افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

مجلس نمایندگان آمریکا طرح وادار کردن مالک چینی به تحویل TikTok را تصویب کرد

  • کد خبر : 232204
مجلس نمایندگان آمریکا طرح وادار کردن مالک چینی به تحویل TikTok را تصویب کرد

این بزرگترین تهدید از سوی TikTok در ایالات متحده از زمان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور است. این لایحه که نشان دهنده نگرانی های امنیتی ایالات متحده در مورد فعالیت های فراخوان خارجی است، با 352 رای موافق در مقابل 65 رای مخالف به تصویب رسید و اکنون باید توسط سنا تصویب […]

این بزرگترین تهدید از سوی TikTok در ایالات متحده از زمان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور است.

این لایحه که نشان دهنده نگرانی های امنیتی ایالات متحده در مورد فعالیت های فراخوان خارجی است، با 352 رای موافق در مقابل 65 رای مخالف به تصویب رسید و اکنون باید توسط سنا تصویب شود. اما تصویب آن در مجلس سنا قطعی به نظر نمی رسد زیرا برخی از اعضای این نهاد رویکردهای دیگری در این زمینه دارند.

این تصمیم پارلمان به عنوان بخشی از مجموعه اقدامات واشنگتن برای رسیدگی به نگرانی های آمریکا در مورد چین اتخاذ شده است. ایالات متحده نگرانی‌های امنیت ملی در مورد فناوری‌های خارجی از خودروهای متصل گرفته تا تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته و جرثقیل‌ها در بنادر دارد.

استیو اسکالیز، دومین جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، درباره TikTok در شبکه اجتماعی گفت.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که دولت بایدن منتظر است ببیند آیا “سنا اقدام سریعی در این زمینه انجام خواهد داد”.

سرنوشت TikTok که حدود 170 میلیون آمریکایی از آن استفاده می کنند، به یک موضوع اصلی در واشنگتن تبدیل شده است. قانونگذاران ایالات متحده می گویند میزهای آنها مملو از پیام های کاربران TikTok در مخالفت با این قانون است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خو زیچو، مدیر عامل TikTok که به گفته یک منبع آگاه این هفته از واشنگتن بازدید می کند، در ویدئویی که پس از رای گیری مجلس نمایندگان منتشر شد، گفت که اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، TikTok در ایالات متحده ممنوع خواهد شد. . ایالات متحده، که به معنای خروج میلیاردها دلار از جیب تولیدکنندگان و کسب و کارهای کوچک خواهد بود.

وی افزود: این شرکت از حقوق قانونی خود برای جلوگیری از ممنوعیت فعالیت خود استفاده خواهد کرد.

این لایحه به بایت دنس 165 روز فرصت می دهد تا پس از امضای رئیس جمهور جو بایدن، علیه او شکایت کند. بایدن هفته گذشته اعلام کرد که در صورت تصویب نهایی این لایحه را امضا خواهد کرد.

جو سیاسی در یک سال انتخاباتی در ایالات متحده به گونه ای است که بسیاری از سیاستمداران نمی خواهند با چین نرم ظاهر شوند و بنابراین به طور فزاینده ای از این لایحه حمایت می کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه پرسید: «آیا ما می‌خواهیم TikTok یک پلتفرم متعلق به یک شرکت آمریکایی یا یک شرکت چینی باشد؟ آیا می‌خواهیم داده‌ها و اطلاعات TikTok درباره کودکان و بزرگسالان ما اینجا در ایالات متحده بماند یا به چین بروند؟

وزارت امور خارجه چین از این قانون انتقاد کرده و استدلال کرده است: «اگرچه ایالات متحده هیچ مدرکی مبنی بر اینکه TikTok تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده است پیدا نکرده است، اما هرگز از تهدید آن دست برنداشته است».

با این حال، نگرانی هایی در مورد تأثیر هرگونه ممنوعیت TikTok بر رای دهندگان جوان وجود دارد. منتقدان این طرح می گویند که هرگونه نگرانی امنیت ملی باید قبل از رای گیری عمومی شود و ممنوعیت تیک توک همچنین بسیاری از مشاغل شهروندان را از بین می برد.

ده ها کاربر TikTok روز چهارشنبه قبل از رای گیری در خارج از ساختمان کنگره تجمع کردند. یکی از سخنگویان TikTok گفت که این شرکت هزینه سفر او به واشنگتن و محل اقامت او را پرداخت کرده است.

مشخص نیست که آیا چین می‌تواند دارایی‌های TikTok آمریکا را ظرف شش ماه انتقال دهد یا خیر.

در سال 2020، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، تلاش کرد تا اپلیکیشن های چینی تیک تاک و وی چت را ممنوع کند، اما تصمیم او در دادگاه رد شد.

اتحادیه آزادی‌های مدنی و دیگر گروه‌های حقوق مدنی آمریکایی استدلال می‌کنند که این لایحه به دلیل محدودیت‌های آزادی بیان و دلایل دیگر، خلاف قانون اساسی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.