افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

متجاب نیا: دو جناح بر طبل جنگ در داخل کشور کوبیدند/ مسئول انجمن حجتیه گفت پاکدوستان مال ما نیستند اما…

  • کد خبر : 407844
متجاب نیا: دو جناح بر طبل جنگ در داخل کشور کوبیدند/ مسئول انجمن حجتیه گفت پاکدوستان مال ما نیستند اما…

نیلوفر مولایی: انتقادات از سید محمد مهدی میرباقری، پدر معنوی جبهه پایداری همچنان پابرجاست. 42 هزار نفر در جنگ فلسطین و اسرائیل جان باختند ادامه داد: برخی از سیاستمداران دوست دارند محسن قورویان و احمد مازنیآنها معتقدند این نوع اظهارات ناشی از تفکر انحرافی است و تاکید می کنند که ربطی به انجمن حجتیه ندارد. […]

نیلوفر مولایی: انتقادات از سید محمد مهدی میرباقری، پدر معنوی جبهه پایداری همچنان پابرجاست. 42 هزار نفر در جنگ فلسطین و اسرائیل جان باختند ادامه داد: برخی از سیاستمداران دوست دارند محسن قورویان و احمد مازنیآنها معتقدند این نوع اظهارات ناشی از تفکر انحرافی است و تاکید می کنند که ربطی به انجمن حجتیه ندارد.

اما حجت الاسلام رسول متجب نیا، فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیرکل حزب جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره تفکر این تئوریسین های ثبات گفت: این تفکرات قبل از انقلاب وجود داشته است. در زمان حیات امام خمینی منقرض شده و در لانه دفن شدند.» آنها به تنهایی قرار گرفتند. اما پس از رحلت امام دوباره ظهور کردند و خود را انقلابی می دانند.

وی ادامه داد: دو جناح در داخل کشور بر طبل جنگ می کوبند، یک گروه مرتجع هستند که امام (ره) قاطعانه آنها را رد کرده و خطرناک می دانستند، دسته دوم افرادی هستند که نظریه انحرافی ندارند، اما این دسته از مردمی هستند. اما کسانی که روحیه مبارزه پیدا کرده اند.

این روحانی اصلاح طلب درباره ارتباط این افراد با انجمن حجتیه نیز گفت: اگرچه رئیس انجمن حجتیه سال گذشته از طریق یکی از دوستان کرد گلایه کرد که ما دنبال تبر از این افراد هستیم نه از ما، اما معتقدم که این تصور این است که دختر انجم دلیل است و شما نمی توانید از شر آن خلاص شوید.

مشروح گفتگوی متجب نیا، فعال سیاسی اصلاح طلب در خبرگزاری خبرآنلاین را در زیر می خوانید؛

*********

* آقای منتهب نیا! امروز تندروها بار دیگر بحث نظریه پردازی جنگ را مطرح می کنند. تحلیل شما از تفکر و خط فکری تندروها و افراد نزدیک به آقای میرباقری چیست؟

یکی از بحث های قدیمی در میان بزرگان شیعه مانند دکتر شریعتی، شهید مطهری و حاج نعمت الله صالحی نجف آبادی این بود که منظور از شهادت چیست؟ به سادگی شهادت بدون هدف و نتیجه مطلوب؟ یا شهادت در راه رسیدن به هدفی بزرگ و پیروزی است؟

اکثر مردم فکر می کنند که شهادت هدف نیست و نوعی سخاوت و ایثار در راه رسیدن به هدف است. هدف انسان آنقدر ارزشمند است که حاضر است جان و مال خود را در این راه فدا کند. خداوند در قرآن کریم می فرماید:در حقیقت خداوند جان و مال مؤمنان را خریده است تا بهشت ​​از آن آنان شود. ۚ” که انسان را به بهشت ​​و بهشت ​​می برد.

وقتی موضوع قتال را ذکر می کند می گوید:فياقتولونا ويوقتالون» يعني وارد جنگ شويد، دشمناني را كه مي‌خواهيد بجنگيد، بكشيد، حتي اگر خودتان بميري. خدا نمی گوید باید بی هدف خودمان را بکشیم و منتظر باشیم تا دشمن بر ما مسلط شود به این بهانه که مستقیم به بهشت ​​می رویم. این تفکر غلط است و قرآنی نیست.

