افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
1

مجازات شدید قانون برای قصور مسئولان در مقابل کودکان

  • کد خبر : 389776
مجازات شدید قانون برای قصور مسئولان در مقابل کودکان

به گزارش رکنا از خوزستان؛ امیر خلفیان روز سه شنبه در اولین همایش استانی کودکان در معرض خطر در کتابخانه مرکزی اهواز اظهار داشت: با توجه به اهمیت کودکان کار و خیابان و همچنین نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولان در رابطه با تعهدات و مسئولیت های اجتماعی، نظارت و نظارت داشته باشید. بررسی این […]

به گزارش رکنا از خوزستان؛ امیر خلفیان روز سه شنبه در اولین همایش استانی کودکان در معرض خطر در کتابخانه مرکزی اهواز اظهار داشت: با توجه به اهمیت کودکان کار و خیابان و همچنین نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولان در رابطه با تعهدات و مسئولیت های اجتماعی، نظارت و نظارت داشته باشید. بررسی این وظایف از طریق معاونت دادستانی اهواز آغاز شده و در صورت عدم اقدام مدیران و مسئولان برخورد قانونی می شود.

وی افزود: کنوانسیون حقوق کودک در سال 1989 توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد و در سال 1990 حدود 189 کشور به این کنوانسیون پیوستند، اما آمریکا و رژیم صهیونیستی به این کنوانسیون نپیوستند اغلب مدعی دفاع از حقوق کودکان و حقوق شهروندی هستند.

خلفیان ادامه داد: همچنین ایران در سال 1372 بر اساس قانونی که اجازه الحاق به کنوانسیون حقوق کودک را با تصویب مجلس و تصویب شورای نگهبان به این کنوانسیون داد و از آنجایی که احکام شرعی قانون در زمینه کودکان بسیار فراگیرتر از قوانین بین المللی بود. بندي درج شد مبني بر عدم مغايرت با شرع و مقررات اسلامي.

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان تصریح کرد: سازمان ملل بر اساس تعهدات خود خواستار اجرای این کنوانسیون است، اما با وجود همه جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان، مجمع سازمان ملل سکوت کرده است.

و افزود: کودکان حق حیات و رشد فکری و تحصیلی دارند که متاسفانه در دنیا مورد بی توجهی قرار گرفته است.

خلفیان تصریح کرد: از همه سازمان ها، نهادها، مسئولان و افرادی که دارای حس کرامت هستند تقاضا داریم برای حمایت از کودکان کار و خیابان برای حل مشکل خوزستان به روستاها بیایند.

وی با اشاره به حضور 13 هزار زندانی در استان که برخی از آنها محکوم و برخی دیگر متهم هستند، تصریح کرد: نیمی از این جمعیت دارای خانواده هستند و علیرغم حمایت انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون زندانیان بودجه و امکانات ما است. برای پوشش همه خانواده ها کافی نیست.

اولین همایش استانی کودکان در معرض خطر روز سه شنبه با حضور محسن کرمانی معاون اورژانس اجتماعی سازمان مددکاری اجتماعی، حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان، خلیفیان دادستان مرکز استان خوزستان برگزار شد. شهوند، معاون فرماندار. خوزستان، جمعی از روسای نهادها و بنگاه های استانی و خانواده های مددکاری اجتماعی استان در محل کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.