افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

مجوزهای دولتی آنلاین راه را برای جعل و کاهش کیفیت خدمات هموار کرد.

  • کد خبر : 159614
مجوزهای دولتی آنلاین راه را برای جعل و کاهش کیفیت خدمات هموار کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، احسان رحیمی رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان فلزات رنگین گفت: روش احراز هویت و صلاحیت افراد به گونه ای شده است که هرکسی می تواند ادعا کند. بهترین ها در زمینه خود و جعل گواهی برای خود و توانمندسازی محیطی شبیه به شبکه های مجازی […]

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، احسان رحیمی رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان فلزات رنگین گفت: روش احراز هویت و صلاحیت افراد به گونه ای شده است که هرکسی می تواند ادعا کند. بهترین ها در زمینه خود و جعل گواهی برای خود و توانمندسازی محیطی شبیه به شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و غیره که وقتی یک رزومه جعلی در پروفایل خود ایجاد می کنید هیچکس شما را مسئول نمی داند.

گفته می شود نزدیک به یک سال است که پورتال ملی اعطای پروانه بازرگانی مشکلاتی را برای برخی از بخش ها ایجاد کرده است که برخی از گوشه و کنار در گفت و گو با رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات سنگین می توانند درباره آن صحبت کنند.

احسان رحیمی از این پورتال به عنوان یکی از چالش های اتحادیه خود یاد می کند و می گوید: پرتال ملی صدور پروانه کسب برای افرادی که می خواهند وارد صنف ما شوند مجوز صادر می کند و به عنوان شناسنامه به ما می دهد. صنف اجازه چک های درجه بندی را نمی دهد.

رحیمی در ادامه به «بازرسی گذشته نگر» اشاره کرد و اظهار داشت: بازرسی وی به صدور مجوز موکول می شود. به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات سنگین، این کار بی فایده است و از بروز مشکلاتی که توسط افرادی که مجوز آنها بدون صلاحیت صادر می شود، جلوگیری نمی کند.

به گفته وی، «این روش صدور مجوز منجر به فروش محصولات مجاز اتحادیه توسط افراد یا بالعکس می شود».

رحیمی درباره عدم توانایی این پورتال در تایید صلاحیت ها توضیح می دهد و می گوید: این پورتال نمی تواند مالکیت، سرقفلی و… و همچنین مدارک تحصیلی را تایید کند.

وی در تشریح مراحل ثبت نام برای اخذ مجوز می گوید: روش احراز هویت و صلاحیت افراد به گونه ای شده است که هرکسی می تواند ادعا کند در رشته خود بهترین است و گواهینامه ها و صلاحیت ها را برای خود جعل کند و هرکسی می تواند بگوید شما یک فرد هستید. دکتر یا مهندس بدون داشتن تخصص در رشته مورد نظر.

نکته دیگری که در روند صدور پروانه بدون در نظر گرفتن صلاحیت افراد مشهود می شود، کاهش کیفیت کار است. رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان فلزات رنگین به این نکته اشاره می کند و می گوید: هرکس جعل می کند پس از ورود به این عرصه می تواند در کار خود نیز جعل کند و باید از راه حل محروم شود.

لازم به ذکر است پورتال ملی صدور پروانه کسب از ابتدای سال جاری توسط دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی ایجاد شده و مشکلات مذکور را ایجاد کرده است.

رحیمی همچنین با تشریح چالش‌های مالیاتی که امروزه تقریباً در همه بخش‌ها بحث داغ است، به گردش حساب‌های اعضای اتحادیه بالا اشاره می‌کند و تأکید می‌کند که سازمان امور مالیاتی به ما به چشم سایر بخش‌هایی که سود بیشتری دارند نگاه می‌کند. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مصنوعات فلزات رنگین توضیح می‌دهد که «در حال حاضر سودآوری بسیار کمتر از گردش مالی است و در عین حال مالیات بسیار بیشتر از سود است».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.