اندیشه قرآنی این است که افراد با ایمان در مسیر رسیدن به اهداف خود که همانا ولایت خدا، حاکمیت اسلام و مبارزه با ظلم و ستم است می‌روند. حداکثر فداکاری و فداکاری را دارند، حتی اگر در این راه بمیرند، شهید محسوب می شوند. منظور از شهادت این نیست که خود را بی هدف در معرض مرگ قرار دهیم. در زمان جنگ عده ای از سربازان خدمت امام خمینی (ره) رسیدند و به ایشان گفتند: دعا کنید ما شهید شویم. امام (ره) در پاسخ می فرمودند که; من دعا می کنم که پیروز شوید و به سلامت برگردید.

اسلام باید خود را از آنچه عقب مانده و قدیمی و مغایر با عقل و منطق است رها کند.

کشته شدن و کشتن هدف نیست. اگر دشمن بخواهد مسلمانان را بکشد یا تجاوزاتی مانند جنایات اسرائیل انجام دهد، باید برای دفاع از اسلام و مسلمین با آن مقابله کرد، حتی اگر به کشتن صهیونیست ها برای رسیدن به پیروزی منجر نشود. حال اگر فردی به این شکل کشته شود شهید محسوب می شود. اگر فکری هست که می گوید برای تقویت راه مقدس اسلام باید کشته شویم، فکر اشتباهی است. ما باید سعی کنیم اسلام را به مردم دنیا عرضه کنیم و دین خود را آنطور که هست عرضه کنیم. اسلام باید خود را از عقب مانده، کهنه، مخالف عقل و منطق رها کند. قرآن در اسلام نوری است که جامعه را آشکار می کند و آن را به سوی نور هدایت می کند. خرافات و تفکر ارتجاعی در اسلام جایی ندارد.

ممکن است فرد یا مردمی پیرو اسلام باشند اما تفکر ارتجاعی مانند داعش یا طالبان داشته باشند. در داخل کشور هم گروه هایی داریم که شهادت هدف نهایی آنهاست و معتقدند باید خود را بر لبه چاقوی دشمن بگذاریم و به بهشت ​​برسیم. این تفکر اشتباه است و به این معناست که ما عزت و سربلندی ملت را از دست داده ایم، برای رسیدن به بهشت ​​نباید از اسلام و تمامیت ارضی دفاع کنیم و برای ظلم به مردم غزه جنگ نکنیم.

می گویند هرگونه مبارزه با ظلم و فساد، زمان ظهور را به تأخیر می اندازد

این مرز بین اینها دقیق و مشخص است و متأسفانه گروه هایی هستند که قوت گرفته اند و افکار ارتجاعی را وارد صحنه جامعه کرده اند. در مواردی از نظام و انقلاب صحبت می کنند، اما افکارشان کاملاً مخالف نظام، انقلاب، امام خمینی و رهبری است. این تفکر بر این باور است که نمی توانیم قبل از ورود امام زمان (عج) موفق شویم و باید زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کنیم. این تفکر می گوید که نباید با ظلم مبارزه کرد و امام زمان ظهور می کند که زمین در اشغال ظلم و فساد باشد، هرگونه مبارزه با ظلم و فساد، لحظه ظهور او را به تاخیر می اندازد.

این تفکرات قبل از انقلاب وجود داشت، در زمان حیات امام خمینی(ره) خاموش شد و در لانه آنها قرار گرفت. اما پس از رحلت امام دوباره ظهور کردند و خود را انقلابی می دانند. قبل از انقلاب با برخی از این افراد جلساتی داشتیم و بحث می کردیم. گفتند شما و امام خمینی(ره) به امام زمان خیانت می کنید و ظهورش را به تأخیر می اندازید و می گذارید فساد گسترش پیدا کند. امروز این افراد خود را صاحبان انقلاب معرفی کردند و به گوشه و کنار جامعه نفوذ کردند و مورد حمایت قرار گرفتند.

