افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

مجلس نباید ظلم شود، مجلس یازدهم برای اولین بار است که جداول را به رای نمایندگان می گذارد.

  • کد خبر : 245754
مجلس نباید ظلم شود، مجلس یازدهم برای اولین بار است که جداول را به رای نمایندگان می گذارد.

به گزارش بازار، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت 1403) شورای اسلامی با اشاره به نطق قبل از دستور رئیس جمهور، گفت: نمایندگان تا ساعت 23 امشب فرصت دارند در خصوص بودجه پیشنهادی ارائه کنند . ، اما اتفاق عجیبی افتاد. دوستان کمیسیون تلفیق اصل گزارش بودجه را ارائه نکردند و ما […]

به گزارش بازار، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت 1403) شورای اسلامی با اشاره به نطق قبل از دستور رئیس جمهور، گفت: نمایندگان تا ساعت 23 امشب فرصت دارند در خصوص بودجه پیشنهادی ارائه کنند . ، اما اتفاق عجیبی افتاد. دوستان کمیسیون تلفیق اصل گزارش بودجه را ارائه نکردند و ما باید در خلاء آن را مطرح کنیم، نباید طوری با مجلس برخورد کنیم که بعداً اگر فردی بخواهد بر خلاف مقررات اقدام کند. ، زبانمان بسته است. در فایل مربوط به فقط گزارش مکتوب مبلغ پیشنهادی تخفیف و اضافه می شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در شورای اسلامی ادامه داد: طبق ماده 182 آیین نامه داخلی کمیسیون تلفیق باید گزارش را به نمایندگان ارائه کند، با این شرایط چگونه می توانیم پیشنهادات خود را ارائه کنیم؟ به عنوان مثال، اگر من به دنبال یک طرح درآمد پیشنهادی مختص استان خود هستم، باید از وضعیت سایر استان ها اطلاع داشته باشم.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق پرونده ای به ما نمی دهد، تصریح کرد: در این 4 سال امسال اوج عدم شفافیت بودجه است. آقای مفتح که پیشنهاد اصلاح اساسنامه را مطرح کرده بود، با این هدف بود که نمایندگان به جداول احترام بگذارند. اکنون ما هیچ جدولی را نمی بینیم. ما نمی دانیم کمیسیون اتحاد چه کرده است. ما منتظر بالا رفتن جداول هستیم و پس از بررسی این جداول پیشنهادات خود را خواهیم داد.

زنگنه افزود: به دوستان خود یادآوری کنید تا در ساعات باقی مانده فایل جدول را برای نمایندگان ارسال کنند تا بدانیم در ادغام چه گذشت.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به اظهار نظر این نماینده گفت: درخواست من این است که اگر انتقادی دارید منصفانه بیان کنید. در چهل و چند سال اخیر جداول بودجه چه زمانی در جلسه علنی مجلس بررسی شده است و آیا نمایندگان تک تک به جداولی که شما می گویید مبهم ترین بودجه امروز هستند رای داده اند؟

رئیس شورای اسلامی با اعلام اینکه مجلس نباید ظلم شود، اظهار داشت: مجلس ماده 182 آیین نامه را تصویب کرد و بندهای (الف) و (ب) را در این خصوص مورد توجه قرار داد؛ در حالی که در این آیین نامه، مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص تصمیم گرفت. هیچ وقت تک تک نمایندگان جداول مصوب را ندیدند و کمیسیون تلفیق به تنهایی این کار را انجام داد. این اولین بار در تاریخ شورای اسلامی است که مجلس یازدهم جداول را به رای نمایندگان تقدیم می کند. بنابراین اگر نمایندگان پیشنهادی داشته باشند مطرح می کنند. از یک طرف می گویند شورای حکام برای مجلس ارزشی قائل نیست، مهم ترین ارزش این اقدام است.

وی افزود: البته مجلس این تصمیم را گرفت و هیات رئیسه نیز آن را پذیرفت. بنابراین از کلمه مات استفاده نکنید.

با اشاره به اینکه بند (ب) ماده (182) آیین نامه داخلی مجلس صرفاً به جداول بودجه اشاره دارد، قسمت مربوط به احکام و تبصره ها تصویب و تبدیل به قانون شده و در اختیار شما رئیس قوه مقننه می باشد. : مبانی جملات ثابت می شود; امروز به طور خاص به گزارش نگاه خواهم کرد تا اگر مشکلی وجود دارد بتوانیم به این انتقاد رسیدگی کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.