افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

مجتبی رضایی – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 213310
مجتبی رضایی – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

حالت: دور حوزه انتخابیه: شیراز و زرقان شعار انتخاباتی: (بیایید آینده را بهتر ببینیم، بیایید آن را بهتر بسازیم، همه با هم، با هم) ستاد بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ انتخاب کارآمدی و شایستگی» تلاش می کند با فراهم آوردن بستر مناسب برای معرفی کاندیداهای دوازدهمین دوره شورای اسلامی، گامی […]

  • حالت: دور
  • حوزه انتخابیه: شیراز و زرقان
  • شعار انتخاباتی: (بیایید آینده را بهتر ببینیم، بیایید آن را بهتر بسازیم، همه با هم، با هم)

ستاد بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ انتخاب کارآمدی و شایستگی» تلاش می کند با فراهم آوردن بستر مناسب برای معرفی کاندیداهای دوازدهمین دوره شورای اسلامی، گامی در جهت تصمیم گیری صحیح مردم و برگزاری انتخابات پرشور بردارد.

مجتبی رضایی وی یکی از نامزدهای نمایندگی دوازدهمین دوره شورای اسلامی است. در زیر می‌توانید خلاصه‌ای از وی و پاسخ‌های او به پرسش‌های مهر را در دو بخش کشوری و استانی بخوانید:

– کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، عضو انجمن فناوری اطلاعات و ارتقای سلامت ایران، عضو انجمن ارتقای اقتصاد و مدیریت سلامت ایران، سابقه کار شبکه بهداشت و درمان استان قم

* به نظر شما مهمترین آسیب عملکردی شورای اسلامی چیست؟

تصویب قوانین ناکارآمد

مجلس برای تقویت نقش نظارتی و قانونگذاری خود چه اقداماتی باید انجام دهد؟

تصویب قوانین سالم و مستحکم، نظارت عملی بر اجرای قوانین از طریق کمیسیون های تخصصی مجلس.

* چرا نمایندگان نباید اسیر تجمل گرایی شوند و چه تدابیری برای جلوگیری از این آسیب لازم است؟

تجمل گرایی باعث بی توجهی به وضعیت مردم می شود. مهمترین چیز برای پرهیز از تجمل، ترس از خدا و ناظر اعمال را در نظر گرفتن خداوند است.

*همکاری و همکاری مجلس با سایر قوا و نهادها چه تأثیری در پیشرفت کشور می تواند داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین جلوه این همکاری چیست؟

قطعا تعامل و همکاری دو بخش مجلس و سایر قوا موجب رشد، تصویب و اجرای قوانین بهتر و قوی‌تر خواهد شد. مهمترین جلوه احترام به قوانین و اعمال آن توسط سایر قوا با حمایت مجلس خواهد بود.

* پاسخگویی به مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این اهمیت غفلت کنند چه پیامدهای منفی ایجاد می شود؟

قطعا از سوی مردم طرد خواهند شد و نماینده ای که پایگاه مردمی نداشته باشد با هیچ چیزی برابری نمی کند.

* اجتماعی بودن باید یکی از ویژگی های مهم هر نماینده باشد. چگونه یک نماینده می تواند این ویژگی را بدون گرفتار شدن در ورطه مردمی سازی و شعارهای غیرواقعی انجام دهد؟

با مردم و در میان مردم باشید، با مردم همدردی کنید، در مورد مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با مردم صحبت کنید و با تصویب قوانین سخت گیرانه راه حل های واقعی ارائه دهید.

* طبق قانون اساسی یک نماینده مسئول همه مردم ایران است. برای تحقق این اصل مهم و پرهیز از تفرقه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

آمار و پالایش مسائل و مشکلات در سطح کلان و ملی برای تصویب قوانین برای همه مردم

  • سوالات استانی:

* فارس یکی از استان های دارای تنش آبی است. کمبود آب آشامیدنی شیراز، خالی شدن روستاها به دلیل خشکسالی و… از پیامدهای این تنش است. برای حل این
چه نوع مشکلی دارید؟

احداث و توسعه تصفیه خانه های فاضلاب جهت بازگشت آب به چرخه تولید صنایع تولیدی و عدم استفاده از آب شرب در مراحل تولید صنایع مختلف و استفاده از فضای ذخیره و ذخیره آب این صنایع برای تامین آب شرب.

* فرسایش کوهستانی و راهسازی بر روی منابع طبیعی از جمله مشکلات استان فارس است. کوه «سراک» در منطقه کازرون یکی از این فرسایش‌ها و تغییر کاربری‌ها است. ب رای ابقا در خصوص منابع طبیعی استان فارس چه رویکرد و سیاستی را دنبال خواهید کرد؟

رویکرد تصویب قوانین قوی با حمایت دستگاه های قضایی و انتظامی و حمایت از ساماندهی منابع طبیعی برای مقابله با پدیده شوم کوهخواری.

* فارس یکی از مراکز گردشگری ایران است. برای حفظ بناهای تاریخی فارس و توسعه گردشگری در این استان چه برنامه ای دارید؟

یکی از مهمترین برنامه ها توسعه گردشگری سلامت در استان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=213310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.