دو جناح بر طبل جنگ در داخل کشور می کوبند

* این نوع تفکر گاهی در مسائل منطقه از سران پیشی می گیرد و حتی پس از شهادت آقای هنیه، تاریخ جنگ با اسرائیل را مطرح می کنند. حتی برخی از سیاستمداران می گویند نکته عبارت رهبری در نماز جمعه نصر همین تفکر بود. نظر شما چیست؟

بله، دو جناح بر طبل جنگ در داخل کشور می کوبند. گروهی از مرتجعین هستند که امام (ره) قاطعانه آنها را رد کردند و خطرناک دانستند. دسته دوم افرادی هستند که نظریه تفکر انحرافی ندارند، اما روحیه مبارزه پیدا کرده اند. عده ای که 8 سال در دفاع مقدس بودند، بعد از پذیرش قطعنامه، به عنوان جنگ وارد صحنه شدند و فکر کردند که چند نوع جنگ وجود دارد. عبارات خاصی داشتند و همه را با عینک میدان جنگ و دشمن می بینند. آنها فکر می کنند که با استفاده از خشونت می توانند جامعه را مدیریت کنند و از طریق زور، امنیت را برقرار کنند.

البته همه کسانی که در جبهه بودند، حماسه آفریدند و شهید یا حاشیه شدند، اینطور فکر نمی کنند. برخی از افرادی که چنین فکری دارند، سنشان اقتضا نمی کند که دوران دفاع مقدس را درک کنند، اما از جبهه به شهادت ادامه می دهند. با مردم با زور و سرنیزه رفتار می کنند. این نیز نوعی تفکر غلط و انحرافی است که قرآن کریم آن را رد کرده است. شدت و تمرکز باید با دشمن باشد نه با مردم. با مشت و لگد نمی توان در داخل زندگی کرد.

نظریه انحرافی باعث شده است که برخی از جوانان به خشونت کشیده شوند

معتقدم این فکر هم متولد می شود، منتشر می شود و اولین فکر منتشر می شود. یعنی بعد از رحلت امام (ره) فرصتی پیش آمد که نظریه پردازان اندیشه اول در عرصه نهادهای انقلابی ظاهر شدند و گفتند اسلام دین خشونت است. در زمان دولت اصلاحات یکی از این آقایان با یکی از بزرگان کشور مناظره کرد و در تلویزیون اعلام کرد که اسلام دین خشونت است. شاید اولین تئوری انحرافی از جوانانی که با خشونت مواجه شده بودند پدید آمد.

انجمن حجتیه معتقد است هر حکومتی قبل از امام زمان (عج) ظالم است

*آقای میرباقری در خصوص تهذیب در دین هم نکاتی را مطرح کردند، قبلاً در مسائل سیاسی شاهد تطهیر بودیم اما به نظر می رسد به مسائل دینی هم کشیده شده است. نظر شما در مورد این چیست؟

آنها سعی می کنند افکار خود را گسترش دهند. در زمان امام (ره) شهامت فخر فروشی نداشتند چون امام مخالف افکار و عقاید آنها بود. اما بعد از فوت ایشان به صحنه آمدند و روز به روز قوی تر شدند و اکنون در میدان هستند و در مجلس، دولت و نهادهای انقلابی نفوذ کرده و از آنها حمایت می کنند. خدا نکند این افراد بر کشور مسلط شوند زیرا آن را نابود خواهند کرد. در هسته اعتقادی آنها انقلاب و نظام اسلامی وجود ندارد و معتقدند امام زمان باید نظام اسلامی را ایجاد کند.

روایات مختلفی وجود دارد که توسط انجمن حجتیه استدلال می شود که هر حکومتی قبل از امام زمان (عج) ظالم و خلاف قانون بوده است. آنها افکار خود را تبلیغ می کنند و جای تاسف است که برخی رسانه های حکومتی مانند صدا و سیما و نماز جمعه به این افکار ارتجاعی فضا داده اند.

مسئول انجمن حجتیه گفت این افراد مال ما نیستند.

* آقای متجب نکن! چه ارتباطی بین این نوع نگاه تیزبین که وجود دارد با انجمن حجتیه وجود دارد؟

دقیقاً همین طور است، من پارسال در مصاحبه ای گفتم که این فکر ساخته انجمن حجتیه است و تازه اسمشان را عوض کردند. اگرچه سال گذشته رئیس انجمن حجتیه از طریق یکی از دوستان گلایه کرد که می خواهیم از شر این افراد خلاص شویم و مال ما نیستند، اما فکر می کنم این فکر دختر انجمن حجتیه است و نمی توانیم از شر آن خلاص شویم. اشتراکات آنها با وجود تغییر نام آنها یکی است.

۲۷۲۱۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.