلی آن اختصاص دهید.

سفر به قونیه در پاییز؛ به مناسبت بزرگداشت مولانا

یکی دیگر از شهرهای مناسب ترکیه برای سفر پاییزی قونیه است زیرا در این فصل بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی در قونیه برگزار می شود. تاریخ دقیق این بزرگداشت 16 تا 36 دسامبر است. این تاریخ را باید 10 روز قبل از درگذشت این شاعر پارسی گوی در نظر گرفت. در این مراسم اشعار مولانا خوانده می شود و مراسم رقص سماع در بهترین حالت اجرا می شود. همه ساله بسیاری از ایرانیان برای شرکت در مراسم بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی، سفری به قونیه در پاییز رزرو می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، علاوه بر شرکت در مراسم، از جاذبه های بی نظیر شهر تاریخی قونیه دیدن کنید.

سفر به فتحیه؛ از دریای اژه تا شهر دالیان

آخرین مقصد پاییزی ترکیه که در این مقاله باید به آن اشاره کنیم فتحیه است. این شهر در کنار دریای اژه قرار گرفته و دارای جاذبه های گردشگری بی نظیری مانند پاتارا، زانتوس، کالکان، دالیان، کاباک، لتون و کاونوس است. اگرچه در تمام ایام سال گردشگرانی را خواهید یافت که فتحیه را به عنوان مقصد سفر در ترکیه انتخاب کرده اند، اما فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر است زیرا آب و هوای مطبوعی در فتحیه وجود دارد و می توانید طبیعت این شهر را در آن تماشا کنید. بهترین به زیباترین حالتت نگاه کن

محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه برای مسافران ایرانی در پاییز 1403

چرا در پاییز به ترکیه سفر کنیم؟

ترکیه یکی از همسایگان ایران و یکی از مقاصد قدیمی سفرهای خارجی در بین ایرانیان است. سفر به این کشور در هر فصلی از سال جذابیت خاص خود را دارد اما اگر پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید سفری مقرون به صرفه تری خواهید داشت و با ازدحام گردشگران روبرو نمی شوید. البته اگر هدف شما از سفر به ترکیه رفتن به شهرهای ساحلی مانند مارماریس، آنتالیا، کوش آداسی و بدروم است، شاید بهتر باشد تور خود را در تابستان رزرو کنید، اما برای سایر شهرهای ترکیه، پاییز زمان مناسب تری است. . . امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=359126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.