افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
0

متکی: به نروژ توصیه می کنیم در گفتگو با مردم ایران مودب باشد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 399050
متکی: به نروژ توصیه می کنیم در گفتگو با مردم ایران مودب باشد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر متکی در صد و چهل و نهمین جلسه مجمع عمومی اتحادیه نکات جهانی در پاسخ به بزرگ نمایی نماینده نروژ در این جلسه در ژنو گفت: به قول نماینده نروژ دروغ هایی علیه کشور من گفته شد که باید پاسخ داده شود. اول از همه شما عملیات قهرمانانه 7 اکتبر […]

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر متکی در صد و چهل و نهمین جلسه مجمع عمومی اتحادیه نکات جهانی در پاسخ به بزرگ نمایی نماینده نروژ در این جلسه در ژنو گفت: به قول نماینده نروژ دروغ هایی علیه کشور من گفته شد که باید پاسخ داده شود. اول از همه شما عملیات قهرمانانه 7 اکتبر را تروریستی خواندید که این حداقل و مشروع ترین پاسخ مظلومان حماس به جنایات 75 ساله اسرائیل بود.

وی با اشاره به قطعنامه های سال 1982 و 1990 مجمع عمومی سازمان ملل گفت: نروژی ها بهتر از دیگران می دانند که اگر جنایات اسرائیل از طریق دیپلماسی و مذاکره حل شود، توافق 30 ساله است. اسلو کارساز بود، اما اسرائیل تمام این توافقات حداقلی را نادیده گرفت.

متکی یادآور شد: شما آغازگر اسلام هراسی در اروپا بودید، اگر امروز در اروپا مخالفت با صهیونیست ها را می بینید چرا باید مردم فلسطین در قاره آسیا هزینه آن را بپردازند؟ هزینه جنایات هیتلر در اروپا را کشور او باید بپردازد نه قاره های دیگر.

نماینده تهران پرسید: از نماینده جوان نروژ می پرسم آیا یادبودی برای 10 هزار کودک شهید فلسطینی و حدود 50 هزار مرد و زن بی گناهی که در فلسطین و لبنان در جریان بمباران خلبانان اسرائیلی جان خود را از دست دادند، نصب کرده است؟ ?

وی ادامه داد: آقای دکل میو او شما با 48 سالگی نماینده مردم نروژی هستید که این روزها در خیابان هستند. اسلو شما به جنایات رژیم اسرائیل اعتراض می کنید و از آزادی فلسطین حمایت می کنید، پس لطفا نماینده مردم باشید نه جنایتکارانی که کودکان را می کشند.

متکی در ادامه تصریح کرد: از نماینده نروژ سوال خواهم کرد که آیا جنایت رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل رهبر فلسطین هانیه در تهران انفجار ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و کشته شدن هزاران نفر در انفجار پیجر در مورد لبنان و ترور سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله، شما واکنش تلافی جویانه را محکوم کردید. کنجکاو آیا نارضایتی خود را ابراز می کنی، ایران؟

وی در پایان گفت: به نروژ و نماینده جوانش توصیه می کنم هنگام صحبت با ملت بزرگ و متمدن ایران مودب باشند و در سمت راست تاریخ باقی بمانند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.