افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

مجارستان: اوکراین نمی تواند روسیه را در میدان جنگ شکست دهد

  • کد خبر : 390056
مجارستان: اوکراین نمی تواند روسیه را در میدان جنگ شکست دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به گزارش روزنامه آلمانی «تگس شو»، «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان در سخنرانی خود اعلام کرد که هیچ شانسی برای شکست اوکراین از روسیه در میدان نبرد نمی بیند. به گزارش خبرگزاری رویترز، اوربان در سخنرانی خود در استراسبورگ گفت: آنچه لازم است ارتباط مستقیم و غیرمستقیم بین […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به گزارش روزنامه آلمانی «تگس شو»، «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان در سخنرانی خود اعلام کرد که هیچ شانسی برای شکست اوکراین از روسیه در میدان نبرد نمی بیند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوربان در سخنرانی خود در استراسبورگ گفت: آنچه لازم است ارتباط مستقیم و غیرمستقیم بین طرفین درگیری است. و افزود: آتش بس برای نجات جان انسان ها ضروری است.

دولت اوربان در اتحادیه اروپا نسبتاً طرفدار روسیه است.

مجارستان که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، همچنین می خواهد وام 50 میلیارد دلاری به اوکراین را که مورد توافق کشورهای گروه 7 قرار گرفته تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اوایل نوامبر به تعویق بیاندازد.

میهالی وارگا، وزیر دارایی مجارستان، گفت که این کشور در مورد تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تنها پس از انتخابات آمریکا تصمیم می‌گیرد که برای این وام ضروری است.

وی گفت: باید منتظر ماند و دید که دولت آینده آمریکا چه جهتی را در این زمینه در پیش خواهد گرفت. مبلغ وام با عواید دارایی های مسدود شده روسیه تامین می شود. ایالات متحده و اتحادیه اروپا هر کدام می خواهند حدود 20 میلیارد دلار کمک کنند. 10 میلیارد دلار باقیمانده توسط اعضای G7، کانادا، بریتانیا و ژاپن کمک خواهد شد.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده حدود 300 میلیارد دلار از دارایی های دولت روسیه را در آغاز درگیری در اوکراین در اوایل سال 2022 مسدود کردند. کشورهای غربی از آن زمان استفاده از این بودجه را برای کمک به اوکراین در نظر گرفته اند.

در حالی که آنها تاکنون نتوانسته‌اند در مورد مصادره کامل این پول به توافق برسند، گروه 7 در ماه ژوئن تصمیم گرفت به اوکراین وام 50 میلیارد دلاری بدهد تا از درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه بازپرداخت شود.

پیش از این مجارستان که ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، موضوع استفاده از درآمدهای مسدود شده دولتی روسیه برای خدمات رسانی و بازپرداخت وام ها برای کمک به کی یف را از دستور کار نشست نمایندگان اتحادیه اروپا حذف کرد.

بیش از 200 میلیارد یورو از دارایی های روسیه در اتحادیه اروپا مسدود شده است که عمدتاً در حساب های Euroclear بلژیک، یکی از بزرگترین سیستم های مالی و تسویه حساب در جهان است.

وزارت خارجه روسیه بلوکه شدن دارایی های این کشور در اروپا را «دزدی» خواند و اعلام کرد که اتحادیه اروپا نه تنها سرمایه خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته است که روسیه مصادره دارایی های مسدود شده خود در غرب را بی پاسخ نخواهد گذاشت. به گفته وزیر، روسیه همچنین این گزینه را دارد که مبالغی را که کشورهای غربی در روسیه دارند، پس ندهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.