افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

محاکمه جدید مالک شرکت برای قتل راننده کامیون

  • کد خبر : 370882
محاکمه جدید مالک شرکت برای قتل راننده کامیون

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده در اسفند ماه سال 1401 و در پی درگیری در یکی از خیابان های شرق تهران آغاز شد. مرد 40 ساله ای به نام آرش که از ناحیه ران مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد. بیمارستان اما ساعتی بعد سفیدران به دلیل قطع شدن […]

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده در اسفند ماه سال 1401 و در پی درگیری در یکی از خیابان های شرق تهران آغاز شد. مرد 40 ساله ای به نام آرش که از ناحیه ران مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد. بیمارستان اما ساعتی بعد سفیدران به دلیل قطع شدن رگ اصلی جان خود را از دست داد.

پیگیری مالک شرکت معاملات ملکی

ماموران کلانتری در بررسی مرگ آرش که راننده کامیون بود، متوجه شدند وی در درگیری با مالک شرکتی به نام افشین جان خود را از دست داده است.

به این ترتیب افشین 26 ساله شناسایی و دستگیر شد. درگیری خونین پذیرفته شد

دادگاه اول

روی میز آزمایش ایستاد و گفت: چند سالی است که مالک شرکت ملک هستم. جلوی مغازه ام ایستاده بودم که آرش کامیونش را جلوی مغازه من پارک کرد، مخالفت کردم و از او خواستم پارک نکند. کامیون جلوی شرکت اما او شروع به فحش دادن کرد. در همین لحظه چند نفر از دوستانش به آرش حمله کردند و من هم ترسیده چاقو را بیرون آوردم و ضربه ای به پای آرش زدم اما فکر نمی کردم این ضربه مهلک باشد و باعث مرگ او شود.

نقض حکم در دیوان عالی کشور

در پایان جلسه دادگاه، قضات او را به انتقام گرفتن اما در پاسخ به اعتراض افشین به رای صادره، پرونده در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و قضات ارشد اعلام کردند که باید بررسی شود که آیا متهم از اینکه ضربه به سفیدران می تواند کشنده باشد یا خیر، اطلاع داشته است. یک بیماری زمینه‌ای دیگر ممکن است در مرگ او نقش داشته باشد یا نداشته باشد.

با این اظهار نظر و ابطال حکم قصاص در دیوان عالی کشور، افشین بار دیگر در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در دادگاه دوم چه گذشت؟

در این جلسه مادر آرش مقابل داوران ایستاد و گفت: پسرم تازه ازدواج کرده بود اما هنوز بچه دار نشده بود. این مرد زندگی پسرم را نابود کرد. من خون پسرم را نمی بخشم و می خواهم قصاص قاتل پسرم را بگیرم.

زمانی که متهم در برابر قضات حاضر شد، اظهارات قبلی خود را تکرار کرد.

گفت: باور کنید من قصد کشتن آرش را نداشتم اصلاً او را نمی شناختم و خودش دعوا را شروع کرد. من که ترسیده بودم برای دفاع از خود چاقو را به سمت او گرفتم اما چاقو به طور اتفاقی به پایش اصابت کرد. اصلاً فکر نمی کردم ضربه زدن به پای او باعث مرگش شود.

سپس وکیل وی دفاعیات خود را آغاز کرد و گفت: موکلم اطلاع نداشت که چاقو می تواند هدف او را که نقطه حساسی است، تحت تاثیر قرار دهد و باعث مرگ او شود. لذا تقاضا دارم موکلم از اتهام قتل عمد تبرئه شود.

در پایان جلسه قضات برای صدور حکم وارد دادگاه شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.