افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای مثبت داد

  • کد خبر : 260076
مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای مثبت داد

به گزارش بازار، پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل با 143 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 25 رأی ممتنع به تصویب رسید. نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) درباره قطعنامه «حقوق و امتیازات» فلسطین که از شورای امنیت می خواهد درخواست فلسطین برای […]

به گزارش بازار، پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل با 143 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 25 رأی ممتنع به تصویب رسید.

نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) درباره قطعنامه «حقوق و امتیازات» فلسطین که از شورای امنیت می خواهد درخواست فلسطین برای تبدیل شدن به یکصد و نود و چهارمین عضو سازمان ملل را بررسی کند، صبح روز جمعه به وقت محلی آغاز می شود. آغاز شد.

فلسطین و گروه کشورهای عربی این قطعنامه را مطرح کرده بودند که پذیرش پیش نویس قطعنامه به فلسطین حقوق و امتیازات بیشتری در سازمان ملل می دهد.

فلسطین در حال حاضر ناظر غیرعضو است، اما سال هاست که تلاش می کند تا به عضویت کامل این سازمان بین المللی درآید. این تلاش ماه گذشته توسط ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل وتو شد.

با این حال، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جلسه اضطراری خود، پیش نویس این قطعنامه را بررسی کرد که به فلسطین عضویت کامل نمی دهد، اما به فلسطین حقوق و امتیازات بیشتری مانند پیوستن به سازمان ها و نهادهای مختلف سازمان ملل می دهد که فلسطین اکنون می تواند انجام دهد. انجام ندادن، دادن است. با تصویب این قطعنامه، فلسطین به عنوان کشور واجد شرایط عضویت کامل شناخته شد.

نماینده امارات متحده عربی به نمایندگی از گروه عربی پیش نویس قطعنامه را ارائه کرد و از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا وضعیت فلسطین را “بازبینی” کند و عضویت کامل آن را توصیه کرد.

نماینده امارات متحده عربی از فلسطینی ها در هنگام بحث درباره وضعیت فلسطین درخواست «صبر» کرد. امارات متحده عربی به تلاش‌های «شدید» اسرائیل برای تجزیه فلسطین و مخالفت با راه‌حل دو کشوری اشاره کرد و گفت که مجمع عمومی ملزم به رعایت «شرایط مرجع» برای صلح منطقه‌ای و عضویت فلسطین است.

امارات متحده عربی با اشاره به پیش نویس «بدون ابهام» قطعنامه امروز، از شورای امنیت خواست تا در تصمیم خود برای اعطای عضویت کامل به فلسطین تجدید نظر کند. پیش نویس امروز حقوق جدیدی اعطا می کند اما عضویت کامل را ندارد.

محمد ابوشهاب، سفیر و معاون نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: امروز یک لحظه حساس در تاریخ است. پیش نویس قطعنامه تأثیر عمیقی بر آینده مردم فلسطین خواهد داشت که بیش از 75 سال پیگرد قانونی و محرومیت از ابتدایی ترین حقوق خود را تحمل کرده اند.

وی گفت: مردم فلسطین ملتی صلح طلب هستند و شایسته این فرصت هستند تا از طریق سازمان ملل به طور موثر به بشریت خدمت کنند. دولت فلسطین نشان داده است که شایسته جایگاه خود در جامعه بین المللی است و حق عضویت کامل را دارد.

نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل ادامه داد: ما به عنوان یک جامعه بین المللی موظفیم از شروط توافق شده بین المللی برای پایان دادن به مناقشه حمایت کنیم که مهمتر از همه راه حل دو کشور بر اساس 4 ژوئن 1967 است.

وی تاکید کرد: اعطای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل پیام قدرتمندی در حمایت از راه حل دو کشوری خواهد بود. اعضای سازمان ملل با رای مثبت به پیش نویس قطعنامه امروز از حقوق مشروع مردم فلسطین حمایت کرده و استانداردهای دوگانه را رد خواهند کرد. حمایت از قطعنامه سازمان ملل «تأثیر عمیقی» بر آینده فلسطینی ها خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=260076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.